תוכן שיווקי
בעקבות אירוע ריטייל של גוגל קלאוד

"גוגל קלאוד מאפשרת לחברות קמעונאיות להתמודד עם אתגרי המחר"

18/12/2019 15:59
מימין: אסף סלנט, כריסטיאן אשב וארון הנלון. צילום: יח"צ

ישראל היא אחת המדינות המובילות בפיתוח טכנולוגיות לתחום הקמעונאות (תחום המכונה גם ריטייל-טק). לפי הדו"ח האחרון של דלויט, כ-12% מההשקעות הגלובליות בריטייל-טק ב-2018 הופנו לחברות ישראליות. סכומי ההשקעה בריטייל-טק הישראלי צומחים בשיעור דו ספרתי מאז 2015, וכבר ב-2018 חצו את הרף של חצי מיליארד דולר. האקו-סיסטם הישראלי בתחום עשיר ומגוון, והוא נוגע בכל חוליה בשרשרת הערך של ארגוני הקמעונאות.

"גוגל קלאוד (Google Cloud) עובדת בכל העולם עם חברות קמעונאות שפעילות בתחומי התמחות שונים ומגוונים. ביניהן ניתן לציין את טארגט, קארפור, אופיס דיפו, מייסי'ס, סבן-אילבן, ג'יי.סי פני ורבות אחרות", אמר כריסטיאן אשבי, Customer Engineer בגוגל קלאוד. "בעזרת הידע המקצועי והטכנולוגיה המתקדמת שפותחה בגוגל, אנחנו מציעים ללקוחותינו פתרונות ייעודיים שהותאמו במיוחד לצרכים של חברות קמעונאות. הפתרונות של גוגל קלאוד למגזר הקמעונאות בנויים על ארבעה עמודים עיקריים: אחסון פשוט, נוח וגמיש, מנוע המלצות חכם ומותאם אישית, מנוע ניתוח תמונה ומערכת תובנות למרכזי שירות הלקוחות".

אשבי דיבר בכנס מקצועי למגזר הקמעונאות שערכה גוגל קלאוד בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות עשרות בכירים ואנשי פיתוח, ביניהם נציגי לקוחות ממגזר הקמעונאות, ויזמים ומפתחים מתעשיית הריטייל-טק המקומית. באירוע השתתפו גם בכירים בגוגל קלאוד מישראל ומחו"ל, ביניהם ארון הנלון, מנהל שירותים מקצועיים למגזר הקמעונאות, עמית עינב, Customer Engineer, ואסף סלנט, מנהל עסקי. עוד השתתפו באירוע, בין היתר: בועז מעוז, מנהל פעילות גוגל קלאוד בישראל, דניס קליטביאנסקי, מנהל תחום API בקבוצת יעל, ואלית בן בסט נוריאל, מנהלת השיווק של גוגל קלאוד באזור ישראל ומרכז-מזרח אירופה.

"מגזר הקמעונאות מוכרח להתקדם עם הטכנולוגיה"

לדברי סלנט, "באחרונה ערכנו מחקר בקרב לקוחותינו, לקראת בלק פריידיי וסייבר מאנדיי, במטרה לנטר מגמות בזמן אמת. ראינו שישנה עלייה משמעותית של 55% בטראפיק של אתרי מסחר אונליין לעומת השנה שעברה, אבל מאוד הופתענו לגלות שרבע ממנהלי האתרים לא הכינו כל תכנית מובנית למקרה של השבתה באתר. זה כמובן הרסני, לנוכח העובדה ש-91% מהלקוחות ינטשו אתר קניות שנתקע או פועל לאט. רק בחודש שעבר, במהלך חג ההודיה, קוסטקו חוותה באתר המסחר שלה תקלה שבעקבותיה היא צפויה להתמודד עם הפסדים של כמעט 11 מיליון דולר".

אשבי ציין כי "אין ספק שמגזר הקמעונאות מוכרח להתקדם עם הטכנולוגיה כדי לעמוד בציפיות הלקוחות ולצמוח לכיוונים עסקיים חדשים. הבעיה היא שרוב חברות הקמעונאות הגדולות מתקשות עדיין לעבוד עם בינה מלאכותית ולמידת מכונה, מפני שהדטה שלהן נעול בתוך ממגורות סגורות. אנחנו, בגוגל קלאוד, פותחים את הטכנולוגיה לכולם ומסייעים להפוך את הדטה למאגר בלתי נדלה של נקודות מידע, אשר מניבות ללקוח תובנות עסקיות. בעזרת Anthos וקוברנטיס ניתן לחבר מערכות לגאסי לענן, לעבוד בכל סביבת מחשוב ועדיין ליהנות מיתרונות הענן".

"באופן ספציפי יותר, עזרנו להום דיפו להכפיל את רמת הדיוק של חיזוי החוסרים במלאי אצלה, מה שהעלה את מכירות הרשת ב-0.7%, וכמובן שמדובר במיליוני דולרים", אמר. "חברת האופנה גאנט הפחיתה את ההוצאות על טיסות ב-20% ובנוסף, הצליחה 'להציל' 150 אלף שעות עבודה אבודות בשנה אחת בעזרת הטכנולוגיה של גוגל קלאוד. לקוח נוסף ומוביל שלנו הוא רשת קארפור הבינלאומית, שלדברי המנכ"ל שלה נעזרה בגוגל קלאוד כדי להאיץ את המהפכה הדיגיטלית וליצור לעצמה יתרון תחרותי ביישום גישת אומני צ'אנל מלאה. בסיכומו של דבר, אנחנו מעניקים לחברות קמעונאיות את הטכנולוגיה שמאפשרת להן להתמודד עם האתגרים העסקיים של המחר".

אירועים קרובים