סליחה, טעות: אתר דואר ישראל הפנה גולשים לפורנו

גולשים שניסו לעקוב אחרי החבילות שהזמינו בחודש הקניות נתקלו בהפנייה לאתר פורנו ובשאלות מוזרות כמו למה הזברה לובשת פיג'מה? ● לפי הדואר, לא מדובר בפריצה, אלא בטעות אנוש בבדיקות ה-QA

הדואר בא היום - עם לינק לאתר פורנו ושאלות משונות

חוקרי אבטחת מידע פרסמו הבוקר (ד') על תקלה מביכה במיוחד לדואר ישראל: לינק באתר הדואר הפנה לאתר פורנו. מדובר בלינק שהוצב באזור באתר שמאפשר לגולשים לעקוב אחרי החבילה שלהם. בנוסף, במקום הכיתוב הרגיל באזור זה, הגולשים ראו שאלות משונות כמו: "מדוע הזברה לובשת פיג'מה"?, עם התשובות אליהן.

בתחילה סברו החוקרים, אנשי חברת האבטחה ESET ישראל, כי מדובר בפריצה, אולם לאחר מכן הם שלחו הודעת תיקון לעיתונות ובה נכתב שמקור ההפניה הסוררת הוא בטעות אנוש. במילים אחרות, בדיקת ה-QA שנעשתה לפני שהאתר עלה לאוויר הייתה לא טובה.

המבוכה מקבלת משנה תוקף מאחר שרבות מהחבילות האלה הן עם מוצרים שהוזמנו בחודש הקניות נובמבר, מה שאומר שההתעניינות באתר שבו ניתן לעקוב אחר הסטטוס של החבילות האלה רבה.

בין השאלות והתשובות שעלו לאתר: למה השמיים כחולים? כי כחול זה ממש יפה. תאר לעצמך שמים אדומים? וגם: למה הזברה לובשת פיג'מה? כי מכנסי העור היו במכבסה. שאלה נוספת: מה השעה? השעה רבע לשלושים וחמש. תתמודד.

נראה שהעובד שהעלה את השאלות הללו לאתר שאב השראה מעולמות הספרות והשירה – הספר 35 במאי של ז'ול ורן והשיר מי יודע מדוע ולמה לובשת הזברה פיג'מה? של ע. הלל. כך או כך, מדובר במקרה לא משעשע, שמעורר תהיות לגבי איכות בדיקות אבטחת האיכות בדואר.

אמיר כרמי, מנהל הטכנולוגיות ב-ESET ישראל, אמר כי "הבוקר עדכנתי את הגורמים הרלוונטיים בדואר ישראל, שלא היו מודעים לתוכן הבעייתי בדף, והתוכן הוסר בתוך מספר דקות. חשוב שגופים בסדר גודל כמו של דואר ישראל יהיו עם יד על הדופק בכל הקשור לניהול האתר שלהם".

מהדואר נמסר כי "לא מדובר בפריצה לאתר. הטקסט הועתק בטעות אנוש של עובד דואר בעת בדיקות QA שנעשו למערכת".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עכ

    מקוה שמומחי האבטחה ידעו למצוא את התשובה לחידה העתיקה, מדוע הדואר מחליף מספרי מעקב מחו"ל במספרים משלו, בחלק מהחבילות.

אירועים קרובים