חברת הקונגרס הביכה את מארק צוקרברג – והפכה לוויראלית

אלכסנדריה אוקסיו-קורטז הדמוקרטית, שתחקרה את מנכ"ל פייסבוק באופן מאוד נוקשה בשימוע שנערך לו באחרונה בבית המחוקקים, גם כיכבה בסרטון שתיעד את המפגש וגם נתפסה בצילום שהפך לאינספור ממים אשר הציפו את המדיה החברתית

אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, חברת הקונגרס האמריקני, נציגת המפלגה הדמוקרטית מטעם המחוז ה-14 של ניו יורק. צילום מתוך וויקיפדיה

אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, חברת הקונגרס האמריקני, נציגת המפלגה הדמוקרטית מטעם המחוז ה-14 של ניו יורק, הצליחה לככב בתקשורת העולמית מאז השימוע שבו השתתף מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק, לפני שבוע (ד').

בתחילה היא פשוט ריכזה את מירב תשומת הלב הציבורית משום שאתגרה את הבוס של ענקית הרשתות החברתיות בשאלות בנוגע למדיניות הפרסומים הפוליטיים של החברה שלו, וגרמה לו לגמגם ולהיראות מובך עד מאוד. אלא שאחר כך האימפקט של אוקסיו-קורטז עבר דווקא לרשתות החברתיות, שם היא כבשה את הפלטפורמות השונות עם שלל ממים שהתבססו על צילום מוצלח אחד שלה מאותו דיון סוער.

אוקסיו-קורטז וצוקרברג – רגעים לא פשוטים בעבורו ומעולים בשבילה

הכל התחיל, כאמור, כשאוקסיו-קורטז, שהיא גם האישה הצעירה ביותר שנבחרה אי פעם לבית המחוקקים, הפנתה אל צוקרברג כמה וכמה שאלות נוקבות בקשר לאופן שבו החברה שלו תנהג בפרסומים ומודעות פוליטיות שיבקשו להעלות אליה מתמודדים לקראת המירוץ לבחירות לנשיאות ארה"ב, שיערכו בנובמבר 2020.

צוקרברג נכח כביכול בשימוע בכדי לדון בליברה, המטבע הדיגיטלי שפייסבוק מתעתדת להשיק בשנה הבאה, מהלך שעומד כעת בפני לחץ חקיקתי ורגולטורי לא מבוטל.

מארק צוקרברג. צילום ארכיון: מתוך יוטיוב

מארק צוקרברג. צילום ארכיון: מתוך יוטיוב

אבל במהלך הדיון, ולאורך חמש דקות תמימות, אוקסיו-קורטז בחרה דווקא להפנות ליזם ולמיליארדר הצעיר שאלות בנושא הקונטרוברסלי האחרון סביב הענקית שלו, ובנוסף הטיחה בו גם דברים אודות פרשיית קיימברידג' אנליטיקה. על צוקרברג ניכר שלא היה מוכן לחקירתה הצולבת של אוקסיו-קורטז, וברגעים מסוימים פשוט לא מצא מענה.

"הודעתם לאחרונה כי המדיניות הרשמית של פייסבוק מאפשרת כעת לפוליטיקאים לשלם כדי להפיץ דיס-אינפורמציה בבחירות 2020 ובעתיד. אז אני רק רוצה לדעת כמה רחוק אוכל לקחת את זה בשנה הבאה. במסגרת המדיניות שלכם, באמצעות נתוני מפקד האוכלוסין, האם אוכל לשלם כדי למקד שחורים בעיקר, ולפרסם להם את תאריך הבחירות הלא נכון?" תהתה חברת הקונגרס. וצוקרברג ענה שהתשובה היא לא. אלא שאוקסיו-קורטז המשיכה: "אבל אמרת שאתה לא מתכוון לבדוק את המודעות שלי". צוקרברג ענה לה שאם מישהו, כולל פוליטיקאי, אומר דברים שיכולים לעורר אלימות או עלולים להביא לדיכוי מצביעים, למשל, "אנו נוריד את התוכן הזה".

"יש איזה סף שבו תבדוק עובדות בפרסומות פוליטיות. זה מה שאתה אומר לי?", הקשתה אוקסיו-קורטז, וצוקרברג ענה: "ובכן, חברת הקונגרס, כן, לגבי דברים ספציפיים כאלה, שבהם יש סיכון קרוב לפגיעה". ואולם כשניסה לומר דבר נוסף, אוקסיו-קורטז קטעה אותו והמשיכה להטיח בו עוד שאילתות שגרמו לאחת הדמויות המניעות את העולם להתבלבל.

התמונה האיטלקיה שלי

כצפוי, סרטון הווידיאו שתיעד את האינטראקציה בין השניים עורר הרבה עניין, אבל לא רק. תמונה מתוזמנת היטב, שצולמה על ידי צ'יפ סומודווילה מסוכנות Getty Images, ושפורסמה לראשונה על ידי Mashable, היא הלהיט התורן שסיפקה הפוליטיקאית האמביציוזית לרשתות החברתיות.

בתצלום נתפסה אוקסיו-קורטז באמצע שאלה, כשהיא משתמשת בידיה כדי להדגיש את דבריה. ברגע המדויק שנלכד בעדשת המצלמה היא עושה תנועה עם אצבעותיה שנתפשת כקשורה למאפיה האיטלקית, או אם תרצו – לסרט "הסנדק". לכאורה תנועת איום, אבל גם אפשר – תנועה מפורזת של התלהבות. וזאת על אף שחברת הקונגרס אינה איטלקיה במוצאה כלל.

התצלום דרבן את משתמשי המדיה החברתית ליצור ממים של אוקסיו-קורטז שזוכים בתיוג ItalianAOC# וכותרות בניחוח איטלקי, המתייחסות לשורות בולטות מסרטי וסדרות מאפיה איטלקיים, כמו גם רבים שכוללים אזכורים של מאכלים איטלקיים קלאסיים, ועוד. לזמן מה אפילו נפתח חשבון טוויטר שהוקדש לממים, אך מאז הוא הושבת.

עכשיו נשאלת השאלה איזה רושם עיקרי השאירה אוקסיו-קורטז על הציבור – כמחוקקת מעמיקה או כדוגמנית לעסקי מאפיה? ימים יגידו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים