תוכן שיווקי

המטרה: קיצור משך ההכשרה של מפתחי-על בענף ההיי-טק הישראלי

מסלול הכשרה והשמה חדש שמציעה SQLabs נועד להסמיך תוך זמן קצר מפתחים חדשים לתפקידי Real Time Embedded ובכך לתמוך ביתר שאת בצמצום המחסור בעובדים בענף ההיי-טק. "מדובר במסלול הכשרה ממוקד, הכולל פרקטיקה המאפשרת למשתתפים להתנסות בסביבות עבודה הנפוצות בשוק ההיי-טק העכשווי"

24/09/2019 14:21
לימור רוזיליו, מנהלת פיתוח עסקי ב-SQLabs. צילום: סטאס קרופצקי

על פי הנתונים האחרונים חסרים כיום בתעשיית ההיי-טק למעלה מ-15 אלף עובדים טכנולוגיים. בין הגורמים השונים הפועלים לצמצום המחסור בעובדים לוקחות גם חלק חברות ההיי-טק עצמן. הן מבינות שהדרך הבטוחה והנכונה היא לגייס אליהן בוגרים של מסלולי הכשרה מהירים.

בין תכניות ההכשרה הקיימות בשוק כיום בולטות במיוחד תכניות המכשירות עובדים לעסוק בתהליכי פיתוח בשלביו השונים, ובמגוון רחב של שפות תכנות. "הגמישות והוורסטיליות בענף ההיי-טק חשובה וצריכה לבוא לידי ביטוי גם ביכולת הטכנולוגית של העובדים", מסבירה לימור רוזיליו, מנהלת פיתוח עסקי ב-SQLabs, שמציעה מסלול בוטקמפ להכשרת מפתחים בתחום ה-C, C++ & Real Time Embedded. תחום המאגד תחתיו סוגים שונים של שפות פיתוח ותכנות.

המסלול כולל פרקטיקום מעשי, המלווה על ידי מנחים מחברות מובילות בתעשיית ההיי-טק. מדובר בהכשרה אשר מותאמת לדרישות החברות ומערבת אותן לאורך כל התהליך, החל מבחירת המועמדים ועד למעורבות ודגשים ברמת התכנים. זאת במטרה שיוכלו לייצר התאמה מקצועית גבוהה בין בוגרי התכנית לצרכים הספציפיים של החברה.

מדובר במסלול הכשרה שמיועד לבוגרי תואר ראשון במדעי המחשב או מדעים מדויקים, ללא ניסיון מעשי קודם. ההכשרה מתבצעת בכיתת לימוד חדשנית, בקבוצות של 18-22 סטודנטים. במהלך הלימודים מתרגלים הסטודנטים כתיבת קוד ועובדים על מגוון פרויקטים המדמים את סביבת העבודה בשוק פיתוח התכנה. במסגרת ההכשרה הסטודנטים לומדים שפות פיתוח assembly C ו-C++, כתיבת קוד רב נימים ורב תהליכים, עקרונות מערכות הפעלה מוגנות ושאינן מוגנות, פלטפורמות חומרה נפוצות (USB, PCI), כיצד לתקשר איתן ולכתוב מנהלי התקנים עבורן, ולבסוף גם תכנון כולל של מערכות זמן אמת והטכניקות השונות לבדיקת ההדירות של מערכות כמו אלו. ההכשרה מועברת על ידי מרצים ותיקים, בעלי רקורד וניסיון רב שנים בפרויקטים של Real Time Embedded.

כבר במסגרת התכנית מתנסים הסטודנטים בפרקטיקום מעשי. בחלק זה הם מיישמים ומתרגלים את הידע שרכשו. גישה זו מאפשרת לחברות ההיי-טק לבחון את היכולות המקצועיות הלכה למעשה לקראת קבלתו האופציונלית לעבודה מיד בסיום התכנית.

"הנתונים מראים ללא ספק ששוק ההיי-טק הדינמי חסר אלפי עובדים איכותיים ומנוסים. על מנת לגשר על הפער ולתמוך במאמצי הגיוס של החברות בתעשייה, אנו שמחים להציע מסלול הכשרה ייעודי המותאם לצרכי השוק הטכנולוגי", מציינת רוזיליו, "מדובר במסלול ממוקד הכולל שעות רבות של פרקטיקה המאפשרת לסטודנטים לחוות ולהתנסות בסביבות עבודה הנפוצות ביותר בשוק הטכנולוגי".

עם סיום ההכשרה, שנמשכת מספר שבועות, חברות היי-טק זוכות לקבל עובדים בעלי ניסיון והיכרות השוות ערך לשנתיים עבודה בתעשייה. עוד הוסיפה רוזיליו: "אנו גאים על כך שהצלחנו ליצור תכנית מגוונת – מלבד ההתנסות העיונית והמעשית בכיתות הלימוד – הסטודנטים משולבים הלכה למעשה בפרקטיקום מעשי, המאפשר לחברות ההיי-טק להתרשם מהיכולות המקצועיות של הסטודנטים, וזאת לפני קליטתם הסופית". 

עוד אמרה כי "הפרקטיקום למעשה מבטיח לחברת ההיי-טק שהיא מקבלת את המועמדים הטובים ביותר עבורה, דבר משמעותי בעיקר כשמדובר במפתחים חדשים המגיעים ללא ניסיון מקצועי קודם בתחום היי-טק".  

תחום ה-Real Time Embedded System הינו תחום טכנולוגי צומח, המתחדש בקצב גבוה מאי פעם בשל התחרות הגוברת והמאמץ לעמוד בחזית הטכנולוגיה. הטכנולוגיה משמשת לייצור אביזרים ומכשירים שונים בעלי רמת דיוק גבוהה ביותר, לארגונים ולממשלות, ולייצור של טילים חכמים, רובוטים תעשייתיים מצוידים בבינה מלאכותית, נתבים חכמים, טלוויזיות חכמות ועוד.

SQLabs נוסדה בשנת 2016, כמרכז לימוד והקניית ניסיון מעשי למקצועות הפיתוח וההיי-טק מבית קבוצת SQLink ומכשירה אנשי פיתוח באופן ממוקד ופרקטי לצרכים המשתנים של השוק. עד היום SQLabs הכשירה עשרות רבות של מפתחים בתחומים מבוקשים כגון: Full Stack, Front End וריפיקציה, אוטומציה, קובול ועוד. בסיום ההכשרה משולבים הבוגרים במקצועות הרלוונטיים בחברות המובילות בתעשייה, במגזר הביטחוני, פיננסי ובחברות היי-טק.

אירועים קרובים