תוכן שיווקי
בעקבות אירוע TechITup - הפורום הטכנולוגי השנתי של אואזיס

EVPN ועתיד הדטה סנטרים

03/11/2019 12:39
העתיד של שוק הדטה סנטרים. צילום: יח"צ

דבר נדיר הוא כאשר העתיד של כמעט כל דבר טכנולוגי שונה לחלוטין מההווה שלו. אבל זה המקרה בדטה סנטרים ארגוניים. כאשר מסתכלים על האופן שבו הם יתפתחו בעתיד – הן בטווח הקרוב והן בזה הבינוני – חשוב להבין שההתקדמות תהיה אבולוציונית.

חלק מאבני הבניין של הדטה סנטרים העתידיים הוא לדעת לטפל ביעילות הן ביישומים ותיקים והן בעכשוויים, ולגשר בין המקום בו ארגונים נמצאים כיום לזה שהם צריכים להיות בו מחר.

הפתרון הקיים כיום לאתגרים אלה הוא שימוש ב-CEM (ר"ת Contrail Enterprise Multicloud), המאפשר קישוריות מקצה לקצה בפלטפורמות השונות ובסוגי העננים השונים, בין אם ציבורי או פרטי, כמו גם ניהול רבדים של אבטחת מידע, נראות ואוטומציה.

על אף האימוץ הנרחב של יישומים המועברים בענן, יש רשימה ארוכה של יישומים מהדור הקודם שאינם מותאמים מספיק לעולם חדש זה או שאין הצדקה עסקית לעדכן אותם. כך שלמרות הכוונות הטובות, עבור רוב הארגונים יהיה זה בלתי אפשרי להתנתק לחלוטין מעברם.

כל יישום שמפותח כיום צפוי למנף ארכיטקטורות של מיקרו-שירותים וייבנה על פלטפורמות של יישומים משותפים כמו קוברנטיס ו-CloudFoundry. עבור יישומים הנמצאים בענן, ארכיטקטורת מרכזי הנתונים נותרה לספקי הענן, אך לא כל עומסי העבודה (Workloads) יפעלו בענן הציבורי. עבור חלק מהיישומים, התשתית תהיה מקומית (און-פרמיס), עם מחשוב חדשני, בעל ריבוי גישות הנדרשות לביזור עומסי עבודה.

ככל שהפצת היישומים עולה, כך הדטה סנטרים יצטרכו לתמוך בשירות עצמי שיידע לספק שירותי קישוריות בין נקודות קצה בתוכם, שיהווה שילוב של תשתית מקומית וענן ציבורי אחד או יותר.

איך פותרים את האתגר המרכזי בניהול הדטה סנטרים – התפעול?

האתגר ברשת העתידית במרכזי הנתונים הוא התפעול שלבם. בין אם מדובר באספקת מודל תפעול רגיל עבור יישומים ותיקים ועכשוויים או בתמיכה בקישוריות בשירות עצמי על פני מרכזי נתונים מבוזרים. EVPN מאפשר מודל תפעול זה. הוא מאפשר למפעילי הדטה סנטרים ליצור רשתות וירטואליות L2 ו-L3, שנותנות מענה הן ליישומים הוותיקים והן לאלה העכשוויים ישירות מעל שכבת ה-IP, מבלי להתייחס למורכבות הנוספת של ה-MPLS, שנדרשה בעבר. EVPN מאפשר טיפול יעיל יותר בשידור ותעבורת רשת לא ידועה (Unknown traffic), ביכולות Multihoming עשירות, ומאפשר ליישומים לשמור על ריבוי קישורים לחלקי הרשת הווירטואלית שלהם – שימוש בשיפור גמישות וביזור עומסי יישומים על פני הרשת.

כל זה מסופק תוך שמירה קפדנית על סביבות מופרדות (Tenants). עקרון זה יוצר הפרדת התלות, שכן כל יישום מופרד ברשת וירטואלית פרטית (VPN) משלו, מה שמאפשר שליטה מדויקת. מכאן ש-EVPN לא רק תומך ביישומים ותיקים, אלא גם עושה זאת בדרך תפעול ידידותית יותר, שניתנת לשדרוג גודל הרשת.

עבור יישומים עכשוויים, העתיד כולל מיקרו-שירותים שממנפים רכיבי יישומים שנמצאים בתוך קונטיינרים ואורקסטרטורים, בעזרת פלטפורמות יישומים כמו קוברנטיס. חלוקת רכיבי יישומים יוצרת תלות בשירותי קישוריות רגילים, שיכולים להתרחב לקונטיינרים, VMs ושרתי Bare-metal, המוטמעים על פני עננים פרטיים וציבוריים.

בסביבות אלה, שירותי הקישוריות מתרחבים מעבר להעברת Packets בלבד. אם יש אירוע מנותב שפועל כשולי הרשת הווירטואלית, מכשיר וירטואלי זה יכול לשמש גם כנקודת אכיפת מדיניות. על ידי בניית מדיניות ובקרה בנקודות קצה אלה של רשת וירטואלית, ניתן להרחיב בקלות את שירותי הקישוריות, כך שיכללו אבטחת מידע.

יתרון אחד של המיקרו-שירותים הוא שהם ניתנים לגידול בהתאם לדרישה. שילוב יכולות השליטה של EVPN עם פתרונות אורקסטרציה עיליים, למשל, יכול לספק את הדינמיות הנדרשת על מנת לתת שירות ליישומים עכשוויים.

רגל אחת בעבר, רגל שנייה בעתיד

כאשר עתיד הדטה סנטרים דורש שרגל אחת תהיה נעוצה בעבר והשנייה תצעד לעבר העתיד, אבני היסוד של הטכנולוגיה ידרשו תמיכה בשתיהן. הדרך הנכונה היא לעשות זאת מבלי להוסיף על העומס התפעולי שכבר קיים עבור רוב הארגונים.

התמיכה של EVPN בשכבת את'רנט וירטואלי L2 ובשירותי שכבת IP L3, עם קישוריות רב-מען (Multihoming) ממדרגה ראשונה, תכונות Multicast חזקות וטיפול אופטימלי ב-"רעשי רשת" הופך זאת לבחירה הטבעית של ארכיטקטורות מרכזי נתונים שפונות אל העתיד ומעוניינות בפישוט הרשת.

פתרון ה-CEM של ג'וניפר הוצג והודגם באירוע TechITup – הפורום הטכנולוגי השנתי של אואזיס. אואזיס היא שותף מוביל של ג'וניפר בישראל, והשותפות בין החברות מתבססת על מקצוענות וידע רחב בפתרונות מתקדמים ויישומי EVPN. הטכנולוגיות של אואזיס וג'וניפר הוטמעו במספר רב של פרויקטים מוצלחים עבור לקוחות, שנהנים מפתרונות אמינים ומתקדמים.

אירועים קרובים