סקי וסנובורד – OUT,  סנוקייטניג – IN

להיי-טקיסט הספורטיבי, שחווה כבר (כמעט) הכל: לגלות ענפי ספורט אקזוטיים ביעדים מרתקים, וגם להתנסות בכמה כאלו

25/10/2019 14:00

עולם ההיי-טק מציע סביבת עבודה רוויית אתגרים ואדרנלין, ומאכלס עובדים רבים שפשוט מכורים לחידושים ול"אקשן". חלקם מחפשים אחר האתגר הבא, החידוש והריגוש – גם בטיול לחו"ל, ועבורם מציע אתר הזמנת הנסיעות הבינלאומי אגודה ארבע הצעות מחוץ לקופסה לחופשה ספורטיבית לא שגרתית.

סנוקייטינג: חופשת סקי בשוויץ, אבל אחרת

השמים הפתוחים וטיסות הלואו-קוסט הפכו זה מכבר את חופשות הסקי לעניין פופולארי עבור המטייל הישראלי הודות להיצע הולך וגדל של אפשרויות נוחות לכל כיס, המאפשרות גיחה לחופשה כזו במדינות אירופה הקרובות – במחיר שמתקרב לסופ"ש סגרירי במרומי החרמון הפקוק. ואולם עבור מי שכבר התנסה בחוויה ותר אחר הריגוש האולטימטיבי החורפי הבא, מציעים באגודה להשתדרג מפעילות הסקי והסנובורד (גלשן שלג) המוכרת, ולהתנסות בסנוקייטינג (Snowkiting). ספורט אדרנליני זה מאפשר לגלות את ההרים המושלגים תוך כדי תנועת הרוח באמצעות מפרש גדול. מדובר בספורט קל יחסית, שמתאים מאוד להתנסות בו בהרי האלפים הבוהקים בלובן חורפי בעונה הקרה. מומלץ להירשם לאחד מבתי הספר המלמדים סנוקייטינג (למשל, בקרבת העיר בריג בשוויץ) וליהנות מחבילת פעילות של כמה ימים בלתי נשכחים. באגודה ממליצים על שהות במלון השוויצרי הקלאסי ועטור הפרסים אמבסדור.

סנוקייטינג – לגלוש עם הרוח בשלג. צילום: unsplash.com

שגיא מוקי, מאחוריך? להתנסות באמנות לחימה אסיאתית

אמנויות הלחימה האסיאתיות צברו בשנים האחרונות אלפי אוהדים חדשים, המגלים בהן עניין הולך וגובר – הרבה בזכות הצלחת ספורטאי הג'ודו הישראלים שעושים כבוד לאמנות הלחימה היפנית, דוגמת שגיא מוקי. אמנויות לחימה אלו ידועות בשילוב המופלא בין טכניקות ייחודיות ותורות המשלבות גוף/נפש, והן מהוות אטרקציה הן עבור המתאמנים והן עבור הצופים המעריצים מהצד. עבור מי שראה כבר הכל ומחפש להתנסות באמנות לחימה אקזוטית במיוחד, מציעים באגודה לנסות את ה"מואי תאי" התאילנדית. מי שמעוניין ללמוד את אמנות ה"מואי תאי" ואת "אמנות שמונה הגפיים" – אמנות הלחימה והתרבות הלאומית של תאילנד – מהמאסטרים עצמם, יכול לרכוש חבילת לימוד ואימון של שבוע ימים, או חבילה של חודש "לרציניים בלבד". בנוסף, יש אפשרות להתנסות קלילה יותר באמצעות אימונים פרטיים אחד על אחד, או אימונים יומיים חד פעמיים לקבלת "טעימה". מקום מומלץ לחופשה שתשלב את הספורט הלאומי, מיטב הבטן-גב התאילנדי, ואת הנופים הקסומים של האי פוקט, הוא קאסה בלה פוקט (Casa Bella Phuket), שנמצא פחות מחצי שעה נסיעה מ-Tiger Muay Thai והוא גם נגיש מאוד לאטרקציות אחרות, כמו הבודהה הגדול וחופים פופולריים שונים.

ללמוד את אמנות ה"מואי תאי". צילום:pixabay.com

לשונות של אש ומים: לצפות במרוץ סירות הדרקון ולצלול בשוניות של הפיליפינים

העיר דומגואטה (Dumaguete) בפיליפינים, המכונה "עיר האנשים העדינים", ידועה בזכות האירוח החם שלה, מה שהופך אותה למקום נהדר לטייל בו תוך כדי לימוד ספורט חדש. העיר עתידה להפוך למוקד התיירות הספורטיבי הבא בפיליפינים, והיא מארחת כמה אירועי ספורט, החל מהאתגר השנתי של סירות הדרקון (Dumaguete) ועד לליגה הנמוכה של הפיליפינים בענף הפריזבי וסיור כדורעף החופים של הרפובליקה. רגע לפני שההיי-טקיסט הישראלי המטייל הופך למומחה בשיוט דרקונים, מציע המדור ליהנות בזמן השהייה בייעד האקזוטי דווקא מספורט הצלילה ולהתרשם מחיי המרינה העשירים לאורך קו החוף של דומגואטה. מומלץ להתאכסן באתר נופש כמו Atlantis Dive Resort Dumaguete, המציע חבילות צלילה וקורסים בהתאמה אישית למתחילים ולמתקדמים לקבלת הסמכה בצלילה.

מרוץ סירות הדרקון. צילום: unsplash.com

אתגר אופני ההרים – בעיירות רפאים

רכיבה על אופניים הפכה כמעט לספורט ישראלי לאומי, אבל רכיבה הררית בין נופי פרא היא כבר עניין למתקדמים. לחובבי הרכיבה האתגרית, שמוכנים להרחיק עד לניו-זילנד, כדאי להתרחק ממסלול הקיווי הטיפוסי ולבחור במסלול החלופי Hobbiton movieset בצדו הפראי. "דרך הרפאים" העתיקה כוללת שביל רכיבה לאופני הרים באורך של 85 ק"מ על החוף המערבי של ניו זילנד, שעובר בארבע "עיירות רפאים" – מסלול המהווה מבחן אמיתי לרוח ההרפתקנית של המטייל. לפני שמתחילים במסע הרכיבה המאתגר, המתחיל בשמורה ההיסטורית Lyell, ממליצים באגודה לצבור כוחות במלון מורצ'יסון (Murchison Lodge).

מסע על אופני הרים ב"דרך הרפאים" העתיקה. צילום: unsplash.com

התמונות באדיבות אגודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים