"הפיכת ה-IT לנדבך מרכזי בארגון יוצרת מערכת יחסים מורכבת"
כך אמר שחר מרקוביץ', סמנכ''ל דיגיטל ומחשוב באל על, במסגרת שולחן עגול שנערך באחרונה בבית גרטנר ישראל בהרצליה ● במפגש - פרי יוזמה של אנשים ומחשבים - השתתפו מנמ"רים בכירים מארגונים שונים במשק
"הטכנולוגיה והדיגיטל הם נדבך מרכזי בארגון. הארגון הטכנולוגי הפך לארגון עסקי ואחראי אצלנו למכירות בערוצי הדיגיטל, עם גדילה משמעותית. מצד אחד, זה נותן כוח להנהלה, אולם מנגד, מייצר מורכבות. מערכת היחסים עם האגף העסקי בארגון הופכת למורכבת יותר", כך אמר שחר מרקוביץ', סמנכ"ל דיגיטל ומחשוב, אל על.
מרקוביץ' דיבר במסגרת שולחן עגול שנערך באחרונה בבית גרטנר ישראל בהרצליה. את המפגש הנחו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים וטלמור מרגלית, שותף בכיר בגרטנר. המפגש היה פרי יוזמה של אנשים ומחשבים, והשתתפו בו מנמ"רים בכירים מארגונים שונים במשק.
"מנכ"ל אל על", אמר מרקוביץ', "הנחה את הנהלת החברה לארבעה יעדים עסקיים: יעד מסחרי, של תמיכה בהכנסות; מיקוד בלקוח, בחוויית הלקוח וחווית השירות; שיפור התפעול; מיקוד סביב אנשים ותהליכים".
"על בסיס היעדים הללו", הסביר מרקוביץ', "בנינו עוד כמה יעדים: הכנסת מכפילי כוח, כלומר להפוך לארגון דיגיטלי מתקדם; הטמעת מערכות ניתוח מתקדם ו-BI; טיפול בחוויית הלקוח מקצה לקצה; מיצוב ה-IT כמנוף תחרותי; טיפול ברמות התשתיות, האפליקציות והגנת הסייבר".
הוא סיכם באומרו כי "אנו בונים כלים טכנולוגיים בעולמות תוכן מגוונים, למשל – מנוע הזמנות גמיש. אלו יכולות שלא היו לנו בעבר".
"המנמ"ר הוא יד ימינו של ה'דירקטוריון'"
שחר ברכה, ממלא מקום ראש רשות התקשוב הממשלתי, אמר כי "לכל חברת ענק יש דירקטוריון – לממשלה יש 50 מנכ"לים. מה שאנו ברשות התקשוב מנסים לעשות הוא לייצר שינוי בגוף ענק". השינוי, הסביר, אינו רק שינוי קוסמטי, של שינוי שם, כי אם "הפנמה שהמנמ"ר הוא שותף טכנולוגי בכיר בכל עשייה בארגון. הטכנולוגיה מצויה בכל התהליכים והשירותים. המנמ"ר הוא יד ימינו של ה'דירקטוריון'".
לדברי ברכה, "בשל המצב הפוליטי, כיום קשה לקבל תקציבים ואין תקנים. כאשר מנכ"ל רוצה להיכנס לעולמות תוכן חדשים, זה מקשה עליו, כמו גם הצורך להלום לרגולציות חדשות. המנכ"ל, כמו השר הממונה, מגיעים לתקופה קצובה, ולכן צץ הצורך לראות תוצאות באופן מיידי".
"נדרש שינוי מחשבתי", סיכם ברכה, "כל תכניות העבודה של המנמ"רים בממשלה מדברות במונחי מדדי תוצאה – ולא תפוקה. כלומר, לא 'העלינו עשרים טפסים דיגיטליים לאוויר', אלא 'גדלה כמות האזרחים שלא נדרשו להגיע באופן פיזי למשרדי הממשלה. המוטו המנחה אותנו הוא כמה שפחות לטרטר את האזרח והאזרחית, ולפשט תהליכים קיימים. ענן ממשלתי הוא יעד מרכזי באסטרטגיית התקשוב הלאומית. אנו מתעקשים לרכוש שירותים מענן שיהיה בישראל, על מנת להניע את כלל המשק".
תגובות
(0)