אמזון טוענת כי חסימת מוכרים של מוצרי נינטנדו הייתה טעות

מוצרי נינטנדו שנמכרים על ידי סוחרי צד ג' באמזון נמחקו מרשימות המכירה שלהם ללא הסבר ובמקביל להודעת אי מייל מפתיעה שנשלחה אליהם ● לאחר 24 שעות של בלבול ואי ודאות, הודיעה אמזון, כי "האימייל נשלח בטעות וכל הפריטים שהושפעו ממנו הושבו תוך שעות"

אמזון. צילום: BigStock

סוחרי אמזון רבים שמוכרים מוצרים של נינטנדו בפלטפורמת המכירות המקוונות התעוררו שלשום לבוקר של הפתעה: בלי שום אזהרה, אמזון הודיעה לסוחרי צד ג' שלא יוכלו עוד למכור את מוצרי נינטנדו מכל סוג מבלי לקבל אישור, ומוצרי נינטנדו הוסרו מן הרשימה שלהם. לצד הסרת המוצרים שלחה אליהם אמזון מייל בנוגע לשינוי במדיניות לגבי סוחרים שמוכרים מוצרים של נינטנדו. עשרות סוחרים אמינים של מוצרי נינטנדו פשוט נעלמו מפלטפורמת הסחר, בלי שהוסבר להם מה עליהם לעשות. בנוסף, בלבול רב נגרם גם משום שאמזון לא הבהירה באילו מוצרים מדובר, ובמשך 24 שעות לא ניתנו מצידה כל הסברים.

כעת הודיעה אמזון, כי הודעת האימייל לסוחרים מקורה בטעות. "האימייל נשלח בטעות, וכל הפריטים שהושפעו ממנו הושבו תוך שעות", ציין דובר של החברה.

למרות הודעה זו של החברה, ב-24 השעות האחרונות הופיעו דיווחים רבים בפורום המוכרים של מוצרי נינטנדו בפלטפורמה של אמזון, המספרים על בעיות בהרשאות למכור מוצרים של נינטנדו.

בהודעה שקיבלו סוחרי נינטנדו באמזון נכתב, כי "כחלק ממאמצינו לספק את חוויית הלקוח הטובה ביותר, אנו מיישמים כעת דרישות אישורים למכירה של מוצרי נינטנדו. החל מ-31 באוקטובר 2019, יידרש אישור כדי לרשום למכירה מוצרים שמושפעים מכך. אם לא תשיג אישור למכור את המוצרים האלה לפני ה-31-10-19 – יוסרו המוצרים מהרשימה שלך".

בבסיסם, שינויי המדיניות שציינה אמזון באימייל שלה לסוחרים מזכירים את עסקת "חסימת המותג" שחתמה אמזון עם אפל וחברות נוספות לפני כשנה. סוג זה של עסקה בעצם מותיר בפלטפורמת המכירות המקוונת סוחרי צד ג' גדולים בלבד, כביכול ככלי שמונע מכירה של מוצרים מזויפים.

מה שעורר במיוחד את כעסם של הסוחרים היה, כי מדיניות זו נכנסה לתוקף באותו יום שבו נשלחה אליהם ההודעה, בלי לתת להם שהות להתכונן לכך.

במקרה של הסכם "חסימת המותג" בין אמזון לאפל קיבלו הסוחרים שהות של כמה חודשים כדי להתכונן, אך עם זאת הוא גם גרר פגיעה בסוחרים רבים בשל התנאים המגבילים. העסקה הזאת הפכה לנושא לחקירה, אם כי עדיין לא רשמית, של רשות הסחר הפדרלית האמריקנית, שהחלה לראיין סוחרים של מוצרי אפל באמזון שהעסקה השפיעה עליהם. הטיפול של אמזון במוכרי צד ג' בפלטפורמה שלה הפך גם הוא למוקד חקירת הגבלים פדרלית של חברות הענק, המנצלות את כוחן ומחסלות בן לילה חברות קטנות תוך שהן פוגעות בתחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים