אחרי עשור: ביל מק'דרמוט, מנכ"ל סאפ – פורש

מק'דרמוט הודיע על פרישה מידית, ובמקומו כבר מונו מנכ"לים משותפים: ג'ניפר מורגן, נשיאת קבוצת עסקי הענן של סאפ, וכריסטיאן קליין, מנהל התפעול הראשי ● ב-10 שנותיו כמנכ"ל, הוא הוביל את סאפ לשורת הצלחות, בהן פתרונות חדשים וזינוק בשער המנייה

ביל מק'דרמוט, מנכ"ל סאפ. צילום: אבי בליזובסקי

ביל מק'דרמוט, מנכ"ל סאפ בעשור האחרון, פורש מתפקידו – כך הודיעה ענקית ה-IT היום (ו'). בהודעת החברה נמסר כי מק'דרמוט החליט שלא לחדש את החוזה שלו. ג'ניפר מורגן וכריסטיאן קליין, חברי מועצת המנהלים של החברה, מונו כמנכ"לים משותפים, ונכנסו לתפקידם באופן מידי. ההכנה שלהם לתפקיד ארכה כשנה, במסגרתה הועברו להם סמכויות ניהוליות רבות. מק'דרמוט יישאר בסאפ כיועץ, עד סוף השנה, "כדי להבטיח מעבר חלק של שרביט ההנהגה", נכתב בהודעה.

פרופ' הסו פלטנר, יו"ר ומייסד-משותף של החברה, אמר כי "סאפ בלי ביל לא תהיה אותה החברה. מק'דרמוט תרם לסאפ תרומה שלא תסולא בפז, והוא היה המניע העיקרי למעבר שלה לענן, מה שישמש עבורה כמנוע צמיחה לעוד שנים רבות. אנחנו לוקחים את החברה לשלב הבא של צמיחה וחדשנות".

מק'דרמוט ציין כי "כל מנכ"ל חולם להיות מסוגל להעביר חברה לדור הבא שלה ממצב של חוזק משמעותי. אני בטוח שג'ניפר וכריסטיאן יעשו עבודה יוצאת מן הכלל. אתמוך בהם בסיום 2019 ונניח את הבסיס ל-2020 ואילך". בשיחה עם עיתונאים נציגי המדיה הטכנולוגית בארצות הברית הדגיש מק'דרמוט כי ההחלטה לפרוש מהתפקיד הייתה שלו אישית וכי אף שאינו יודע מה יעשה, אין בכוונתו לצאת לגמלאות.

17 שנים בסאפ

לאחר תפקידים שמילא בזירוקס ובגרטנר, מק'דרמוט הצטרף לסאפ ב-2002, כמנהל מכירות לצפון אמריקה – תפקיד שבו הוא הגדיל משמעותית את נתח השוק שלה באזור. לאחר מכן הוביל את פעילות החברה מול לקוחותיה ברחבי העולם והצטרף למועצת המנהלים שלה ב-2008. בעשור האחרון שימש מק'דרמוט כמנכ"ל סאפ העולמית והיה אחראי לצמיחה משמעותית בהיקף הפעילות שלה והרחבת היצע פתרונותיה ללקוחות ארגוניים, והיה מיוזמי מעבר החברה למחשוב ענן.

בשנה האחרונה עלתה מניית החברה ב-21%, ובחמש השנים האחרונות – ב-75%. נתון צמיחה זה, של 75%, גבוה יותר מאשר יריבתה המיתולוגית של סאפ, אורקל, שמנייתה עלתה בתקופה האמורה ב-46%, והוא אף גבוה יותר ממדד S&P 500, שעלה באותה העת ב-54%.

מק'דרמוט פרסם ב-2014 את ספר זיכרונותיו וכתב בו כי "באופן היסטורי, תוכנות של סאפ לא היו ידועות כידידותיות למשתמש, אלא ככאלה שיש להן ממשק משתמש מסורבל. כאשר לקחתי את החברה קדימה, דאגנו לכך שהתוכנות תהיינה יותר קלות לתפעול על ידי המשתמשים הסופיים. אהבתי את הדרך בה הטכנולוגיה סייעה לנו להתפתח".

סאפ היא חברת ה-IT הגדולה באירופה. מורגן הצטרפה לסאפ ב-2004 ועד לאחרונה הייתה נשיאת קבוצת עסקי הענן בחברה. היא מונתה לחברת הנהלת סאפ לפני כשנתיים, ובכך הייתה לאישה האמריקנית הראשונה שעשתה זאת. קליין, גרמני במקורו, החל את הקריירה שלו בחברה לפני כשני עשורים כסטודנט, ושימש עד לאחרונה כמנהל התפעול הראשי של החברה. עוד הוא פיקח על פיתוח מוצרים לפתרון הדגל של החברה, SAP S/4HANA. לפני כן עבד קליין כמנהל הכספים הראשי של SAP SuccessFactors וכמנהל בקרה ראשי בחברה. הוא הצטרף להנהלת סאפ בשנה שעברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים