אינטל? AMD? סטארט-אפ חדש רוצה לשלוט בשוק המעבדים לדטה סנטרים

נוביה הוקמה על ידי שלושה יוצאי אפל, שרוצים לקחת את הידע שלהם מפיתוח מעבדים ל-iPhone לשימוש בשוק המקביל למרכזי הנתונים ● האם הם יצליחו בכך?

תסייע בחיזוקה של קוואלקום בזירת המעבדים למחשבים? נוביה

האם AMD ואינטל צריכות להסתכל גם אחורה בתחרות ביניהן על המעבדים שישרתו את דור העתיד של הדטה סנטרים? אם זה יהיה תלוי בסטארט-אפ חדש בשם נוביה (Nuvia), התשובה לכך חיובית.

המטרה של נוביה, שכדי לממש אותה היא כבר הצליחה לגייס 53 מיליון דולר, היא להוות תחרות לשתי היצרניות הוותיקות, בזכות יצירת שבב חדש, שיוביל את השוק מבחינת ביצועים ויעילות אנרגטית כאחד.

בינתיים, במצב הנוכחי של השוק, אינטל מובילה עם מעבדי ה-Xeon, כש-AMD מנסה לגזול ממנה כמה שיותר אחוזי שוק עם מעבדי ה-EPYC וגם אנבידיה בתמונה, עם המאיצים הגרפיים שלה.

נוביה הוקמה על ידי ג'ון ברונו, מאנו גולטי וג'רלד וויליאמס השלישי – שלושתם יוצאי אפל. מעבר לכך, הם צברו שנות ניסיון בפיתוח שבבים בחברות שהם רוצים להתחרות בהן, ועוד. לדבריהם, הם היו מעורבים בפיתוח של יותר מ-20 מעבדים, והמטרה שלהם היא להשתמש בידע שצברו בתכנון מעבדים חזקים וקטנים עבור מכשירי ה-iPhone ולהביא אותו, בעוצמות המותאמות, לשוק הדטה סנטרים.

"העולם מכיל כיום יותר מידע ממה שהוא יכול לעבד ובמקביל, הפכנו לתלויים יותר ויותר בגישה מהירה למידע, ויש חוויות מדיה עשירות, שתמיד זמינות, וקישוריות שזמינה בכל מקום. קיים צורך בביצועי מחשוב ויעילות כוח כדי למלא את הצרכים הצומחים הללו של המשתמשים. לא יכול להיות תזמון טוב יותר מעכשיו ליצירת מודל עבור סיליקון עתיר ביצועים עם תמיכה של משקיעים בקנה מידה עולמי", אמר וויליאמס, המשמש כמנכ"ל החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים