"בעבר, הנתונים היו נלווים לעסק, היום הם העסק עצמו"

"תפקיד המנמ''ר ישתנה בעולם הדיגיטלי", אמר ג'ורג' קוריאן, מנכ''ל נט-אפ בביקורו בארץ, "או שיהיו הרבה אנשי דיגיטל ביחידות העסקיות השונות בארגון, או שיהיו שני מנמ''רים - ללגאסי ולעולם החדש"

כמו מנכ"לים רבים אחרים לפניו, הצדיק את המהלך מטעמי חסכון בעלויות. ג'ורג' קוריאן, מנכ''ל נט-אפ.

"המנמ"רים נדרשים לאפשר לעסק להצליח בעולם הדיגיטלי, לצלוח את הטרנספורמציה הדיגיטלית דרך שינוי ה-IT ושינוי התפעול שלו. עליהם לספק ללקוחות מוצרים ושירותים מהר יותר, למנף יכולות מהענן – ובלא סיכונים. המנמ"רים צריכים לחשוב על הנתונים באופן אסטרטגי. בעבר, הנתונים היו נלווים למערכות – וכעת הם המהות העסקית", כך אמר ג'ורג' קוריאן, מנכ"ל נט-אפ.

קוריאן היה דובר המפתח בכנס לקוחות בכירים שערך הסניף הישראלי של ענקית ניהול הנתונים. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אמש (א') באולם טראסק בתל אביב, והנחה אותו גיא רחמים, מנהל טכנולוגי בחברה.


צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

"על המנמ"רים", אמר קוריאן, "לארגן את הצוותים שלהם עם יכולות חדשות, טאלנטים וכישורים חדשים של עובדי ה-IT. עליהם להכניס למערכי המחשוב הארגוניים טכנולוגיות חדשות, דוגמת למידת מכונה ו-DevOps. אנו עוזרים למנמ"רים להתמקד בנתונים, כי מהם תבוא להם הישועה העסקית-תפעולית. אנו מסייעים ל-IT להשתנות, ממחשוב ממוקד תהליכי IT, למחשוב העובד שונה – מוטה ומונע-נתונים. יש לאסוף את הנתונים, לנהלם, לנתחם, ולהפיק מהם תובנות עסקיות".

"מה שהיה אתמול הכי מהיר, הפך לנורמה ולהכי איטי החדש" 

"הטכנולוגיה הצליחה מעבר לכל דמיון פרוע", אמר קוריאן, "והפכה לליבה עסקית של כל ארגון. סביב ה-IT נבנו מחלקות טכנולוגיות, ובראשן – המנמ"רים. כלל לא בטוח שבעשור הבא המבנה הזה ותפקיד המנמ"ר – ישארו כמות שהם. ייתכן שכל יחידה עסקית בארגון תבנה לעצמה יכולות טכנולוגיות, עם 'מנמ"רים קטנים', או בלא מנמ"ר כלל. ייתכן שהמנמ"רים יהפכו למנהלי דיגיטל, CDO. ייתכן מצב שבו יהיו שני מנמ"רים, האחד לעולם הישן, מערכות הלגאסי, והשני, המנמ"ר הדיגיטלי, לעולם החדש. מה שבטוח זה שתפקיד המנמ"ר ישתנה. הוא יידרש להיות מוביל עסקי שיספק דברים ייחודיים, כמו דיגיטל. יהיה עליו לספק יכולות טכנולוגיות מעבר לאלו של היום: הטכנולוגיות החדשות יגיעו דרך הענן ועד הטלפון הנייד. הוא יעבוד צמוד יותר עם הלקוחות החיצוניים, כדי לספק את המוצרים והשירותים מהר יותר. המוטו שלו יהיה שמה שהיה אתמול הכי מהיר, הפך לנורמה ולהכי איטי החדש".

לפי קוריאן, "בעבר הנתונים היו מרוכזים כולם בדטה סנטר. כיום הנתונים מבוזרים בסביבות היברידיות, מרובות עננים, ברכיבי הקצה ובמחשוב הקצה. לכן, בנינו את מארג הנתונים, Data Fabric, החזון שלנו לפיתוח ולשמירה של הנתונים בארגונים מכל הסוגים. היא עונה לאתגר של שינוע מחסני נתונים ענקיים בין הדטה סנטר הפרטי לענן הציבורי, עם מידע נגיש בכל מקום, בלא קשר לסוג האחסון בו הוא נמצא ויכולת להחלפה לענן אחר בכל שלב. מארג הנתונים מפשט את המורכבות הנוצרת בסביבה מרובת עננים".

לשאלת אנשים ומחשבים על המתחרות של נט-אפ, השיב קוריאן כי "עתיד ניהול הנתונים והאחסון הוא תוכנה. אנו עושים זאת כבר כמה שנים, עם תוכנה שרצה בדטה סנטר – ובענן. המתחרים לא עשו זאת: יבמ, EMC ו-HPE ראו בספקיות הענן מתחרות. אנו רואים בהן הזדמנות לבניית פלטפורמות מבוססות לחדשנות. VMware בנתה יכולת לסביבה מרובת עננים, אבל יש להם בעיה: הם מארחים פלטפורמות לאפליקציות לגאסי בענן הציבורי. אנו, לעומתם, מספקים יכולת לחבר את הנתונים עם אפליקציות חדשות, הרצות בענן".

לדבריו, "הלקוחות בישראל מתוחכמים, בעלי מבט גלובלי על ה-IT, הם דורשים מאיתנו דברים ועושים זאת בישירות – ואנו אוהבים זאת. יש לנו בישראל מחקר ופיתוח עם יכולות חזקות, שנבנה על חברות שרכשנו. נרחיב פה את המו"פ, יש לו פיתוחים פורצי דרך".

"הרוב המכריע של המנמ"רים שמים את הטרנספורמציה הדיגיטלית בראש סדר העדיפות שלהם. בעסקים כיום, הנכס הכי חשוב אינו נדל"ן – אלא טלפון נייד", סיכם קוריאן, "עלינו לארגן את ה-IT בדרך שונה, כדי לאמץ את החדשנות של העולם החדש. כיום, כל עסק הוא תוכנה ונתונים. תוכנה תהיה לכל ארגון – מה שיעשו איתה יקבע אם ינצחו או יפסידו. בעסק פיסי הגודל הוא הקובע. בדיגיטל, המהירות היא מרכיב קריטי בהצלחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים