חדש באינסטגרם: Threads – יישום מסרים מידיים לחברים קרובים

היא נועדה לשיתוף תכנים עם מקבץ חברים נבחרים, אבל יותר מכך - לספק סטטוסים ספציפיים רק בעבורם ● מעניין לגלות שהיישום מציע יצירת סטטוס אוטומטי, שמצריך מסירת המון מידע פרטי, אבל החברה הבטיחה שהוא לא ישמש לצורכי פרסום

תוספות וחידושים. אינסטגרם

פייסבוק השיקה ביום ו' את יישום Threads – שירות מסרים מידיים למשתמשי אינסטגרם שלה. אפליקציית העברת ההודעות החדשה, שכולה באוריינטצית מצלמה (camera-first), נועדה בהגדרתה לעזור למשתמשי הרשת החברתית של הסטוריז והצילומים להישאר מחוברים לחבריהם הקרובים בה. הרעיון שמאחורי היישום החדש, לפי פייסבוק, היא לתקשר עם חוג חברים מצומצם יותר באינסטגרם באופן אינטימי יותר.

בפוסט שפרסמה מסבירה החברה כי "ראינו את הצורך של משתמשי אינסטגרם להישאר מחוברים יותר לאורך היום, כדי שיוכלו לתקשר את מה הם עושים ואיך הם מרגישים באמצעות תמונות וסרטונים. זו הסיבה שבנינו את Threads – דרך חדשה להעביר הודעה עם חברים קרובים במרחב פרטי המוקדש לכך".

עוד כתבה אינסטה כי זהו שירות נוסף אחרי ש"במהלך השנים האחרונות הצגנו מספר דרכים חדשות לשתף חזותית באינסטגרם ולהתחבר לאנשים שאכפת לך מהם – החל משיתוף רגעים יומיומיים בסטוריז ועד למסרים חזותיים ב-Direct", והסבירה כי Threads היא אפליקציה עצמאית שבאה מהמחשבה על פרטיות, מהירות והקשרים הקרובים ביותר של המשתמשים בראש סדר העדיפויות. בכדי לנסות להבין מה ההבדל בינה לבין הדיירקט, הרחיבה החברה כי "אתה שולט במי שיכול להגיע אליך ב-Threads, ותוכל להתאים אישית את החוויה סביב האנשים החשובים ביותר".

Threads – או בתרגום חופשי ולא ממש קליט, 'חוט' או 'אשכולות' – נפתחת ישירות למצלמה ומאפשרת למשתמשים להוסיף קיצורי דרך, כך שיוכלו לשתף את מה שיצרו בשני קליקים בלבד.

ניתן לבחור מהאפשרויות המוצעות: שיתוף תוכן שקיים באינסטגרם, יצירת סטטוס חדש שמיועד רק לקבוצה הקטנה של החברים הנבחרים, וגם אפשור מצב אוטו-סטטוס, שמשתף אוטומטית קטעי הקשר קטנים (מעין רמזים) למקום שבו המשתמש נמצא, מבלי לספק את הנ"צ המדויק שלו.

ב-Threads, כמו באפליקציית אינסטגרם הראשית, אפשר לדווח בקלות ובאנונימיות על כל הודעה שהמשתמש מרגיש שמפרה את הנחיות הקהילה של הרשת החברתית. ומאחר שהיישום פונה בעיקר לבני הנוער ולצעירים, ואמור לספק תחרות ישירה לסנאפצ'ט שמושכת אותם, אינסטגרם מבטיחה כי "יש לנו משאבים להורים המדגישים חלק מהכלים העומדים לרשותנו בכדי לשמור על ביטחון בני נוער. אנו מחויבים לשמור על רווחתם של אנשים ועל פרטיותם, כך שאנשים יכולים להרגיש בנוח להתחבר לחברים הקרובים שלהם".

ומה עם הפרטיות – האם הכלי מוסר עוד פרטים לפייסבוק?

כדאי לשים לב ש-Threads מבקש ממי שיבחר להשתמש בסטטוס האוטומטי את מיקום המשתמש, פרטי התנועה שלו, מצב הסוללה בנייד ופרטי חיבור הרשת מהטלפון שלו, וזאת בכדי לקבוע איזה רמיזה לשתף אודות מצבו. לדוגמה, המצב האוטומטי יראה שכעת חברם הקרוב נמצא "בבית קפה" או שהאוטו-סטטוס עשוי לאתר שמשתמש רוכב על אופניים, ולהגדיר את הסטטוס שלו בתיאור "בתנועה". בכל מקרה, לפני שהאפשרות המסוימת תבחר, היישום יודיע איזה מידע הסטטוס האוטומטי אמור לספק – ויבקש הסכמה לכך.

פייסבוק טוענת שמידע המיקום של המשתמש מאוחסן במכשיר שלו רק למשך זמן מוגבל, וכמו כן נמחק אם הוא יסיר את Threads.

"הדרך בה אנו משתמשים בנתונים מחלקים אחרים בפייסבוק ובאינסטגרם בכדי לספק לכם מודעות רלוונטיות נותרה זהה", הבהירה הענקית ממאנלו פארק. "מידע מיקום מדויק שנאסף בעבור סטטוס אוטומטי הוא פיצ'ר חדש הספציפי ל-Threads ולא ישמש לפרסום", הבטיחה החברה האם שלא ידועה, בלשון המעטה, כמטיבה לדאוג לפרטיות משתמשיה. 

אז נכון, ב-Threads רק החברים הקרובים יראו את הסטטוס המסוים, וזה תלוי לגמרי במי שצורף על ידי המשתמש ליישום. אבל מאחר שלדברי החברה הכלי למעשה נוצר במיוחד מתוך חשיבה על פרטיות, כדאי לתת את הדעת לכך שנדמה שפייסבוק ואינסטגרם יוכלו לצבור באמצעותו עוד המון דטה אודות המשתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים