ההיי-טקיסט המטייל נתקף גאווה כחול לבן

אל על נפרדת מצי מטוסי הג'מבו המיתולוגי, וגם: מטיסה את נבחרת ישראל למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020

11/10/2019 11:16
ההיי-טקיסט המטייל. צילום: ידיד לוי

בימים אלה מודיעה אל על, כי לאחר 48 שנים שבהן פעלו מטוסי ג'מבו מדגמים שונים בחברת התעופה, פעילות הצי מגיעה לסוף דרכה. לרגל ציון הדרך בסיום הפרק בהיסטוריה של התעופה הישראלית, ורגע לפני הדממת המנועים, מזמינה החברה את חברי מועדון הנוסע המתמיד להשתתף בטיסה המסחרית האחרונה של מטוס הג'מבו, הבואינג 747, הידוע בכינויו "מלכת השמים". אל על תיפרד ממטוסי הג'מבו בטיסה חגיגית ומיוחדת לרומא, אשר תמריא מנתב"ג ביום שישי, ה-1 בנובמבר 2019, ומרומא לנתב"ג בדרכה חזרה ביום ראשון, ה-3 בנבמבר. חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על יוכלו לרכוש כרטיס טיסה בתעריף נקודות מיוחד ולקחת חלק בהיסטוריה. טיסת אל על LY1747 מרומא לתל אביב צפויה להיות הטיסה המסחרית האחרונה של חברת אל על במטוס 747-400 , לטוס בנתיב מיוחד ותתארך בכשעה וחצי ביחס לטיסה רגילה בנתיב זה. את כרטיס הבונוס הלוך ושוב במחלקת העסקים ניתן לקבל בתמורה ל-747 נקודות, או טיסה במחלקת תיירים בתמורה ל-400 נקודות. המחירים כוללים כבודה, הושבה ומיסי נמל.

ההיי-טקיסט המטייל: ג'מבו 747 של אל על – המטוס שעשה היסטוריה ויצא לגמלאות. צילום: יוחאי מוסי

עשה היסטוריה

מטוס הג'מבו  ה-747-200 הראשון של אל על נחת לראשונה בישראל במאי 1971 והתקבל בטקס ממלכתי שנכחו בו ראשת הממשלה דאז – גולדה מאיר, שר התחבורה – שמעון פרס, יו"ר אל על – משה כרמל, ונשיא אל על – מרדכי בן-ארי. בתקופת מבצע "שלמה", במאי 1991, גאים באל על לספר, כי מטוס 747 של החברה שבר שיא גינס כאשר הטיס ארצה כ-1,087 עולים מאתיופיה (על המטוס עלו באדיס אבבה כ-1,084 נוסעים, אולם 3 תינוקות שנולדו על המטוס העלו את מספר העולים ל-1,087). מטוסי ה-747 חנכו נתיבי טיסה רבים מישראל לראשונה, בהם נתיבי החברה לבייג'ינג – סין (1992), למומביי – הודו, ולבנגקוק – תאילנד (1993).

ג'מבו – אאוט, דרימליינר – אין

מטוסי ה-747-400 האחרונים של אל על הוחלפו, כאמור, במטוסי 787 דרימליינר חדשים. לאחרונה נחת מטוס "ירושלים של זהב" של אל על, הדרימליינר ה-12 במספר של החברה, בשדה התעופה בן גוריון, לאחר שטס בגובה נמוך מעל העיר ירושלים ואפשר לתושבי העיר להיות הראשונים לראותו מקרוב כשחלף מעל אזורים מרכזיים ובהם הר הרצל, בניין הכנסת, גן סאקר, טחנת הרוח במשכנות שאננים, מעלה אדומים ושכונת עין כרם. המטוס, שסימונו4X-EDM , הגיע לישראל ממפעל בואינג בסיאטל, ארה"ב, ונקרא "ירושלים של זהב" על שם העיר, וכאות הוקרה ליצירה שחוברה והולחנה על ידי המשוררת נעמי שמר ז"ל. עם הגעת מטוס "ירושלים של זהב", צי מטוסי הדרימליינר 787 של אל על מונה כעת 12 מטוסים מדגם 787-9 מתוך 16 שצפויים להיות בסך הכל בצי עד שנת 2020. מטוסי הדרימליינר מופעלים בנתיבי החברה הישירים לניו יורק ולניוארק, ללוס אנג'לס, למיאמי, ללאס וגאס, לסן פרנסיסקו, לטורונטו, ללונדון, לפריס ולהונג קונג. בהמשך השנה, ועם הצטיידות החברה במטוסי 787-8 נוספים, תחל הפעלתם גם בנתיבים הישירים לבייג'ינג, למומביי, לטוקיו ולשיקאגו.

אל על לאולימפיאדת טוקיו 2020

ואם ה"כחול-לבן" הישראלי לא הופנם עד הסוף, באחרונה הודיעה אל על כי תפרוס חסות על המשלחת למשחקים האולימפיים 2020 ותטיס בטיסות הישירות החדשות של החברה ליפן את המשלחת הישראלית למשחקים בטוקיו. המשחקים האולימפיים, שיתקיימו בקיץ הבא, צפויים להיות אירוע הספורט הגדול והמרכזי של שנת 2020. טקס הפתיחה ייערך ב־24 ביולי, והמשחקים יסתיימו ב־9 באוגוסט. בסך הכל צפויות 207 מדינות להשתתף במשחקים, בהן ישראל. במסגרת שיתוף הפעולה יעניק מועדון הנוסע המתמיד של אל על לחברי המשלחת מעמד של חבר זהב במועדון, כאות הוקרה על ייצוגם את ישראל.

יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל: "אל על תטיס את ספורטאי ישראל לאירוע הספורט החשוב ביותר, המתקיים אחת לארבע שנים. בכך היא תסייע למאמץ הלאומי של ייצוג ישראל על הבמה הבינלאומית המרכזית בקיץ הבא. יותר מזה, אנו תקווה שקו הטיסות הישיר שהחברה תשיק בחודש מרץ הקרוב יעודד אוהדי ספורט רבים מישראל להגיע למשחקים  ולעודד את הספורטאים שלנו".

ההי-טקיסט המטייל: מובילים את המשלחת האולימפית. מימין: יעל ארד, יעקב טומרקין, לינוי אשרם, גונן אוסישקין, יובל פרייליך, יגאל כרמי. צילום: סיון פרג'

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים