רבע אקזיט ענק: איירון סורס תמכור 25% ממניותיה בחצי מיליארד דולר

חברת הגיימינג והמובייל נמצאת במשא ומתן מתקדם למכירתה ל-CVC הלוקסמבורגית ● אם תתממש, העסקה תהיה של רכישת מניות שניונית, מה שיזרים כסף לבעלי המניות שלה - ולא לקופת החברה עצמה

תומר בר זאב, מנכ"ל איירון סורס. צילום: אבי בליזובסקי

CVC, קרן השקעות פרטית, מצויה במגעים מתקדמים לרכישת רבע מהמניות של איירון סורס הישראלית, בסכום של בין 450 מיליון לחצי מיליארד דולר. העסקה משקפת לענקית האינטרנט הישראלית שווי של מעט יותר מ-1.5 מיליארד דולר.

ככל הנראה, אם תתממש, העסקה תהיה של רכישת מניות שניונית, מה שיזרים כסף לבעלי המניות שלה – ולא לקופת החברה עצמה. ב-44% ממניות החברה אוחזים תומר בר זאב, המייסד והמנכ"ל, והאחים רועי, אייל ואיתי מילרד. מייסדים נוספים – תמיר כרמי, ארנון חריש, נתנאל שדמי ועומר קפלן – מחזיקים כל אחד ב־4% ממניות החברה. קרן ויולה היא בעלת המניות הגדולה ביותר באיירון סורס – ולה 13.5% מהן.

איירון סורס הוקמה ב-2009. היא חברה ישראלית-בינלאומית לתוכן דיגיטלי באינטרנט. החברה מפתחת כלים למוניטיזציה (היוון, הפקת רווח) ולפרסום משחקי מחשב, לטובת מפתחי אפליקציות, מפתחי תוכנה, ספקי מכשירים ניידים ויצרני מכשירים. היא מספקת שירות של הפצת תוכנות בעבור תשלום. עוד היא פועלת בתחום המובייל. מפתחים מטמיעים את הטכנולוגיה וה-SDK שלה באפליקציות שלהם, ובשל כך מופיע פרסום ממוקד. ב-2013 החברה נכנסה לדירוג 20 הסטאראט-אפים החמים של הוול-סטריט ז'ורנל. מאז הקמתה, איירון סורס גייסה 103 מיליון דולר.

CVC, שיושבת בלוקסמבורג, מנהלת נכסים של יותר מ-80 מיליארד דולר. איירון סורס היא לא החברה הישראלית הראשונה שמצויה על הכוונת שלה: CVC ניהלה כמה וכמה משאים ומתנים לרכישת חברות ישראליות – שלא מומשו, ביניהם עם כלל ביטוח וכתר פלסטיק.

אם תמומש העסקה, בטרם היא תושלם, איירון סורס תחלק לבעלי המניות שלה דיבידנד בהיקף של 100 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים