הקמפיין שעלה לענן

הסטארט-אפ הישראלי יומנז פיתח מערכת לניהול שיווק באמצעות משפיעני רשת, היושבת על הענן של AWS ● "היה ברור לנו שנעבוד בענן. בחרנו ב-AWS, כי היא הביאה תמורה כספית עם פלטפורמה בשלה", סיפר דרור בלומנטל, מייסד-שותף ומנכ''ל החברה

אפליקציית Humanz. צילום: יח"צ
דרור בלומנטל, מייסד-שותף ומנכ''ל יומנז. צילום: יח"צ

דרור בלומנטל, מייסד-שותף ומנכ"ל יומנז. צילום: יח"צ

הסטארט-אפ הישראלי יומנז, שהוקם ב-2017 על ידי חמישה יוצאי יחידת 8200, פיתח פתרון לניהול קמפיינים ופעילויות משפיענים בעזרת נתונים וכלי ניהול וניתוח. הוא מספק יכולות בתחום לחברות מסחריות גדולות ובינוניות, למשרדי מדיה ופרסום דיגיטליים ולחנויות אונליין. הפעילות המסחרית שלו החלה ב-2018 ועל לקוחותיו נמנים מקדונלד'ס, זארה, יוניליוור, קורונה, קימברלי קלארק ומשרדי הפרסום כגון אוגילבי ויוניברסל מקאן. החברה סגרה סיבוב סיד של 2 מיליון דולרים ממשקיעים פרטיים, וקיבלה מענק של חצי מיליון דולרים מרשות החדשנות.

"העולם נמצא ברשתות החברתיות. משפיעני רשת מייצרים תכנים מעולים וצוברים באמצעותם אהדה והשפעה. חלקם ידוענים וחלקם יוצרי תכנים בולטים ברשת. שוק הפרסום שנוצר סביב התופעה הולך וצומח משנה לשנה", אמר דרור בלומנטל, מייסד-שותף ומנכ"ל Humanz. "רווחת התפישה שרק בעלי מאות אלפי עוקבים מתאימים לפרסום ולשיווק – אך זה לא כך. התופעה המעניינת היא יצרני תכנים מקוריים שצמחו ברשת החברתית ומשפיעים על דעת הקהל בתחום פעילותם".

"השוק עצמו צומח", אמר בלומנטל, "אבל סובל מכמה בעיות: המון זיופי עוקבים וזיופי לייקים; בעיות מדידה וניתוח ROI (ר"ת Return on Investment – י"ה); אף אחד עוד לא פיצח את נושא ההנעה לפעולה. כשהבעיות יפחתו – אנחנו צפויים לצמיחה מואצת".

למקסם ROI ולהביא את המדיה לעידן הפרוגרמטי 

אפליקציית Humanz. צילום: יח"צ

אפליקציית Humanz. צילום: יח"צ

לדבריו, "קמנו כדי למקסם ROI בפעילויות שכאלה ולהביא את המדיה לעידן הפרוגרמטי. נדרשה טכנולוגיה שיודעת לנתח קהלי יעד, תכנים והשפעת משפיעני רשת על העוקבים – עם מדדים של צפייה, השתתפות, המרה עד רכישה. המערכת מנתחת את כל סוגי המדיה – תמונות, טקסט, וידיאו, סטוריז – ויודעת לבנות קהלים להמשך פרסום, Retargeting. המערכת מעשירה את הבנת הלקוחות על קהלי היעד שלהם, על קהלים קרובים למותג, על השיחה המתאימה, ועוד".

"במישור הטכנולוגי", אמר, "פיתחנו אלגוריתמים חדשים כבסיס לפלטפורמה לניהול מקצה לקצה של קמפיינים מבוססי משפיעני רשת. רתמנו טכנולוגיות של לימוד מכונה, לימוד עמוק, ניתוח תמונות ועיבוד שפה טבעית (NLP) – לצורך זיהוי רב היקף ומדויק של עוקבים ברשתות חברתיות. אנו מעבדים מדי יום כ-4 מיליון פרופילים של חברי רשתות חברתיות ויודעים לזהות במדויק מרכיבים כמו: גיל, מגדר, תחביבים ותחומי עניין, רמה סוציו-אקונומית, ועוד. מהמאגר העצום המערכת מזהה בכל תחום משפיענים שהתוכן שלהם מעורר עניין ומעורבות. האלגוריתמים שלנו מסוגלים לזהות ולסנן פרופילים מזויפים ובוטים, ולספק למפרסמים ולמשווקים מאגר נקי, של עוקבים אמיתיים".

"המלצות על המשפיענים שישיגו את התוצאות הטובות ביותר"

"הפתרון", הסביר בלומנטל, "מוצע במודל SaaS בענן של AWS או במודל DaaS (ר"ת – Data as a Service – י"ה) עבור ניתוח קמפיינים, דו"חות ניתוח משפיענים ועוד. משווקים, חנויות מקוונות ומשרדי פרסום יכולים לנהל קמפיין מקצה לקצה באמצעות ממשק ידידותי אחד של המערכת. עליהם להגדיר את קהלי היעד למוצר או שירות, את התקציב, ולכמה משתמשים ייחודיים הם רוצים להגיע. המערכת תנתח את הנתונים, תכין מאגר עוקבים העונים למאפיינים ותציג המלצות על המשפיענים שישיגו את התוצאות הטובות ביותר. איננו מתנגדים לשימוש בידוענים, אך אנו יודעים בוודאות שמשפיעני רשת, שחלקם לא מוכר בקהל הרחב, מספקים החזר השקעה מצוין, אם יודעים לזהותם במדויק".

"כבר בהתחלה", סיכם בלומנטל, "היה ברור לנו שנעבוד בענן. בחרנו ב-AWS, כי היא הביאה תמורה כספית עם פלטפורמה בשלה. לניתוח 4 מיליון פרופילים ביום ולהרצת קמפיינים רבים בעולם, אנו עושים שימוש נרחב בשירותי העיבוד AWS EC2, ובקרוב נאמץ את מערכת Amazon Spot Instances, לאופטימיזציה של שרתים. עוד אנו עושים שימוש ב-AWS Elastic Beanstalk, לפריסה והרצת אפליקציות ושירותי ווב, ובמערכת לניהול התורים – Amazon Simple Queue Service. הטכנולוגיה שלנו בשלה ומוכחת וגלומים בה פתרונות לכל חברה עסקית, ונרחיב את פעילותינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים