יורן אימג'ינג גייסה 1.5 מיליון ד' למניעת ליקויים בתעשיית המזון

החברה פיתחה מערכת שמאפשרת לחברות ומפעלים בתחומי המזון והתרופות לבצע בקרה מדויקת ובזמן אמת על תהליך מילוי ואריזת המוצרים

מימין: יואב ויינשטיין וערן סינבר, מייסדי יורן אימג'ינג. צילום: יח"צ

הסטארט-אפ יורן אימג'ינג, שפיתח מערכת שמאפשרת לחברות ומפעלים, בעיקר בתחומי המזון והתרופות (פארמאצטיקה), לבצע בקרה מדויקת ובזמן אמת על תהליך מילוי ואריזת המוצרים, הודיע כי גייס 1.5 מיליון דולר מרשת היזמות והחדשנות אופן ואלי, כמו גם מהמשקיעים גיל מדין, טל שוחט, דוד לדרר ויניב טל. הכסף שגייסה החברה ישמש להגדלת הפעילות שלה מול לקוחות גלובליים וכן להעמקת הפיתוח הטכנולוגי.

המערכת של יורן, המבוססת על בינה מלאכותית וביג דטה, מאפשרת זיהוי ומניעת ליקויים והחזרות בתעשיות אלה. בחברה טוענים שהיא חוסכת מיליארדים בתהליכי הייצור ללקוחות שלה, ביניהן חברות מוצרי חלב, קוסמטיקה ופארמה בינלאומיות.

ביורן אומרים שהפיתוח נותן מענה לצורך של יצרני המזון, התרופות, חברות הקוסמטיקה ויצרני הציוד הרפואי לסרוק את כלל המוצרים שלהם על פס הייצור ולא להסתפק בבדיקות מדגמיות. המערכת מייעלת את תהליך הייצור במאות אחוזים וממזערת ייצור פסולת וזיהום, אומרים בחברה. בנוסף לכך, היא מאפשרת איסוף מידע חשוב אודות תהליך האריזה, מנטרת בעיות בקו הייצור ומתריעה עליהן בזמן אמת.

מהתעשייה הביטחונית לעולמות המזון והתרופות

יורן אימג'ינג הוקמה ב-2017 על ידי ערן סינבר ויואב ויינשטיין, ממפתחי שיטות האפיון הרדיומטרי של גלאים מטריציים לתחום האינפרה אדום. השניים, שעובדים יחד 20 שנים, הם בעלי ניסיון בתעשייה הביטחונית, וכיום הם מיישמים אותו לטובת פיתוח טכנולוגיה שמוטמעת, כאמור, במפעלים ובפסי ייצור, על פי רוב בתחומי המזון והתרופות.

לדברי סינבר, "התעשייה בודקת את אטימת המוצרים בצורה מדגמית וידנית – בממוצע אחת ל-1,000 יחידות. הפיתוח של יורן אימג'ינג מאפשר ליצרנים לראות את התמונה המלאה בזמן אמת, ולפקח על התהליך בצורה יעילה ביותר. בעוד מספר שנים, חברות שלא יטמיעו מערכות בקרה כאלה לא יוכלו לעמוד בסטנדרטים של מהפכת התעשייה הרביעית, המבוססת על מידע, בקרת תהליך, שיפור מתמיד והקטנת הזיהום הסביבתי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים