"האזרחים במרכז, הם לקוחות חכמים, שצמאים לשירותים מקוונים יעילים"
"האזרח לא מבין למה הוא ימצא באתר הממשלתי את שירותי משרד הרווחה אבל לא את שירותי הביטוח הלאומי, מדוע שירותי הבריאות של תל השומר בפנים, אבל אלה של הדסה בחוץ, ומדוע הוא יכול לשלם מקדמות מס הכנסה, אבל לא את הארנונה", כך אמר ד"ר נחמן אורון, יועץ בכיר לתקשוב הממשלתי
"יש עשייה רבה בכל משרדי הממשלה בכל הנוגע להרחבת שירותי המידע הממוחשב לאזרח. המסר נקלט: האזרח והאזרחית הם במרכז, הם לקוחות חכמים, שצמאים לשירותים מקוונים מהירים ויעילים, ואף יודעים להעריך שירות טוב", כך אמר ד"ר נחמן אורון, יועץ בכיר לתקשוב הממשלתי.
ד"ר אורון דיבר בפתח World eGov FORUM 2019 – הכנס השנתי של אנשים ומחשבים לתחום המחשוב הממשלתי, שהוא שימש כיו"ר ועדת ההיגוי שלו. האירוע נערך ביום ה' האחרון במרכז הכנסים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצועני IT מהמגזר הממשלתי-ציבורי ונציגי חברות טכנולוגיות שעובדות עם מגזר זה.
לדבריו, "בתקשוב הממשלתי הייתה בזמן האחרון פריחה גדולה ועשייה רבה". הוא דיבר על האזור האישי שיש לכל אזרח באתר הממשלה וציין כי "השימוש בו הולך ומתרחב. מאוד נוח למצוא את כל המידע הממשלתי הרלוונטי – במקום אחד".
"מילת הבאזזז החדשה היא דטה", ציין ד"ר אורון. "חלה תנופה בהנגשת מאגרי מידע לציבור ובוצעה פעילות חכמה רבה לשם ניצול הבינה המלאכותית".
אופטימיות לקראת השינוי הגדול
"לקראת 2020", אמר, "אנחנו צופים באופטימיות ובתקווה גדולה לשינוי הגדול, שעיקרו כניסת טכנולוגיית הענן, על כל יתרונותיה, לעולם התקשוב בממשלה".
"ב-2012 הקמנו את רשות התקשוב הממשלתי, שמספקת ראייה רוחבית על המחשוב בממשלה", ציין. "לא היה פשוט לשכנע בתועלת של ראייה רוחבית. הרשות הוקמה כגוף מייעץ עם סעיף של 'חובת היוועצות' – סמכותה הוגבלה לגופים ממשלתיים בלבד. כעבור שבע שנים, ב-2019, אני שמח ונפעם לראות את הישגי הרשות, את הברכה והתועלת הגדולה שהיא מביאה לצמצום הביורוקרטיה ולהנפקת שירותים לאזרח. מערך התקשוב הממשלתי ממשיך לתפקד היטב, גם בעיתות של העדר משילות, חוסר ודאות ומצוקה תקציבית. זה אמנם לא אפשרי במצב הנוכחי, אבל אין ספק שהגיע הזמן להביא להחלטת ממשלה על הרחבת סמכויות רשות התקשוב הממשלתי, להעניק לה סמכויות ביצוע ולהרחיב את היריעה לרשויות ולגופים ציבוריים נוספים המשרתים את האזרח".
כך, לדוגמה, פירט ד"ר אורון, "אזרח המחפש שירותים ימצא כיום את מבוקשו באתר האחוד, בלא צורך לכתת את אצבעותיו בין האתרים. ואולם, הוא לא מבין למה ימצא באתר האחוד את שירותי משרד הרווחה הממשלתי אבל לא את שירותי הרווחה העירוניים ולא את שירותי הביטוח הלאומי, מדוע שירותי בריאות של בית החולים תל השומר בפנים, אבל אלה של בית החולים הדסה בחוץ ומדוע הוא יכול לשלם באתר מקדמות מס הכנסה, אבל לא את תשלום הארנונה לעירייה".
"אני קורא לממשלה לתת את הדעת בראייה אסטרטגית של 'תקשוב לאומי' לשירות האזרח", סיכם.
תגובות
(0)