נשים ומחשבים: רתם בתרון, לייטריקס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: רתם בתרון, ראש מחלקת אסיה בחברת לייטריקס

רתם בתרון, ראש מחלקת אסיה, חברת לייטריקס. צילום: יח"צ

שם: רתם בתרון.

תפקיד: ראש מחלקת אסיה.

ותק בתפקיד: שמונה חודשים בלייטריקס.

תפקידים קודמים:  קצינת סחר בנספחות הכלכלית בבייג'ינג, שגרירות ישראל בסין; מומחית שפה סינית, גוגל ישראל.

השכלה/שירות צבאי: תואר ראשון במזרח אסיה ובלשנות, אוניברסיטת תל אביב; תואר שני ביחסים בינלאומיים, אוניברסיטת רנמין, בייג'ינג סין (תואר בתכנית סינית); ראשת צוות וחוקרת ב"ר, יחידת 8200.

משפחה: בן זוג – עמנואל (לא נשואה), עובד בהיי-טק בחברת ריסקיפייד, אח ואחות צעירים – אח גם עובד בתחום ההיי-טק ואחות לומדת הנדסת מכונות.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? התפקיד שלי בצבא כלל בתוכו הרבה מאוד אלמנטים טכנולוגיים וכבר אז הבנתי שאני מאוד אוהבת את העולם הזה. הרקע שלי באסיה בכלל ובסין בפרט גרם לי לרצות למצוא מקום עבודה שבו אוכל לשלב בין שני העולמות.

התפקיד הראשון שלי בגוגל, אחרי התואר הראשון, כלל הרבה עבודה טכנית ואנליטית ואילו התפקיד השני בשגרירות ישראל בסין הביא התמקצעות בעולם העסקי יותר, בין סין וישראל. לאחר שני התפקידים האלה ידעתי שאני רוצה להתמקד בלפתח חברה ישראלית באסיה, בעזרת הקשרים וההכרויות שבניתי, וכך הגעתי ללייטריקס.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? לרוב ניתן לראות שיש הרבה פחות נשים מגברים במשרות מסוימות בתעשייה – תפקידים הכוללים ניהול, כמו גם משרות פיתוח. אני שמחה וגאה לעבוד בחברה שבה יש ניסיון בלתי פוסק לגבור על האפליה הזו.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לשמחתי עוד לא יצא לי להתקל באופן אישי באפליה על רקע היותי אישה. תמיד קיבלתי תמיכה והוקרה מהמעסיקים לאורך הקריירה שלי, בגלל היכולות המקצועיות שלי וללא כל אפליה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים