רשימת עשרת מקומות העבודה הטובים ביותר – בלי ענקיות ההיי-טק

ענקית הטק שטוב ביותר לעבוד בה, גוגל, נמצאת רק במקום ה-11 ברשימה שפרסמה גלאסדור ● השערוריות סביב פייסבוק משפיעות על עובדי החברה, שצנחה 16 מקומות ● לעומת זאת, מיקרוסופט עלתה 13 שלבים ● ואילו ענקיות כלל לא נכללות ברשימה?

רשימה שמגלה איפה כדאי לעבוד. צילום אילוסטרציה: BigStock

ענקיות ההיי-טק לא נמצאות בין עשרת מקומות העבודה המועדפים ב-2020 – כך עולה מרשימה שפרסמה גלאסדור. ענקית ההיי-טק הראשונה ברשימה – גוגל – מגיעה רק למקום ה-11, כשמיד אחריה לינקדאין. את המקום הראשון בדירוג כובשת חברת התוכנה האבספוט.

אחד הממצאים הבולטים הוא הצניחה בדירוג של פייסבוק: היא הגיעה השנה למקום ה-23 לעומת המקום השביעי שבו דורגה אשתקד. נראה ששלל שערוריות הפרטיות והחקירות של מארק צוקרברג בקונגרס חלחלו גם לעובדים ולמועמדים לעבודה בענקית הרשתות החברתיות.

החברה המובילה בדירוג, האבספוט, מספקת כלים לשיווק ברשתות החברתיות, ניהול תוכן, אנליטיקות ואופטימיזציה של מנועי חיפוש. אנשי גלאסדור כתבו כי בחברה "עובדים קשה כדי ליצור סביבת עבודה באמת מגוונת ומכילה, שבה כל אחד יכול להרגיש נוח להביא את הוא עצמו לעבודה".

הדירוג כולל חברות מכל המגזרים, אך להיי-טק יש בו מקום נרחב. למקום השני הגיעה חברת הייעוץ ביין & קומפני, כשבמקום השלישי נמצאת דוקוסיין, שמסייעת לארגונים שרוצים לכרות הסכמים באופן אלקטרוני. רביעית הגיעה רשת ההמבורגרים אין אנד אאוט ואחריה – סמסונס פייננשל גרופ.

גוגל אמנם ירדה שלושה מקומות בדירוג, אולם נכתב עליה כי "האיזון שבין העבודה לבית, ההטבות, התנאים הכספיים, האוטונומיה של העובדים ואיכות העובדים שיושבים לצדך הם ללא תחרות". בלינקדאין, ציינו בגלאסדור, יש "השקעה רבה בפיתוח העובדים, איזון טוב בין העבודה לבית, הטבות נרחבות לאמהות עובדות וחופשת לידה".

איזה מקום עבודה מועדף בבריטניה?

הדו"ח של גלאסדור מתייחס למספר מדינות (ומפריד ביניהן). מלבד ארצות הברית, אנשי החברה סקרו את המצב בבריטניה, גרמניה, סינגפור, ארגנטינה, קנדה, צרפת, ברזיל ומקסיקו. ישראל לא נכללת בין המדינות שנסקרו, על אף היותה אומת החדשנות. מעניין לראות שאצל העובדים בבריטניה המצב שונה מעמיתיהם בצד השני של האוקיינוס האטלנטי, וענקיות ההיי-טק מהוות 40% מעשרת המקומות הראשונים: גוגל ראשונה בדירוג, סיילספורס במקום השלישי, מיקרוסופט בשביעי וסאפ בשמיני. בגרמניה תופסת את המקום הראשון פורשה וענקית הטק הראשונה – סאפ הגרמנית – מגיעה למקום החמישי.

ענקית ההיי-טק הבאה ברשימה האמריקנית היא אנבידיה במקום ה-20. מיקרוסופט מדורגת במקום ה-21, אחרי שעלתה 13 שלבים. בהמשך הדירוג נמצאות סיילספורס במקום ה-34, VMware ב-36, אדובי ב-39 וסאפ ב-48. דל ממוקמת במקום ה-67, אינטואיט ב-70, סיסקו ב-77, אפל צנחה 13 מקומות ל-84 ואינטל נמצאת הרחק במקום ה-100. יש לציין שיבמ ואמזון כלל לא נכללות בדירוג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים