הענן של מיקרוסופט בישראל: פרטים נוספים

אלי מטרה, סמנכ"ל שיווק ומכירות במד וואן, שפך אור על הגעתו של Azure לישראל, שזמין החל מהחודש בשרתים מקומיים ● דוברים אחרים הציגו כמה מההתפתחויות שמתרחשות בשוק בנושא שירותים ויישומי קוד פתוח בענן

אלי מטרה, סמנכ"ל שיווק ומכירות במד וואן. צילום: נדב כהן יהונתן

"משנה לשנה אנחנו שומעים על טכנולוגיות חדשות ושנתיים לאחר מכן זה כבר מתיישן. זה מסוג הדברים שמעמיד אותנו כספקים בפני אתגרים לא פשוטים, ובאותה מידה אתם צריכים להתמודד באתגרים מול הלקוחות שלכם, והתפקיד שלנו לגשר על אותם פערים. היום אנחנו מבשרים על אחד הדברים שיעזרו לעשות זאת, וזו בשורה שאנחנו עובדים עליה כבר זמן רב: החל מהחודש כבר אפשר לומר שיש Azure בישראל בשרתים מקומיים", כך הודיע אלי מטרה, סמנכ"ל שיווק ומכירות במד וואן (MedOne), לבאי כנס Open Cloud Summit 2019.

בכנס, שנערך בשבוע שעבר בהאנגר 11 בתל אביב בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, השתתפו מאות מקצוענים, ששמעו את מטרה מספר על הפרטים ועל ההרצות האחרונות שעוברת המערכת לפני שהענן של מיקרוסופט יהיה זמין לכל מי שירצה להשתמש בשירותי האירוח הללו כאן, בישראל.

"אנחנו פועלים בישראל כבר כעשרים שנה, ולפני כחמש שנים הבנו שהצורך של הלקוחות הוא בפתרון היברידי, וגם אם יש הרבה מאוד עננים ברחבי העולם, עבור חברות רבות יש צורך בענן בישראל, שיכול לתת ערכים נוספים, ומשם זה הוביל לכך שהקמנו אצלנו את מד וואן קלאוד. אנחנו כבר ארבע שנין משכנעים חברות לבוא לענן. נכון יש קשיים, אבל זה מה שצריך לעשות", הוא אמר.

מד וואן מספקת לא רק שירותי אחסון, סיפר מטרה. "אנחנו מבינים שאתם רוצים עננים קלים וגמישים וניתנים לניהול, ועל סמך זה בנינו שירותים בענן לפי צריכה, לקחנו את פלטפורמת הענן הבסיסית והוספנו שכבות נוספות, ואנחנו מעבים כעת גם את ה-PaaS ואת ה-SaaS כדי לתת לכם ערכים נוספים", הוא ציין.

קוברנטיס בענן

עידן שחר, ארכיטקט פתרונות ענן במיקרוסופט ישראל הציג על הבמה כמה מההתפתחויות שמתרחשות בשוק בנושא של יישומי קוד פתוח בענן, ובעיקר מסביב לקוברניטיס. "יש המון מילות באזז בתחום הזה, כי הוא היה לאחד מהפלטפורמות הטבעיות לענן הגדולות ביותר שיש לנו. באמצעות הקוברנטיס אנחנו יכולים לנהל את הקונטיינרים, את הנתונים שלנו ואת ההפקה שלנו מייצור ועד להרצה, ויחסית בקלות אם אנחנו נכנסים לעובי הקורה", אמר.

עידן שחר, ארכיטקט פתרונות ענן במיקרוסופט ישראל. צילום: נדב כהן יהונתן

שחר התייחס גם ל-Azure Arc, השירות שהציגה מיקרוסופט השנה. "זה אחד מהפרויקטים המרכזיים שהתרחשו בשנה האחרונה. הוא מאפשר לנו לקחת סביבות מלאות ולנהל אותן דרך Azure, והכל דרך מערכת אחת. תחשבו איזה עולם זה, שבו אתם יכולים לנהל את כל הקלסטרים שלכם ממקום אחד. זה פשוט מטורף".

שחר סיפר שהוא פועל בקבוצה שעוסקת בשותפות עם סטארט-אפים ועם חברות. "בתפקיד שלי אני אחראי לקחת חברות ולעזור להן ליצור עסקים מוצלחים יותר באמצעות Azure וקוד פתוח: מצד אחד להשתמש במערכת הענן בצורה הטובה ביותר בלי לבזבז משאבים, ומצד שני לעזור בצד העסקי לקחת את המוצרים שלכם וליצור שותפות עסקית עם מיקרוסופט. יש לנו תוכניות שונות, לחברות B2B, לעידוד הדברים האלה", סיכם שחר.

גל האטמן, מוביל תשתיות ענן וארכיטקט ענן בכיר בקבוצת סלע, סיפר על בסיסי נתונים טבעיים בענן עם Azure ועל השירותים השונים שמעניקה החברה בתחום הזה. לדבריו, "לא משנה אילו בסיסי נתונים בוחרים – אתם תראו שמאחור זה מתחבר ל-Azure ולכל מה שהיא מביאה איתה. בגדול, אפשר לראות שמדובר על גירסאות קהילה רגילות. אין שום טריק שמיקרוסופט שילבה מאחורי הקלעים, וגם אם הגירסאות משתנות, זה עדיין קשור באופן ההדוק ביותר לקהילה", הוא אמר.

גל האטמן, מוביל תשתיות ענן וארכיטקט ענן בכיר בקבוצת סלע. צילום: נדב כהן יהונתן

הוא הציג את מערך הפתרונות שמציעה החברה להרצת בסיס נתונים בענן של מיקרוסופט, וציין במיוחד את יכולת ההתאמה הגמישה, שכולל אחסון בהתאמה לצורך. "אנחנו מציעים כמה גרסאות. הבסיסית טובה להתחלה, לבדיקות, לפחות כדי להניע את העניינים. אם אתם לא יודעים מה לבחור – לכו על חבילת כללית, ואם האפליקציה שלכם מאוד אינטנסיבית – יש גם גירסה כבדה וייעודית".

הוא ציין עוד כמה סיבות מדוע כדאי לבחור בהרצת בסיסי נתונים מעל Azure, כולל גיבוי וניטור מובנים. "אחד ה'אסים' הגי גדולים שיש ל-Azure זה היכולת להעביר בסיס נתונים מתצורה לתצורה בלי שום בעיה ובקלות. יש כלי המרת בסיס נתונים, וזה מעניין ועובד ואפילו מהיר יחסית", הוא אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים