פייסבוק נכנסת לעולם התשלומים: השיקה את Facebook Pay
המוצר החדש - המיועד לשירות משתמשי אינסטגרם, ווטסאפ ומסנג’ר - יספק העברות כספים מאובטחות אונליין בביצוע עסקאות, קניות יד שנייה בין משתמשים, גיוס והרמת תרומות, רכישות במשחק, רכישת כרטיסים לאירועים, תשלומים בלייב ועוד
פייסבוק השיקה אתמול (ג') מוצר חדש בשם Facebook Pay, בכדי לאפשר תשלומים מאובטחים בפלטפורמות שלה. מדובר בחידוש מרכזי, שיאפשר פריסה של תכונות זמינות ונוחות לשם מסחר אלקטרוני בשירות הליבה של פייסבוק, במסנג'ר, בווטסאפ וכמובן באינסטגרם.
לפי הענקית, מאחר שהמשתמשים כבר מבצעים תשלומים בפייסבוק על מנת רכוש מוצרים, למשל מוצרי יד שנייה במדור ה"שוק" (Marketplace) שלה, להרמת תרומות או למשלוח כסף – מטרת ה-Pay היא לפשט עסקאות ולהבטיח את ביטחונן.
איך דואגת פייסבוק לאבטחת המידע הפיננסי?
באמצעות Facebook Pay יכולים המשתמשים: להוסיף אמצעי תשלום ולהשתמש בו ברגע הנדרש, כך שלא יצטרכו לרשום מחדש את פרטי הבנק שלהם בכל פעם – הגדרות ה-Facebook Pay מתבצעות מהגדרות היישום המרכזי של Facebook ובמסנג'ר, ועתידות להיות זמינות בקרוב גם באינסטגרם ובווטסאפ.
בקרוב יוכלו הגולשים להשתמש ב-Pay כאפליקציה (ברירת המחדל), או להפעיל אותה דרך כל היישומים השייכים לקבוצת פייסבוק. לפי ההסברים, בשירות ניתן יהיה לגשת להיסטוריית התשלומים, לשנות את אמצעי התשלום בכל עת, ולפנות לשירות באמצעות צ'אט (בארה"ב בלבד כהתחלה).
החברה מתהדרת בידע שצברה באיסוף והעברת כסף עד היום, כשלמשל בכלי התרומות שלה גייסה פייסבוק לטענתה 2 מיליארד דולר, שנאספו מאז השקת התכונה בשנת 2015.
תבחרו האם להאמין לה או לפקפק ביכולת או ברצון של הענקית ממאנלו פארק לגונן על נתוניכם האישיים – אבל ה-Pay, כך מובטח לנו, ישמור באופן מוצפן על נתוני הבנק. לדברי החברה, מערכות מעקב יכולות לזהות ניסיונות הונאה ולהזהיר משתמשים מפניהם. הלקוחות יוכלו להוסיף קוד, או להשתמש בנתונים הביומטריים שלהם (זיהוי מגע וזיהוי פנים), בכדי להבטיח את התשלומים שלהם באמצעות אימות נוסף, דו-גורמי.
פייסבוק מסבירה כי שירות Pay תומך ברוב כרטיסי האשראי והחיוב, וכן בחשבונות פייפאל. התשלומים מאופשרים באמצעות שותפויות שנחתמו בעיקר עם סטייפ ופייפאל. דבורה ליו, סגנית נשיא לתחום שיווק ומסחר בחברה, אמרה כי "Pay בנויה על תשתיות פיננסיות ושותפויות קיימות, והיא נפרדת מפורטפוליו קליברה, המשויך לרשת ליברה (המטבע הדיגיטלי שעתידה להשיק החברה ב-2020 – ג"פ)".
ההשפעה של Facebook Pay על המסחר האלקטרוני
ב-Pay, שכאמור מושק השבוע ראשית בפייסבוק ובמסנג'ר בארה"ב, ניתן לבצע גיוסים, רכישות במשחק, רכישת כרטיסים לאירועים, תשלומים בלייב ברכישות במסנג'ר וב-Facebook Marketplace – עבור עמודים מסוימים בלבד כהתחלה. בהמשך, ה-Pay ייפרס "לעוד ועוד אנשים ומקומות, כולל אינסטגרם ו-WhatsApp".
פייסבוק אינה מסתירה את כוונותיה ומצהירה כי: "Facebook Pay היא חלק מהעבודה שעשינו כדי להקל על המסחר הבטוח והנגיש ביישומים (שלנו – ג"פ). אנו מאמינים שנוכל לעזור לעסקים לצמוח, ולאפשר לכולם למכור ולקנות סחורה באופן מקוון".
למעשה, פייסבוק מציעה כאן פתרון שאמור "לנעול" את המשתמשים עוד יותר ליישומים שלה, ולוותר מטעמי נוחות על יישומי העברות כספים כמו ביט או פיי-בוקס ודומותיהן. בנוסף, הכוונה היא שבעוד זמן קצר נוכל לקנות סחורה בפייסבוק ובאינסטגרם, מבלי לעבור באתר היצרן או המשווק כלל.
ההשפעה של החידוש על מוכרים, חברות או פרטיים, אמורה להיות גדולה: חווית רכישה קלה יותר – ולכן מפתה יותר. פייסבוק מכירה היטב את המשתמשים שלה, ולפיכך ככל הנראה תציע יותר מוצרים בפרסומות, שיקושרו לאפשרות לתשלום דרך ה-Pay. אם האפליקציה והשירות שלה יצליחו, חברות יתפתו להעביר עוד חלקים מעסקיהן לפייסבוק, מה שיחזק עוד יותר את התלות שלהן באפליקציות של הענקית, שבהן משתמשים כ-2.2 מיליארד בני אדם ברחבי העולם מדי חודש, ואולי אפילו יותר.
תגובות
(0)