עוד קאמבק ל-RAZR המיתולוגי של מוטורולה – אבל עם טוויסט חדשני

בעוד כמה ימים צפויה מוטורולה להציג את מכשיר ה-RAZR 2019, בניסיון נוסף לשחזר את ההצלחה של ה-RAZR ההיסטורי שלה, שמציע את היתרונות של מכשיר מתקפל, אך עם מסך שנפרס עם פתיחתו לגודל 6.2 אינץ' ● האם זה יחזיר את החברה לבמה העולמית?

מכשיר ה-RAZR בעיצוב הצדפה של מוטורולה כיכב בתחילת שנות האלפיים, וסדרת ה-V3 על גרסאותיה השונות מכרה בארבע שנות חייה (2003-2007)  130 מיליון מכשירים, כשהמכשיר הפך למכשיר הצדפה הנמכר ביותר בזמנו.

מוטורולה, ש"נרדמה בשמירה" ולא השכילה לחשוב על "היום שאחרי" ולפתח מוצרים שענו על הביקוש בשוק המתפתח של מכשירים מתקדמים עם מסך מגע (אפל השיקה את האייפון הראשון ב-2007), הידרדרה מרבעון לרבעון וצברה הפסדים כבדים, ואז פוצלה ממנה חטיבת הסלולר – שנמכרה לגוגל בתחילת 2011, וב-2014 עברה ללנובו (אם כי לא כולל הפטנטים).

תחת הבעלויות השונות עוד ניסתה מוטורולה לשחזר את ההצלחה עם גירסאות אנדרואידיות של ה-RAZR, אך הניסיונות לא הצליחו להביא אותה לקדמת הבמה העולמית.

ב-2018, תחת הבעלות של לנובו על החברה ועל מותג ה-RAZR, הוגשה בקשה לרישום פטנט ב-WIPO – הארגון העולמי לקניין רוחני, על מכשיר מתקפל עם מסך מגע מתקפל, בהתאם לטרנד החם העכשווי של מסכים מתקפלים, שפריסתם מגדילה את שטח מסך המגע.

התוצאות של אותה בקשת פטנט עומדות להיוולד לאוויר העולם בעוד כמה ימים, ב-13 בנובמבר, כשלפי השמועות יושק מכשיר בעיצוב "רטרו" של ה-V3 המצליח, אבל עם טוויסט עכשווי: מסך מתקפל.

לפי ההדלפות האחרונות, הוא יהיה דק בדומה לאבותיו ואמור להיות הזול ביותר מבין המכשירים המתקפלים שיושקו השנה או איפשהו בקרוב, עם תג מחיר של 1,500 דולר, לעומת 2,000 דולר ויותר של מכשירי המתחרות סמסונג ו-וואווי.

בימים האחרונים החלה מוטורולה להפיץ הזמנות לאירוע שיתקיים בלוס אנג'לס ב-13 בנובמבר, שבו היא צפויה לחשוף את המכשיר שמכונה Motorola RAZR 2019.

להזמנה, שנושאת את הכותרת "המקור – שונה מכל דבר אחר" (An original – unlike any other"), שמופצת על ידי השלוחה של לנובו, מצורף סרטון GIF, שמציג רמז לציר במכשיר הישן ואחריו רמז לציר החדש. בהזמנה כתוב גם: "האירוע ב-13 בנובמבר יהיה בנושא החשיפה שמאוד מצפים לה של האייקון שהומצא מחדש".

בימים האחרונים גם הופצו ברשת הדלפות של תמונות מאחד המדליפים הפורים, אוון בלאס, ובתמונות נראה אכן מכשיר עם מסך OLED בגודל 6.2 אינץ' שמתקפל באורך, בעל מסך משני חיצוני, שישמש להצגת התראות וכמסך למצלמה. לפי הדלפות נספות, המעבד שלו יהיה סנאפדראגון 710 של קולאקום, והוא יוצע בכמה תצורות של זיכרון עבודה וזיכרון אחסון. לפי התמונות יהיה בו כפתור בית בחלקו התחתון, שישמש כנראה גם כסורק טביעת אצבע. הסוללה שלו צפויה להיות חלשה יחסית, של 2,730 מילי-אמפר לשעה.

Motorola RAZR 2019. צילום: twitter/evleaks

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים