בא לבקר במאורת הנמר: ניסו חזן, מנכ"ל EV Meter

24/12/2019 13:56

"על הרשויות המקומיות לצפות לצורך במאות עד אלפי עמדות טעינה ציבוריות בשטחן, כאשר בתל-אביב, חיפה, ירושלים וראשון-לציון צפוי ביקוש ליותר מ-100 עמדות טעינה ציבוריות כבר ב-2020", אומר לנו בראיון ניסו חזן, מנכ"ל חברת EV Meter, היחידה שמפתחת ומייצרת עמדות טעינה לרכב חשמלי בישראל.

על פי הערכות, עד שנת 2025 צפוי מספר הרכבים החשמליים בישראל להגיע ליותר מ-100,000  שהינם 7.7%-2.3% מכלל צי הרכב באותה השנה. משמעות הדבר היא,  שאנחנו כבר רואים עלייה בביקוש לעמדות טעינה חשמליות וצפויים לראות עלייה חדה בהתקנות בתוך פחות מעשור.

ואכן, בשנה שעברה פרסם משרד האנרגיה קול קורא רחב היקף להתקנת אלפי עמדות טעינה לרכב חשמלי ברחבי הארץ. למרות שמדובר בצעד ראשוני, זהו שלב חשוב בתהליך, שבסופו נראה יותר ויותר עמדות טעינה לרכב חשמלי, המוצבות במרחבים הציבוריים ונותנות מענה לגידול במספר הרכבים האלה בכבישי ישראל.

לדברי חזן, התפיסה הייחודית של EV Meter ממנפת עמדות טעינה לרכב חשמלי לפתרון טעינה מקיף עם ערך מוסף, בזכות הטכנולוגיה פורצת הדרך של Nayax – החברה האם של EV Meter, הידועה ברחבי העולם כענקית בתחום התשלומים והפינטק. אותה מומחיות מקצועית, אשר נמצאת בלב המוצר של EV Meter, היא זו אשר לוקחת את עמדות הטעינה צעד אחד קדימה. נוסף על ניטור צריכת החשמל על ידי הנהג והמועצות המקומיות, EV Meter מאפשרת אינטראקציה עם הנהג על ידי בחירת אופציית התשלום ממגוון אמצעי תשלום שונים, כגון כרטיסי אשראי, ארנק דיגיטלי, סריקת QR וכרטיסי פריפייד, בחירת שפת התקשורת של עמדת הטעינה, האפשרות לראות סרטוני פרסומת ועוד.

"אחת הבעיות ברוב עמדות הטעינה שמיוצרות בעולם היא שהן מאפשרות תשלום במערכת סגורה בלבד, מה שמחייב את הצרכן להוריד אפליקציה ייעודית, קצת כמו הדלקן המוכר לנו מתחנות הדלק המסורתיות. הפתרון שלנו נולד מתוך רצון לאפשר לכל אחד, בין אם הוא צרכן קבוע, מזדמן או בכלל תייר, להגיע, לטעון ולשלם בכרטיס אשראי או כל אמצעי תשלום אחר, בקלות ופשטות. לכן, העמדות שלנו מאופיינות במערכת תשלומים פתוחה, שלא מחייבת להתקין אפליקציה או מנוי וניתן לשלם בהן בקלות ובמהירות", מסביר חזן.

את העמדות המעוצבות של החברה תוכלו לראות בימים אלה בחניונים של אחוזת חוף, בבתים פרטיים, ובעתיד הקרוב גם בחניונים של בנייני משרדים ומרכזי מסחר גדולים ברחבי הארץ.

אתם קוראים לעמדות הטעינה שלכם "עמדות חכמות". כיצד זה בא לידי ביטוי?

"מאחר שבעתיד עמדות טעינה יהיו חלק מהמרחב הציבורי, יהיה צורך לנהל אותן ואת השימוש בהן גם מרחוק. בנוסף, חשבנו אילו שימושים נוספים נוכל להכניס לעמדה כדי שהמפעיל, בין אם מדובר בגוף פרטי או רשות מקומית, יוכל ליהנות ממנה בעוד דרכים. בתפיסה שלנו, כל עמדה כזו היא הרבה מעבר ל'שקע בקיר'. שילוב של מחקר פיתוח וטכנולוגיות מתקדמות של מערכות סליקה, ניהול שליטה ובקרה מרחוק מחברת האם Nayax סייעו לנו לקצר את הדרך. לא סתם אנחנו סוג של סטארט-אפ ישראלי. אנחנו לא מסתפקים במובן מאליו וחושבים צעד אחד קדימה. כיום, העמדות שלנו מאפשרות שליטה דינאמית וניטור של הצריכה החשמלית בתשתית עמדות הטעינה הפרוסות עד לרמת עמדת טעינה בודדת, קבלת מידע וחיווי בזמן אמת, בקרה מרחוק ברכיבי המטען השונים ובצגים המותקנים על גבי המטענים, פרסום על גבי העמדה, שדרוגי תוכנה, שינוי תפריט מחירונים מבוסס צריכה חשמלית לפי זמן או מחיר קבוע – לשיקולו של המפעיל, הפקת דו"חות ובניית תחזיות ואנליזות מתקדמות, תשלום דו"חות באמצעות העמדה, סנכרון עם מפעיל החניונים כך שתוכל לשלם על החנייה ועל הטעינה יחד, ושימושים רבים נוספים", מסכם חזן.

האם הרכב החשמלי בדרך לכבוש גם את תעשיית ההיי טק הישראלית?

"אני מאמין שכן, ולא סתם אחד הקהלים שלנו הוא מעסיקים גדולים במשק, בראשם חברות היי-טק, שמחזיקות ציי רכב וחניונים לשירות העובדים. לפי תחזיות השוק בישראל, כ-28%-35% מכלל הרכבים החדשים שיירכשו בארץ עד 2030 יהיו רכבי פלאג אין, או רכבים חשמליים. גם ציי הרכב בחברות הגדולות במשק מתוכננים למעבר לרכב חשמלי במטרה לחסוך בעלויות ובהוצאות התפעוליות, והדבר יחייב את החברות לצייד את מקומות החניה בעמדות טעינה. צריך לזכור, שטעינה של רכב חשמלי לא מתבצעת כמו תדלוק רגיל, שבו פעמים רבות אנו מחכים לרגע האחרון כשמיכל הדלק כמעט ריק, כדי להיכנס לתחנה. טעינה של רכב חשמלי דומה יותר לטעינה של המכשיר הסלולרי שלנו. אפשר לטעון פה שעה ושם שעתיים  כשאנחנו בקניות בסופר או אפילו שש שעות בזמן שאנחנו בעבודה, העיקר שתמיד נדע שהרכב טעון דיו כדי להביא אותנו ליעד הבא". בנוסף, אומר חזן, "פיתחנו אפליקציה ייחודית להפעלת עמדת הטעינה מרחוק, אנחנו רוצים לעזור לייצר אנרגיה ירוקה וכחלק מכך אנו מאמינים שצריך להפעיל את המטען כשצריך, ולהפוך את הטעינה מרחוק לחכמה, כך שהנהג יכול להחליט על הספק הטעינה ולכבות אותה כשאין בה צורך עוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים