הסתיימה תקופת התמיכה של מיקרוסופט בגרסה המקורית של ויסטה

כדי להוסיף ולקבל טלאים ועדכונים ממיקרוסופט יהיה על המשתמשים לשדרג לגרסאות SP1 ו- SP2 של ויסטה ● עם זאת, על פי המדיניות החדשה של מיקרוסופט, גם משתמשים שלא ישדרגו יהיו זכאים לסיוע חלקי

תקופת התמיכה בגרסה המקורית של מערכת ההפעלה חלונות ויסטה (Windows Vista) הסתיימה אתמול (ג'). כדי להוסיף ולקבל טלאים ועדכונים למערכת זו ממיקרוסופט (Microsoft), יהיה על המשתמשים לשדרג לגרסאות של ויסטה שכוללות את ערכות השירות Service Pack 1 או Service Pack 2.

עם זאת, על פי המדיניות החדשה של מיקרוסופט, גם משתמשים שלא ישדרגו יהיו זכאים לסיוע חלקי. "המדיניות המתוקנת מתירה לאנשי התמיכה של מיקרוסופט לספק סיוע מסוים במקרה של תקלה ללקוחות בעלי מערכת הפעלה שאינה כוללת את ערכות השירות הנתמכות, אפילו אם אין ברשותם הסכם תמיכה מיוחד, ולסייע להם לעבור לערכת שירות נתמכת", מסרה דוברת מיקרוסופט. היא הוסיפה, כי "החברה דורשת מהלקוחות לעבור לערכות שירות נתמכות כדי לקבל טלאים, עדכוני אבטחה, עדכונים של אזורי זמן או גישה לחידושים נוספים".

חלונות ויסטה הושקה בינואר 2007, אך לא זכתה להצלחה המיוחלת. המשתמשים התלוננו על אמצעי אבטחה פולשניים, דרישות מערכת גבוהות ובעיות תמיכה ביישומים קיימים. באוקטובר האחרון השיקה מיקרוסופט את חלונות 7 (Windows 7), בתקווה להשכיח את הזיכרונות הלא נעימים שהותירה ויסטה אחריה. דרישות המערכת של חלונות 7 תובעניות פחות מאלה של ויסטה, ובניגוד אליה, הגרסה החדשה לא מציגה התראות אבטחה כשמבצעים אפילו את הפעולות הפשוטות ביותר, כגון העברה של קובץ לתיקייה אחרת.

אולם, למרות קבלת הפנים החמה לה זכתה חלונות 7, מערכת ההפעלה הפופולרית ביותר של מיקרוסופט היא עדיין חלונות XP, שהושקה ב-2001, עם נתח של 64% מכלל מחשבי ה-PC. הנתח של ויסטה עומדת על 16%, וזה של חלונות 7 – על 10%. נתונים אלה פורסמו על ידי חברת המחקר Net Applications.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים