נשים ומחשבים: עדי מרינובסקי, שוקיט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: עדי מרינובסקי, מנהלת מוצר בסטארט-אפ שוקיט (Shookit)

שם ותפקיד: עדי מרינובסקי, מנהלת מוצר בסטארט-אפ שוקיט (Shookit).

ותק בתפקיד: שנה וארבעה חודשים.

תפקידים קודמים: full-stuck developer.

השכלה/שירות צבאי: תואר ראשון במדעי המחשב, B.Sc. computer science, חוקרת ב-8200.

משפחה: רווקה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

אני בן אדם ריאלי, תמיד אהבתי את תחום המתמטיקה. בצבא מאוד התחברתי לשילוב שבין עולם הלקוח והצרכים לבין התרגום של זה לעולם הטכני. עצם העובדה שניתן בעזרת טכנולוגיה להגיע לכל פתרון שהוא ולפתור בעזרת אלגוריתם בעיות באופן יעיל יותר וחכם יותר מאשר אדם-  מאוד משך אותי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני לא בטוחה לגבי אפליה ממשית. לרוב זה מתבטא יותר באמון, או בצורך של האישה להוכיח את עצמה יותר מאשר גבר ממוצע (לאו דווקא בצדק). מצד שני, אפשר לראות את זה לפעמים באור חיובי, מכיוון שהציפיות לעתים יהיו נמוכות יותר, הקרדיט שיגיע לאישה אם תעשה פעולה זהה לזו של הגבר ככל הנראה יהיה גבוה יותר.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לא נתקלתי אישית באפליה על רקע היותי אישה. באופן כללי, כפי שציינתי, הרגשתי שאני צריכה אולי להוכיח את עצמי יותר (ייתכן שרק בהרגשה אישית אך לא בצדק), אבל כמו כל בן אדם או מקום חדש שאתה מגיע אליו, ברגע שאתה מרוויח את מקומך בפן המקצועי, מהר מאוד ישכחו את המגדר. אני מאמינה, שאם מספיק ארצה, אלמד, אשקיע ואוכיח את עצמי מקצועית ואישית – אין מקום שלא אוכל להגיע אליו ואין מטרה שלא אצליח להשיג.

עוד לא הגעתי למצב שבו המגדר משפיע על הקריירה שלי בצורה כלשהי (כמו לידה), אז אני מקווה שגם לא ארגיש את האפליה במצב זה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זוהר

    בחורה מדהימה סבלנית וסופר חכמה !!!!!!!

אירועים קרובים