נשים ומחשבים: בר צוקרמן, נטורל אינטליג'נס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: בר צוקרמן, מובילת צוות ניהול ואופטימיזציית תוכן בנטורל אינטליג'נס

שם ותפקיד: בר צוקרמן, מובילת צוות ניהול ואופטימיזציית תוכן בנטורל אינטליג'נס.

ותק בתפקיד: שנה וחצי בנטורל אינטליג'נס, חמש שנים כמנהלת תוכן.

תפקידים קודמים: לפני תפקידי הנוכחי עבדתי כמנהלת תוכן אונליין בנטורל. לפני כן עבדתי כשנה וחצי כדוברת מד"א לתקשורת בינלאומית, שנה כמנהלת תוכן ויח"צ במוברסט ושנה כמנהלת יח"צ בחברת יחסי הציבור בלונד 2.0.

השכלה/שירות צבאי: בעלת תואר ראשון בתקשורת מהמסלול הבינלאומי במכללת הבינתחומי הרצליה ותואר שני בדיפלומטיה וביטחון מאוניברסיטת ת"א. שירות צבאי בדובר צה"ל בענף תקשורת בינלאומית.

משפחה : בזוגיות.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

אחרי השירות הצבאי בדובר צה"ל ידעתי שאני רוצה להמשיך לעסוק בתחום יחסי הציבור והתחלתי לעבוד במשרד יח"צ, המתמחה בטכנולוגיה וסטארט-אפים – בלונד 2.0, ושם לראשונה נחשפתי לתעשיית ההיי-טק. אחרי תקופה קצרה של עבודה במגזר הציבורי,חשתי רעב לחזור לעבוד בתעשייה. זה היה הרגע שגרם לי לשקול מחדש את התחום כמקצוע. קצב העבודה המהיר, היעילות, החדשנות, האתגר והשאיפה למצוינות גרמו לי להבין שזה התחום שבו אני רוצה לעסוק ולהתמקצע.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

בסביבה האישית שלי אני רואה מגמה מאוד חיובית, נשים רבות במשרות טכנולוגיות ובעמדות מפתח וכן גמישות והבנה כלפי אימהות. עם זאת, לצערי, זה לא המצב בשאר המשק. העובדות מדברות בעצמן – המחקר האחרון  שפרסם אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מצא פערים מגדריים ברמת השכר ובקצב ההתפתחות בהיי-טק – גברים כיום מרוויחים כ-16% יותר מנשים בתעשיית ההיי-טק, והסיכוי של נשים להתקדם לעמדה ניהולית נמוך ב-15% מזה של גברים. נשים מהוות 50% מהאוכלוסייה, וכך צריכה להיראות גם הסביבה העסקית.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

למזלי, לא יצא לי לחוות משהו כזה, ובנטורל אינטליג'נס תמיד היו נשים בהנהלה בתפקידים שונים. עם זאת, יש מיעוט של נשים בתעשייה, וכדי להפוך אותה לשוויונית יותר צריך שתהיה אפס סובלנות למקרים של אפליה נגדן. לכל מעסיק יש אחריות לקידום נשים ולא רק למעסיקות נשים. אני גאה לעבוד בחברה בעלת גישה בדיוק כזאת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים