"התקשוב הצה"לי תורם לביטחונה ולחוסנה של ישראל"

כך אמר אמר תת-אלוף עומר דגן, שנכנס אתמול (ד') לתפקידו כמפקד יחידת לוט"ם באגף התקשוב ● "בשבוע שעבר, במסגרת 'חגורה שחורה', סיפקה יחידת לוט''ם מענה דיגיטלי-מבצעי ממוצב הפיקוד העליון של צה"ל, ועד לכוחות שנפרסו מסביב לרצועת עזה"

מימין: תת-אלוף רמי מלאכי, מפקד לוט''ם היוצא, אלוף ליאור כרמלי, ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, תת-אלוף עומר דגן, מפקד לוט''ם הנכנס. צילום: דובר צה"ל

"בכל פעולה שאנו ביחידה מבצעים, בדרכנו הביתה בסופו של יום, שבוע או תקופה בבסיס, או רגע לפני השינה כשאנו מביטים במראה, עלינו להיות בטוחים שעשינו ככל שניתן, ובאופן הטוב ביותר, על מנת לתרום לביטחונה ולחזק את חוסנה של מדינתנו, כי לכל אחד מאתנו כוח אדיר לעשות ולשנות", כך אמר תת-אלוף עומר דגן, עת נכנס אתמול (ד') לתפקידו כמפקד יחידת לוט"ם באגף התקשוב וההגנה בסייבר. 

טקס החלפת המפקדים נערך אתמול במחנה לוט"ם שבצריפין, והשתתפו בו אלוף ליאור כרמלי, ראש האגף, מפקדים ובני משפחה. 

לדברי תת-אלוף דגן, "לוט"ם הינה יחידה טכנו-מבצעית, בעלת עוצמות אדירות, הלוקחת חלק בכל פעילות מבצעית של צה"ל. רק בשבוע שעבר, במסגרת 'חגורה שחורה', סיפקה היחידה מענה דיגיטלי-מבצעי ממוצב הפיקוד העליון של צה"ל, דרך פיקוד הדרום ופיקוד העורף, ועד לכוחות שנפרסו מסביב לרצועת עזה".

"לזכור את מילות השיר 'אין לי ארץ אחרת'" 

"אנשי לוט"ם היקרים", פנה תא"ל דגן לפקודיו, "קצינים, נגדים, חיילים ואזרחים עובדי צה"ל, אני מתחייב בפניכם לאתגר אתכם, לספק לכם עניין בתפקידכם, לדאוג לפיתוח ולטיפוח שלכם ולמצות את יכולותיכם בעבור מטרה נעלה". לדבריו, "שקדו ולמדו כל העת כי לארגון מקצועני וחדשני כמו לוט"ם, הלמידה היא כמו אוויר לנשימה. הדבר השני שאבקש מכם, הוא לזכור את מילות השיר 'אין לי ארץ אחרת'".

תת-אלוף דגן החליף בתפקיד את תת-אלוף רמי מלאכי, אשר שימש בתפקיד בשלוש וחצי השנים האחרונות. תא"ל מלאכי סיים את שירותו בצה"ל לאחר 28 שנים כמפקד בחיל הקשר, זרוע היבשה ואגף התקשוב וההגנה בסייבר. 

תא"ל מלאכי אמר כי "השתנות האויבים והיריבים והתפתחות מרחב הלחימה מחייבים את צה"ל להמשיך ולהאיץ את התפתחות המימד הקיברנטי-דיגיטלי. אגף התקשוב נדרש להוביל לעליונות המרחב הקיברנטי ולעיצוב דיגיטלי, על-זרועי – עד הקצה". לדבריו, "לוט"ם הינה בראש ובראשונה יחידה מבצעית, האחראית על המעשה הדיגיטלי בצה"ל, על זמינות ורציפות התהליכים המבצעיים הרשתיים. גם ברגע זה, מאות קצינים וחיילים בלוט"ם מאיישים את הגזרות, תאי השליטה והחמ"לים השונים, נמצאים בכלל המקומות, מצפון ועד דרום, במדינת ישראל ומחוצה לה, בתרגילים ואימונים מהרמה הטקטית ועד הרמה האסטרטגית". 

תא"ל מלאכי סיים באומרו כי "החשיבה של כלל גופי לוט"ם הינה 'מחר – מלחמה'. זו יחידה המוכוונת לכשירות ולמוכנות, לזמינות ולרציפות, לאספקת תוצרים רלוונטיים בקבועי זמן קצרים. דוד בן גוריון אמר כי שתי העוצמות המרכזיות של צה"ל הינן האנשים והטכנולוגיות. אתם מצויים בליבת המצוינות הצה"לית – ליבת המצוינות האנושית וליבת המצוינות הטכנולוגית". הוא סיים באומרו כי "תודתי העמוקה על שהענקתם לי את הזכות להוביל את לוט"ם בשנים האחרונות, לחנך, להשפיע, ללמד ולא פחות – ללמוד מכם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים