שמות מתחם ישראליים יהיו בתוקף לחמש שנים – במקום לשנתיים

איגוד האינטרנט הישראלי מסר כי מטרת השינוי והארכת פרק הזמן הנתון, היא לצמצם את המקרים שבהם בעלי שמות מתחם אינם זוכרים לחדש את הזכות לשימוש, ומאבדים את השם בשל כך

הארכת תוקף רישום הדומיינים. אילוסטרציה: BigStock

החל מתחילת שנת 2020, ניתן יהיה לרשום שמות מתחם ישראליים לאתרי אינטרנט לתקופה של חמש שנים במקום שנתיים, כפי שהיה מקובל עד כה.

בהודעה שפרסם איגוד האינטרנט הישראלי, נמסר כי מטרת השינוי היא לצמצם את המקרים שבהם בעלי שמות מתחם אינם זוכרים לחדש את הזכות לשימוש, ומאבדים את השם בשל כך.

איגוד האינטרנט הישראלי אחראי על הקצאת שמות המתחם תחת הסיומת המדינית של ישראל – IL. – הכוללת את co.il, org.il, gov.il. וכדומה.

שם המתחם הוא הבסיס לזהות הדיגיטלית של ארגון או שירות, ולכן בדרך כלל מכיל טקסט המייצג את שם החברה או המותג. לשמות המתחם יש סיומת המסייעת לקבוע את סוג האתר שהכתובת מובילה אליו, ואת המדינה אליה הוא משויך. מודל פעולה זה מאפשר שוויון מלא בין המבקשים לרשום שם מתחם, וזמינות לרישום שמות המתחם ללא שיקולים מסחריים או אחרים. בישראל, האיגוד מנהל מערך של רשמים שהוסמכו לבצע בפועל את פעולת רישום שמות המתחם.

שמות המתחם באינטרט. אילוסטרציה: BigStock

שמות המתחם באינטרט. אילוסטרציה: BigStock

במרשם שמות המתחם הישראלי יש קרוב ל-250 אלף שמות מתחם בסיומת הישראלית IL. כמו במדינות רבות בעולם, המרשם מנוהל על ידי גוף טכנולוגי של החברה האזרחית, שהוא ארגון ללא מטרות רווח.

"השינוי בכללי הרישום נעשה לאור פניות שקיבלנו מציבור מחזיקי שמות המתחם הוותיקים, אשר מבינים את הערך האסטרטגי של שם המתחם שלהם במרחב IL לנוכחות האינטרנטית של פעילותם", אמרה אורטל מאלדונדו, מנהלת מרשם שמות המתחם באיגוד האינטרנט הישראלי. "יש לזכור כי בתום חמש השנים, או כל תקופה אחרת שהוגדרה, יש להמשיך ולחדש את תוקף שם המתחם, כדי להחזיק בו. חשוב גם לשמור על עדכון מתמיד של פרטי מחזיק שם המתחם במרשם לאורך כל תקופת הרישום, כדי לקבל את התזכורת לחידוש במועדה".

מעבר לצורך בשמירה על הזכות לאתר, מאפשרת תקופת ההארכה לארגונים יציבות במוניטין הארגוני שלהם, ולהפנות תכנים לאתר שלהם לתקופה ארוכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים