תוכן שיווקי

SQLink – מכשירים את הדור הבא של עולם ההיי-טק

25/11/2019 14:23
לימור רוזיליו, מנהלת פיתוח עסקי ב-SQLabs. צילום: אפרת קופרשטיין

הביקוש בשוק לאנשי טכנולוגיה איכותיים רק הולך ומאמיר, בעוד שהיצע המועמדים הקיים לא גדל בהתאמה, על פי דו"ח של רשות החדשנות, הביקוש למפתחי תוכנה גדול פי 2.5 מההיצע הקיים. כל חברה שמגייסת עובדים טכנולוגיים מתמודדת עם מצוקת הגיוס הזו בשוק הכל כך תחרותי על לבם של הטאלנטים

בקבוצת SQLink, אחת מחברות התוכנה המובילות בישראל, המגייסת באופן קבוע עובדים טכנולוגיים, ראו במצוקה זו הזדמנות לשנות את המציאות ולתת מענה אמיתי לחברות היי-טק, ארגונים פיננסיים וממשלתיים וחברות ביטחוניות, שנתקלים שוב ושוב במחסור בעובדים מקצועיים ובעלי ניסיון. זאת, באמצעות הקמת מרכז להכשרות טכנולוגיות – SQLabs.

ב-SQLink הציבו כאתגר לעצמם "לייצר" בפרק זמן קצר אך אינטנסיבי אנשי פיתוח איכותיים, שישולבו באופן מהיר בחברות וידעו לדלוור כבר מהיום הראשון.

"כחברה שמחוברת באופן שוטף לצרכים המשתנים של התעשייה, זיהינו את הצורך הקיים והחלטנו להכשיר מועמדים אד-הוק לצרכים האמיתיים של חברות בשוק", סיפרה לימור רוזיליו, מנהלת פיתוח עסקי ב-SQLabs, "לשם כך, הקמנו לפני כשנתיים את SQLabs, מרכז ההכשרות של הקבוצה, שמציע מסלולי הכשרה והסבה למקצועות הפיתוח על ידי בוט קאמפים שנמשכים בין ארבעה לשישה חודשים, ומותאמים באופן מלא לטכנולוגיות ולצרכים המשתנים של הלקוחות".

מתאימים את המועמדים לדרישות השוק

"מתחילת ההכשרה ב-SQLabs, הסטודנטים מתרגלים וכותבים פרויקטים ותרחישים המדמים מקרים אמיתיים. כך, בתוך פרק זמן קצר אנחנו מצליחים לייצר את הדור הבא של מפתחים ואנשי טכנולוגיה בעלי ניסיון שווה ערך לשנה וחצי-שנתיים בתעשייה, שמוכנים להיקלט מיד בליבת הפיתוח ובצוותי העבודה", ציינה.

"כל ההכשרות מועברות על ידי צוות מנטורים מנוסה, בעלי ניסיון רב בתעשייה, שיודעים להתאים את מסלולי הבוט קאמפ לצרכים הקיימים בשוק ולתרום מניסיונם העשיר. סילבוסי ההדרכה עוברים חוות דעת של מנהלים מקצועיים משוק העבודה, שנותנים דגשים המבוססים על הצרכים הקיימים בשולחן העבודה שלהם. יחד עם מובילי ההכשרה, אנחנו מתאימים בכל מסלול את הספסיפקציות המתאימות לו (היי-טק, פיננסי, בטחוני וכדומה)", אמרה רוזיליו.

סטודנטים ב-SQLabs. צילום: אפרת קופרשטיין

סטודנטים ב-SQLabs. צילום: אפרת קופרשטיין

בוחרים את הטובים ביותר

מסלול ההכשרה הנו אינטנסיבי ואינו מתאים לכל מועמד. הסטטיסטיקה מלמדת כי על כל 250 מועמדים, יתקבלו רק כ-20 מודרכים. ב-SQLabs מחפשים מעומדים בעלי יכולת למידה עצמית והתמודדות בסביבה מרובת טכנולוגיות ואתגרים.

לדברי רוזיליו, "במהלך ימי המיון, המנטורים שלנו בוחנים בקפידה רבה את גישת המועמד, יכולת החשיבה הלוגית שלו.ה, התמודדות עם חומרי עבודה חדשים, למידה עצמית, רמת מוטיבציה ועוד. כבר במהלך ההכשרה לקוחותינו מגיעים לבחון את המודרכים ו-'מסמנים' את הפייבוריטים שלהם, שאותם ירצו להישים במשרדיהם מיד בתום מסלול ההכשרה".

חשוב לציין כי עם סיום ההכשרה הופכים המודרכים להיות עובדים מן המניין של קבוצת SQLink, ונהנים מליווי מקצועי ואישי במסלול העסקתם, על ידי צוות משאבי אנוש מיומן של החברה.

בין המסלולים המבוקשים כיום בשוק, מציעה SQLabs מסלולי בוט קאמפ להכשרת מפתחים בתחום ה- C, C++ Real Time Embedded, שמאגד תחתיו סוגים שונים של שפות פיתוח ותכנות (Assembly, Testing, Debugging, Profiling and Code Review, Linux kernel ועוד); מסלול בתחום ה-DevOps, שנועד להכשיר מפתחים ואנשי תשתיות המעוניינים להפוך למומחים במתודולוגיות ובכלים בתחום זה (Amazon EKS, Python , Git, Jenkins, Maven, Docker); מסלול וריפיקציה, שמטרתו היא להכשיר בוגרי מדעי המחשב ומדעים מדויקים כמהנדסי וריפיקציה (Verilog, System Verilog for Verification, SV closure lab UVM…) ועוד. כל הכשרה כוללת פרקטיקום מעשי המלווה על ידי מובילי ההכשרה בסביבת הלקוח.

לקבלת פרטים נוספים ניתן לפנות לנילי כאן.

אירועים קרובים