הוט ויס נקנסו בסכום כולל של 180 אלף שקלים עקב טרטור מנויים שביקשו להתנתק

המועצה לשידורי כבלים ולוויין קנסה את כל אחת מהחברות ב-90 אלף שקלים, לאחר שבמקרים רבים השיבו החברות לצרכנים כספים עודפים שגבו רק בהתערבות המועצה ● ניצן חן, יושב ראש המועצה: "אנחנו שמים את הצרכן בראש סדר העדיפויות, ומתייחסים לתלונות שמגיעות אלינו ברצינות רבה" ● מהוט נמסר בתגובה, כי "אנחנו פועלים על פי החוק" ● ביס העדיפו שלא להגיב

המועצה לשידורי כבלים ולוויין הודיעה אתמול (א') לחברות הוט (HOT) ו-יס (yes), כי כל אחת מהן תשלם קנס בגובה של 90 אלף שקלים, לאחר שפגעו בזכויות של צרכנים.

על פי המועצה, בשנתיים האחרונות הגיעו למשרדיה תלונות רבות על לקוחות שהמשיכו להיות מחויבים בדמי מנוי גם לאחר שהודיעו לחברות הללו שהם מעוניינים להתנתק משירותי הטלוויזיה שלהן. חלק מהקנס ניתן לחברות משום שאיחרו בהשבת הכסף ללקוחות על התקופה שבה לא נותקו למרות בקשתם.

תנאי הרישיון של הוט ויס קובעים, כי עליהן לנתק את הצרכנים המבקשים לעשות כן בתוך שלושה ימים מיום קבלת הודעה בכתב מהם על רצון להתנתק. לעומת זאת, לקוחות רבים הצליחו לקבל את כספם בחזרה רק לאחר התערבות מנהלת תחום ההגנה על הצרכן במועצה, מירב שטרוסברג-אלקבץ.

ניצן חן, יושב ראש המועצה, אמר, כי זו "מבקשת לשים את הצרכן בראש סדר העדיפויות, והיא מתייחסת ברצינות רבה לתלונות הצרכנים המתקבלות במשרדיה. הצעדים שננקטו כעת על ידי המועצה הינם שלב נוסף בשורה של צעדים שנוקטת המועצה בתחום ההגנה על זכויות הצרכן. אני מקווה שחברות הכבלים והלווין יעמדו במחויבויות המוטלות עליהן בכל הקשור לזכויות הצרכנים, וישפרו את השירות הניתן גם לאותם הלקוחות המבקשים להתנתק משירותיהן".

יצוין, כי בשבוע שעבר הוגשה תובענה ייצוגית נגד הוט בטענה, כי היא לא מאפשרת ללקוחותיה להתנתק משירותי הטלוויזיה הרב-ערוצית שאותם היא מספקת. על פי כתב התביעה, חברת הכבלים מתעלמת מהודעות הביטול וההתנתקות, ממשיכה בחיוב הלקוחות ואינה משיבה את חיובי היתר. הוט מצידה הגישה תביעה נגד חן, מפני שהודיע באמצעי התקשורת, לאחר הסרת ערוץ הולמרק (HallMark), כי לקוחות שלה ושל יס יכולים לנטוש את החברות מבלי לשלם קנס, עקב הרעת תנאים.

חן אמור להודיע בימים הקרובים על שינוי התנאים של חוזי חברות הכבלים והלווין, כך שכמו בתחום הסלולר, תקופת ההתחייבות לשירותי הטלוויזיה שלהן תעמוד על שנה וחצי, לכל היותר.

מהוט נמסר בתגובה, כי "אנחנו פועלים בהתאם להוראות החוק". ביס העדיפו שלא להגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים