עיריית לוס אנג'לס רוצה להעלות את שכר המינימום של נהגי אובר וליפט

העירייה יוזמת מחקר כדי להעלות את שכר המינימום של נהגי אובר וליפט ל-30 דולרים לשעה ● ליפט טוענת, כי נהגיה מרוויחים יותר מ-31 דולרים לשעה בממוצע, ואובר חוששת כי המחקר "יהיה מבוסס על הנחות שגויות שיטו את מסקנותיו"

לא יחויבו לאמץ יחסי עובד-מעביד עם נהגיהן. אובר וליפט. צילום: BigStock

מחוקקים בלוס אנג'לס מתכוונים לבצע מחקר שיבדוק את הישימות של העלאת שכר המינימום של נהגי אובר וליפט ל-30 דולרים לשעה.

ההחלטה של מועצת העיר נעשתה לאחר שנשיא המועצה, הרב ווסון, ביקש לקבל טיוטה לתקנה שתדרוש מחברות ההסעה השיתופיות לשלם לנהגיהן שכר של 15 דולרים בתוספת 15 דולרים לכיסוי הוצאות.

בעיתון לוס אנג'לס טיימס דווח, כי יותר מ-100 נהגי אובר וליפט שלבשו חולצות בצבע ירוק זוהר השתתפו ביום ג' בבוקר בפגישה, כשחלקם נשאו שלטים עם הכיתוב "להסדיר את הנסיעות השיתופיות!"

אדוארדו בלאלכאזאר, נהג ועמית בברית עובדי ההסעות, תומך בהתערבות ממשלתית, וציין כי שתי ענקיות ההסעות השיתופיות פועלות רק למען האינטרסים שלהן על חשבון הנהגים. בראיון לעיתון הוא אמר, כי "אנחנו לא מבקשים את הירח… רק 15 דולרים כדי לכסות הוצאות ו-15 דולרים לקחת הביתה".

רבים מנהגי אובר וליפט בקליפורניה טוענים, כי נעשה קשה יותר ויותר להרוויח שכר הולם בשל עלויות דיור ומחירי הדלק, לצד עלויות ההחזקה של הרכב המשמש אותם ככלי פרנסה.

דוברת ליפט, לורן אלכסנדר, הגיבה לפניית פוקס ניוז ואמרה כי החברה מספקת "שכר בסיס מובטח", וכי רווחי הנהגים עלו ב-6.4% במהלך השנתיים האחרונות. לדבריה, הנהגים מרוויחים יותר מ-31 דולרים לשעה בממוצע.

בתגובתה של אובר נאמר, כי "אובר מחויבת לרווחי הנהגים", ומביעה דאגה מכך שהמחקר "יהיה מבוסס על הנחות שגויות שיטו את מסקנותיו".

מחקר שנערך ב-2018 על ידי המכון למדיניות כלכלית מצא, כי נהגי אובר ברחבי ארצות הברית מרוויחים 11.77 דולרים לשעה לאחר הורדת העלויות של אחזקת הרכב והתשלומים לאובר. השכר הזה עוד פוחת ל-9.21 דולרים לאחר תשלום מסים והוצאות סוציאליות.

בחודש שעבר חתם מושל קליפורניה, גאווין ניוסון, על חוק מקיף, שמטרתו לשנות את הגדרת העובדים כקבלני משנה ולחייב את המעסיקים שלהם לשלם משכורות והטבות לנהגי ההסעות השיתופיות ולעובדים מסוג דומה גם בתעשיות אחרות. לפי פרסומים, אובר וליפט לצד חברות נוספות מתכננות ליזום ב-2020 מהלך שיחריג אותן מן החוק.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים