"ספקיות ה-IT הגדולות בעולם חרדות ממודל התמיכה שלנו"

"לכן אורקל וסאפ נלחמות בנו, בלא הצלחה", כך אמר סת' ראבין, מייסד ומנכ''ל רימיני סטריט, שהתראיין לאנשים ומחשבים בכנס שערך הסניף הישראלי של החברה ביום ה' האחרון

סת' ראבין, מנכ"ל רימיני סטריט. צילום: ביזנס טיים סקנורמה

"אם יש משהו שיצרני התוכנה הגדולים בעולם חרדים ממנו במיוחד, הרי הוא איום על מקור הכנסה מרכזי ורווחי במיוחד שהם פיתחו – וזו התמיכה. לכן אורקל וסאפ נלחמות בנו, בלא הצלחה", כך אמר סת' ראבין, מייסד ומנכ"ל רימיני סטריט. ראבין התראיין לאנשים ומחשבים בכנס שערך הסניף הישראלי של החברה ביום ה' האחרון.

"אתגרי המנמ"ר גדלים ומשתנים", אמר ראבין, "העולם הטכנולוגי משתנה במהירות: אם אינך מחדש ויוצר יתרון תחרותי – לא תשרוד. על המנמ"ר ליצור איזון חכם וקשה בין הצורך לחדש מחד ולפעול תחת תקציב IT מוגבל מאידך".

ראבין, יהודי-אמריקני, לשעבר בכיר בפיפלסופט, הגה מודל תמיכה חדש, המאיים על הכנסות של 160 מיליארד דולרים שזורמות לספקיות התוכנה – 32 מיליארד מהם לאורקל ולסאפ. רימיני סטריט הוקמה על ידו ב-2005 ולפני שנה החלה להיסחר בנאסד"ק. לחברה 1,100 עובדים, 20 משרדים בעולם, 2,700 לקוחות ארגוניים, מהם שליש מפורצ'ן 500, ושווי שוק של 329 מיליון דולרים.

רימיני סטריט

רימיני סטריט

"בראשית העשור הקודם", אמר, "הבנתי ששירותי התמיכה של ספקיות התוכנה משקפים כשל שוק מהותי: הן משעבדות לקוחות לחוזי שירות יקרים, בלתי יעילים ומיותרים. הגיתי מודל חדש, שלא היה קיים עד אז, לתמיכה צד ג' בתוכנות ארגוניות. החברה מספקת שירות תמיכה לתוכנות ERP ו-CRM בעלויות זולות ב-50% בהשוואה לספקיות ה-IT".

"אנו לוקחים חלק מתשתיות ה-IT", אמר, "ומצמצמים את הוצאות הניהול שלהן ונותנים שירות ותמיכה טובים יותר ממה שהן מקבלות מספקיות התוכנה. כך, הלקוחות יכולים להפנות את הכסף שנחסך על תפעול, לחדשנות וליצירת ערך עסקי". לדבריו, "עלויות השירות שלנו הן מחצית מאלו של אורקל וסאפ. בנוסף, אנו לא דורשים מהלקוחות לשדרג את המערכות שלהם, כמו שהספקיות דורשות. אנו מטפלים גם במערכות IT בנות 15 שנים. ספקיות התוכנה מאוימות מאיתנו כי אנו חוסכים ללקוחות הארגוניים 90% מהוצאות התפעול. לאורקל יש 95% רווח על תחזוקה והם עושים מזה 20 מיליארד דולרים בשנה, זה יותר כסף ממה שיש לחלק ממדינות העולם. אנו גם נותנים בחינם שירותים שאורקל וסאפ דורשות עבורם תוספת תשלום. במקרה של תקלה במערכות קריטיות, אנו מחוייבים לתגובה בתוך עשר דקות, סביב השעון".

"אנו משקיעים משאבים רבים במאבקים משפטיים מול אורקל", אמר ראבין, "זאת כי הם רואים בבית המשפט כלי להתמודדות בשוק. זכינו מולם לא פעם, ובאחרונה זכינו בבית המשפט העליון בארה"ב, שזה נדיר. סאפ היא המתחרה השנייה הכי גדולה שלנו, אבל כיוון שהיא אירופאית, היא לא גוררת אותנו לבית משפט. עדיין היא מתחרה בנו באגרסיביות. בכל מקרה, המאבקים המשפטיים יימשכו".

באחרונה, ציין ראבין, "השקנו שירותים לניהול אפליקציה (AMS – Application Management Services) עבור בסיסי הנתונים והאפליקציות של אורקל. לפני כמה חודשים השקנו את שירותי ניהול האפליקציות שלנו עבור תוכנות סאפ. כך, ארגונים יכולים להריץ את מערכות האורקל שלהם עם פתרון מקצה לקצה שלנו, המשלב ניהול אפליקציה יחד עם שירותי תמיכה למערכות אורקל. הפתרון שלנו כולל כמה יכולות ליבה: ניהול מערכת, תמיכה תפעולית, ניטור בריאות המערכת ותמיכה בהרחבות".

"השוק העולמי לשירותי ניהול אפליקציה עומד על 82 מיליארד דולרים וצומח ביותר מ-5% בשנה. הוא אינו מתרומם, כי מודלים מסורתיים של AMS הם פגומים ולא יעילים, ולא מצליחים לתמוך בספקים מרובים ולספק ניטור יעיל", ציין.

 רימיני סטריט ישראל מונה עשרים עובדים, ובראשה עומד ז'אק אוסטר. "אני בא לפה פעמיים בשנה", סיכם ראבין, "השוק הישראלי טוב לנו כי התרבות הארגונית פה הולמת לאופי שלנו, עם קבלת החלטות פרגמטיות. אנו משרתים פה חברות גדולות ממגוון מגזרים, פארמה, היי-טק, מגזר פיננסי וביטחוני, וחלק מארגוני ממשלה. נעמיק את האחיזה בישראל, טרם מיצינו את הפוטנציאל פה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים