תוכן שיווקי

מדוע בינה מלאכותית יכולה לשנות את השיווק הדיגיטלי?

10/11/2019 11:16
שלומי חייבי, מנכ"ל ג'ינג. צילום: יח"צ

כתב: שלומי חייבי, מנכ"ל ג'ינג (Jeeng).

בשנים האחרונות, המאמצים שמשקיעות חברות בשיווק דיגיטלי מקבלים תפנית משמעותית על ידי שימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית. אחת הבעיות הגדולות שבינה מלאכותית מנסה לפתור בעולמות השיווק הדיגיטלי היא התאמת המידע בצורה פרסונלית למשתמשים, על מנת לאפשר חוויה טובה יותר ותוצאות שיווקיות טובות יותר. המידע הרב שנאסף על המשתמשים ומשמש למערכות פרסום הנשלטות בעיקר על ידי השחקנים הגדולים, כגון גוגל ופייסבוק, פוסח על רוב העסקים עצמם, אשר נתקלים בקשיים כיצד להפוך את המידע הזה לערוץ תקשורת יעיל עם המשתמשים שלהם.

האתגר הגדול שעומד בפני כל מנהל שיווק הוא כיצד להתאים את המסר ללקוח בצורה המותאמת לו לפי תחומי העניין שלו, כוונת הרכישה שלו, התזמון הנכון והפנייה הנכונה למניע הרגשי.

מהו שיווק המבוסס על בינה מלאכותית?

פתרונות שיווקיים המבוססים על בינה מלאכותית מציעים דרכים לגשר על הפער בין הנתונים הרבים הנאספים על המשתמשים ליכולת לבצע אתם פעולות שיווקיות.

שיווק באמצעות בינה מלאכותית (AI Marketing) מאפשר למנף את הנתונים הנאספים על המשתמשים או הלקוחות על מנת להתאים את התכנים או ההודעות לפרופיל המשתמש, כך שהתוכן המוצג למשתמש מותאם לתחומי העניין שלו בזמן הרלוונטי אליו ולכוונות הרכישה שלו. הבינה המלאכותית מאפשרת גם להפעיל מכונה לומדת, שבונה מודלים אוטומטיים המאפשרים לצפות את הצעד הבא של הלקוח ו/או אילו תחומי עניין נוספים עשויים לעניין אותו.

אחד הקשיים הגדולים בליישם טכנולוגיות בינה מלאכותית הוא בכך שיש צורך לנתח בזמן אמת כמות גדולה מאוד של נתונים. אלא שבתקופה האחרונה צצים פתרונות אנליטיים מתקדמים, שמאפשרים למשווקים לבנות תמונה ברורה יותר מאי פעם של קהלי היעד שלהם ולהיעזר בבינה מלאכותית על מנת להתאים את המסר לקהל יעד הנכון.

ג'ינג

ג'ינג

אחת החברות המעניינות שפועלת בשוק זה היא ג'ינג, שמאפשרת, על ידי שימוש בבינה מלאכותית וניתוח NLP של תכנים, לשלוח התראות תוכן מותאמות לכל גולש לפי הפרופיל והרגלי הקריאה שלו בכל אחד מערוצי התקשורת, כגון התראות דפדפן, התראות מובייל וניוזלטר. כל זאת נעשה בצורה אוטומטית, כך שהתראות התוכן מהוות חוויה חיובית עבור המשתמש.

חברות אשר משתמשות בכלים המבוססים על בינה מלאכותית מספקות ללקוחות שלהן חוויה אחרת, מותאמת אישית, ולמעשה מצליחות להתחרות בשחקנים הגדולים, כגון גוגל ופייסבוק, שעושים זאת בצורה טובה.

מהם היתרונות של שיווק באמצעות בינה מלאכותית?

שיווק באמצעות בינה מלאכותית זוכה לאהדה רבה בקרב המשווקים בגלל התובנות שהוא מספק. על פי מחקר ש-PwC ערכה באחרונה, כ-72% מהמשווקים רואים שיפור משמעותי בתוצאות העסקיות כתוצאה משימוש במוצרים שונים המבוססים על בינה מלאכותית.

בעזרת בינה מלאכותית, המשווקים יכולים לקחת את ניתוח הנתונים למיקוד ברמה חדשה כדי להבין אנשים באופן אינדיבידואלי.

היתרונות העיקריים הנם:

  • התאמה אישית של מסרים.
  • תהליכי שיווק אוטומטיים, אשר חוסכים זמן וכסף.
  • הפחתת שגיאות בתהליכי השיווק.
  • העצמת חוויית המשתמש.
  • שיפור משמעותי של התוצאות השיווקיות.

יכולת נוספת שמאפשרת הטכנולוגיה של הבינה המלאכותית היא להתאים את המסרים ללקוח לפי המצב הרגשי שלו ועל ידי ניתוח כוונותיו. המערכת מאפשרת לנציגים, ולפעמים גם לבוטים, לתקשר עם הלקוח בשפה טבעית, המותאמת אליו.

היכולת לנתח את המסרים המתפרסמים ולבצע התאמה לכל משתמש בזמן אמת, תוך התחשבות במאות פרמטרים גלובליים, כגון טרנדים, עונתיות וזמני שליחה, מאפשרת ליצור מערכת יחסים אישית עם כל משתמש, והשיפור בתוצאות העסקיות לא מאחר להגיע.

לסיכום ניתן לומר כי פתרונות שיווקיים המבוססים על בינה מלאכותית הינם העתיד של עולם השיווק. אלה יאפשרו קשר בינאישי ופרסונלי עם כל לקוח, ולנוכח עומס המידע ברשת, נראה כי בקרוב מאוד כולם יעשו שימוש בפתרונות אלה.

אירועים קרובים