אפל ממשיכה להוביל בנתח הרווחים העולמי בתעשיית מכשירי הסלולר

למרות שהיא לא ממוקמת במקום הראשון בין יצרניות הסמארטפונים מבחינת מספר המכשירים שהיא מוכרת, אפל היא זו שממשיכה להוביל בהיבט של נתח הרווחים, וגורפת 66% מסך הרווחים בעולם ו-32% מסך ההכנסות של מכשירי הסלולר – כך לפי מחקר של Counterpoint Research

אז איך ייראה ה-iPhone הבא? צילום אילוסטרציה: BigStock

למרות שהיא לא ממוקמת במקום הראשון בין יצרניות הסמארטפונים מבחינת מספר המכשירים שהיא מוכרת, אפל היא זו שממשיכה להוביל בהיבט של נתח הרווחים, וגורפת 66% מסך הרווחים בעולם ו-32% מסך ההכנסות של מכשירי הסלולר – כך לפי דו"ח שפרסמה חברת המחקרים Counterpoint Research.

לדברי הדו"ח, "בסיס המשתמשים הנאמנים בשווקים העיקריים, כמו ארה"ב, אירופה ויפן הוא אחת הסיבות לכך, שאפל עדיין יכולה לפעול ברמות רווח שמתחרותיה יכולות רק לחלום עליהן. כעת, על רקע אסטרטגיית השירותים של אפל, האקו-סיסטם הכללי שלה חזק דיו כדי להבטיח לה זרם קבוע של הכנסות בשנים הקרובות. אנו מאמינים שגם בטווח הקרוב יגדלו הרווחים של החברה בתקופת הקניות של החגים בעזרת דגמי האייפונים החדשים, שזוכים להצלחה".

בפער גדול אחריה, סמסונג זוכה ל-17% מסך הרווחים, זאת למרות שהייתה בין היחידות שהצליחה להגדיל את מכירותיה ברבעון השלישי ב-8.4% בהשוואה לרבעון המקביל הקודם, ולמרות שהיא היצרנית המובילה בעולם, שמוכרת 20%-30% ממכשירי הסלולר על פני הגלובוס.

שולי הרווח של יצרניות מכשירי הסלולר. צילום: Counterpoint Research

במקומות השלישי, הרביעי והחמישי – יצרניות הסמארטפונים הסיניות אופו, ויבו ושיאומי, ולמרות שהן מוכרות מיליוני מכשירים, הן פועלות עם שולי רווח נמוכים יותר, משום שרובם נמכרים בשווקים שהתחרות בהם מבוססת בעיקר על מחיר, כמו סין והודו. ואולם בשנה האחרונה שואפות היצרניות הסיניות להתרחב מחוץ לסין ולחדור לפלחי שוק של מכשירים ברמה יקרה יותר, ומציעות מכשירי דגל במחירים נוחים יותר.

עוד מציינת חברת המחקרים בדו"ח שלה, כי הרווחים ממכירת מכשירי סלולר ברבעון השלישי של השנה הסתכמו ב-12 מיליארד דולר בהיבט גלובלי – ירידה של 11% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. זאת, בעיקר בשל כניסה מוגברת של מכשירי חדירה וביניים לשווקים וירידה בהכנסות של יצרניות הסמארטפונים. מבין 10 היצרניות המובילות, רק סמסונג ו-וואווי הצליחו להגדיל את הכנסותיהן על בסיס שנתי. בנוסף, מחזורי השדרוג וההחלפה של מכשירי העילית התארכו משום שהמכשירים החדשים שהוצגו על ידי היצרניות לא הציגו תכונות חדשניות במיוחד, שיגרמו למשתמשים לשדרג את מכשיריהם.

ברבעונים הקרובים, מעריכה Counterpoint, אימוץ מוגבר של טכנולוגיית דור 5 יאיץ את מחזורי השדרוג וכנראה יוביל לגידול בהכנסות של היצרניות, שכבר מתכוננות להשקות מסחריות של רשתות דור 5. למשל, וואווי, אופו, ויבו ושיאומי ינצלו את הדחיפה הגדולה של דור 5 כדי להגדיל את רווחיהן, אבל גם עלויות הרכיבים החדשים יהיו יקרות יותר, כך ששולי הרווח שלהן לא יצמחו באותה מידה כמו ההכנסות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים