סייבר מאנדיי שבר את שיא כל הזמנים: 9.4 מיליארד דולר

על נפח הרכישות אונליין בארה"ב העידה אדובי, שסיכמה את יום המבצעים הנוסף ● עוד לפניו, בבלק פריידיי, הוציאו האמריקנים סכום גבוה מאי-פעם - 7.4 מיליארד דולר ● בתקופת החגים המלאה צפויה ההוצאה הכוללת ברשת להגיע ל-143.8 מיליארד דולר

סייבר מאנדיי. אילוסטרציה: BigStock

הצרכנים האמריקנים הוכיחו שוב שהם מסוגלים לשבור שיאי קניות – הם הוציאו סכום המוערך ב-9.4 מיליארד דולר במהלך יום האתמול (ב') – המכונה סייבר מאנדיי, ושהוא יום של מבצעי רכישות אונליין. הסכום מעיד על גידול של כ-19 אחוזים לעומת ההוצאות על קניות ביום המקביל אשתקד, כך לפי נתוני חברת אדובי אנליטיקס,  שמדדה עסקאות מ-80 מתוך 100 הקמעונאים הגדולים בארה"ב.

סייבר מאנדיי – אשר חל ביום ב' הראשון שלאחר חג ההודיה והבלק פריידיי – נחשב ליום הקניות המקוון הגדול בשנה, ואולם לשם המשגת ה"הישג" הנוכחי – הקונים ברשת הוציאו 473 מיליון דולר עד לשעה 9:00 בבוקר, לפי שעון ניו יורק. עם זאת חברת אדובי אמרה כי ארבע "שעות הזהב הקמעונאיות" של היום החלו מהשעה 10:00 עד לשעה 14:00, ואלו ייצרו 30 אחוזים מההכנסות של סייבר מאנדיי כולו. לפי חברת המחקר, המרוויחות הגדולות של היום הן פלטפורמות המסחר האלקטרוניות הגדולות, כמו אמזון.קום, שהפיקו תועלת מרבית מהגידול במכירות.

המוצרים החמים ביותר שנמכרו, לפי אדובי, כוללים בין השאר צעצועים ממותגים של הסרט פרוזן 2, טלוויזיות של סמסונג, מחשבים ניידים של אפל, ומוצרים מליין הרמקולים החכמים Echo עם העוזרת החכמה אלקסה, מבית אמזון.

שיא רודף שיא ועוד לא נאמרה המילה האחרונה

עוד קודם לכן, ביום ו' האחרון, הצליח בלק פריידיי להציג גידול של 19.6 אחוזים בהיקף המכירות אונליין בארה"ב, בהשוואה לנתוני השנה שעברה, והדבר התבטא בסכום הגדול ביותר אי פעם שהלקוחות הוציאו במהלכו – 7.4 מיליארד דולר.

אם זה לא מספיק, הקונים האמריקנים הוציאו עוד קודם לכן על רכישות ברשת, ממש באחרונה במהלך חג ההודיה, עוד 4.2 מיליארד דולר, כך על פי נתוני אדובי. הממצאים הראו כי הוצאות המסחר האלקטרוני ביום ש', המכונה "יום שבת לעסקים קטנים", הגיעו ל-3.6 מיליארד דולר – ושוב מדובר בעלייה, הפעם של 18 אחוזים, לעומת נתוני השנה שעברה.

בסך הכל בחודש נובמבר האחרון, ועוד לפני התוספת המכובדת של הסייבר מאנדיי, הוציאו הקונים ברשת סכום כמעט בלתי נתפש של 68.1 מיליארד דולר. 

במהלך חודש נובמבר, הטלפונים החכמים היוו כ-35 אחוזים מכלל הכנסות המסחר האלקטרוני, בעוד שכ-60 אחוזים מההכנסות הגיעו ממחשבים שולחניים וכחמישה אחוזים מטאבלטים, כך מסרה אדובי אנליטיקס.

מבחינת התנועה לאתרי הקניות, 58 אחוזים הגיעה מהטלפונים הניידים, 37 אחוזים ממחשבי PC וחמישה אחוזים מטאבלטים.

וזה עוד לא הסוף: בתקופת החגים המלאה, אותה מגדירה אדובי כפרק הזמן שבין ה-1 בנובמבר ל-31 בדצמבר, צפויים הקונים להוציא 143.8 מיליארד דולר ברשת – עלייה של 14.1 אחוזים לעומת הנתוני השנה שעברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים