דיווח: אפל תשיק קסדת מציאות רבודה ב-2022 ומשקפיים – שנה לאחר מכן

באפל מסתכלים על ההאטה בשוק הסמארטפונים ורואים במציאות הרבודה את האלטרנטיבה שתגדיל להם את שורת הרווח ● בכירים באפל: המוצרים האלה יחליפו את האייפון כמוצר הדגל של החברה בתוך עשור

המציאות הרבודה בדרך לאפל - באיחור מה. צילום אילוסטרציה: BigStock

אפל מתכננת להשיק קסדת מציאות רבודה בעוד שלוש שנים – ב-2022, ומשקפי מציאות רבודה שנה לאחר מכן – ב-2023; כך עולה מדיווח שפורסם היום (ב') באתר דה אינפורמיישן. לפחות בכל הנוגע למשקפיים, מדובר בשלוש שנים מאוחר יותר מההערכות בשוק. הדיווח אף מצטט בכירים בחברת הענק, שמעריכים שמוצרי המציאות הרבודה עשויים להחליף בתוך עשור את האייפון כמוצר הדגל שלה.

הכוונה של אפל להיכנס לעולם המציאות הרבודה היא לא סוד, הגם שהחברה לא אישרה זאת רשמית עד כה. השמועות על כך מסתובבות בשוק כבר כמה שנים, והן קיבלו חיזוק נוכח דבריו של המנכ"ל, טים קוק, בראיון שנתן ב-2017 לעיתון הבריטי אינדיפנדנט, שבו אמר כי הוא מתייחס למציאות הרבודה כאל "דבר גדול, כמו הסמארטפון. האייפון מיועד לכל אחד ואני חושב שהמציאות הרבודה נמצאת באותו הגודל".

הכניסה המסתמנת של אפל לעולם המציאות הרבודה באה על רקע ההאטה בשוק הסמארטפונים. על פי נתונים שפרסמה IDC בסוף השבוע, השוק הזה עלה ברבעון השלישי רק ב-0.8%. נכון שמדובר בגידול הרבעוני הראשון מזה שנתיים אבל עדיין, לא בטוח שהנתון הזה מאפשר להצביע על חידוש מגמת העלייה בשוק. יתרה מזאת, בניגוד לסמסונג ולוואווי, שרשמו עליות נאות ברבעון – של כ-8% וכ-28%, בהתאמה, המכירות של אפל ירדו ב-0.6%.

הגודל – כמו של משקפי אוקולוס

על פי הדיווח בדה אינפורמיישן, קסדת המציאות הרבודה הראשונה של אפל, שבינתיים ניתן לה השם N301, תהיה גדולה, בערך באותו הגודל של הקסדה של אוקולוס מבית פייסבוק. ההערכות הן שלא יהיה אפשר להתנייד אתן הרבה. המכשיר יגיע עם יכולות מציאות רבודה ו-וירטואלית כאחד ועם מצלמות חיצוניות, שיאפשרו לחובש אותו לראות את סביבתו (עם זאת, על פי הערכה של NBC, הדבר לא יהיה אפשרי, עקב יכולות המציאות הווירטואלית). המסך של הקסדה צפוי להיות בעל רזולוציה גבוהה, כזו שתאפשר למשתמש לראות היטב הן את העצמים הווירטואליים והן את אלה הפיזיים.

עוד עולה מהדיווח כי החברה כבר כינסה עובדים רלוונטיים, במספר שיכול "למלא את האולם בן 1,000 המושבים על שם סטיב ג'ובס", שנמצא במטה שלה בקופרטינו, ומסרה להם כי היא תפנה למפתחים על מנת לפתח את התוכנה של המכשיר ב-2021.

נראה שאת המשקפיים החדשים של אפל ניתן יהיה לחבוש לתקופות ארוכות יותר. בדה אינפורמיישן תיארו אותם כ-"משקפי שמש יקרים, עם מסגרת קטנה, שמכילה את הסוללה ואת השבבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים