על קוברנטיס, מיקרו שירותים וענן וכל מה שביניהם

בכנס Hybrid Cloud & Kubernetes שהתקיים בתחילת השבוע הוצגו כלי פיתוח שונים, התומכים בעבודה עם קוברנטיס

"Istio הוא כלי פיתוח שמלווה אותנו מזה שלוש שנים לערך, והוא נולד אל תוך העולם החדש של מיקרו שירותים שמקנים גמישות רבה, אבל גם כזה שמגלם לא מעט אתגרים, כולל האבטחה שלהם. צריכים לאכוף זאת, ואף לתת לכך תמיכה, כמו גם לקבוע את שרשרת האחריות בין השרתים השונים ועוד, והכלי הזה עוזר למצוא את האיזון בקלות רבה יותר", אמר מוטי סופר, מנהל תחום DevOps באג'ייל-ספרקס, שהציג את הכלי, המאפשר לעבוד באופן נוח יותר עם קוברנטיס, בכנס Hybrid Cloud & Kubernetes שנערך השבוע (יום ב') בהפקת אנשים ומחשבים באולם האירועים לאגו שבראשון לציון.

הבעיות רק גדלות בחברה שיש בה כמה ערמות תוכנה מקבילות. "כל אחד מפתח במיקרו שירות שהוא בחר כמתאים, אז איך נותנים פתרון? כולם צריכים לדעת תמיכה, כדי שבפועל המערכת תהיה יציבה ועובדת, וזה מסבך את העניינים, בעיקר כשלמפתח יש לחצים מצד הייצור ומצד החדשנות. עם Istio מקבלים איזון אוטומטי בין המיקרו שירותים שלנו, ויש לנו גם יכולת לשלוט בהגירה לפי חוקי ניווט, שמגדירים מה קורה לבקשה לשירות מסוים וכיצד הוא מנותב", הוא אמר.

ליאור נבט דיבר על שימוש בברוקרים טבעיים לשליחת מסרים למיקרו שירותים באמצעות הפיתוח של KubeMQ, שבה הוא משמש כמנהל טכני ראשי. "לפעמים לא צריך להמציא את הגלגל, ואפשר להשתמש בכלים שכבר יש עם התאמות. התרגלנו שלכל דומיין יש את העולם שלו. כך חילקנו את זה. הכל נוהל בתוך דומיינים בהתאמה. ההפרדה בין הדומייניים רק הלכה וגברה, ואז החלו לחשוב למה לא להשתמש גם בברוקרים להעברת מסרים, כולל בעת המעבר לשימוש בקונטיינרים", הוא אמר.

ליאור נבט, מנהל טכני ראשי, KubeMQ. צילום: ניב קנטור

אבל לדבריו, לא כל דבר שעובד בעולם הישן אפשר להעביר לקונטיינרים. "וגם אם זה יקרה, זה לא יהיה יעיל, כי קוברנטיס מאוד קשה לנהל והוא זקוק חשיבה אחרת. צריך 'המון דבק' כדי לחבר בין כולם, יש צורך בפיסות קוד לא מעטות כדי לנהל את העולם הזה, וזה גם לא בדיוק טבעי לשימוש בענן. הפתרונות הקיימים לא מאפשרים דברים רבים, ולעתים יש גם בעיות פריסה, והשימוש ב-KubeMQ יכול מאוד לפשט את זה", הוא סיפר.

ארכיטקטורה משולבת קוברנטיס

דרור מרדכי, מהנדס מכירות ופיתוח שוק בסיטריקס, שוחח על בחירת הארכיטקטורה המתאימה לאספקת אפליקציות באמצעות ענן. "רוב הלקוחות שלנו עד 2022 ישתמשו באפליקציות בקונטיינרים ויהיו חכמות, ובענן. למי פונים היום? לאנשי הפלטפורמה. זהו צוות שונה לחלוטין – לא אנשי פיתוח שמשתמשים ב-DevOps שעושים את כל הכתיבה ואת כל הפיתוח של מיקרו שירותים" הוא אמר.

דרור מרדכי, מהנדס מכירות ופיתוח שוק, סיטריקס. צילום: ניב קנטור

לדבריו, ההתפתחות של קוברנטיס מהירה ומשתנה כל הזמן. "אבל אנחנו צריכים להיות שם, והמענה של סיטריקס הוא הטכנולוגיה Cloud Native Computing Foundation, שבה משתמשות סביבות הענן הגדולות בעולם. אנחנו מאפשרים ללקוחות ארכיטקטורה משולבת קוברנטיס לצרכים שלהם. עם תמיכה מלאה בענן מולטי היברידי, עם תמיכה מלאה בהתקנים עם עננים ציבוריים שיכולים לשמש כקונטיינר ולא משנה איפה", סיפר מרדכי.

יעקוב שטוץ, מהנדס מערכות מרכזי נתונים, סיסקו. צילום: ניב קנטור

יעקוב שטוץ, מהנדס מערכות מרכזי נתונים מסיסקו הציג את Cisco Conatiner Platform. "זהו פתרון קוברנטיס כשירות שמגיע מהרקע, שלפיו צריך לקחת אפליקציות מסביבת פיתוח ולהעביר אותן לסביבת ייצור, ואנחנו רוצים שימוש בקוברנטיס שעובד באופן הרבה יותר מורכב, ואם אנחנו עובדים בסביבה של מולטי ענן אנו צריכים שיהיו השירותים המתאים. הפלטפורמה שלנו מאפשרת להריץ קוברנטיס כקלאסטרים עם עדכונים מהירים לפי מה שהמפתחים רוצים ומבקשים, ואנחנו יודעים להתקין את זה בענן וגם באופן מקומי. אנו משתמשים ביכולות הניהול של העננים הציבוריים, עם אינטגרציה לרשת, שעונה לדרישות שרידות, אבטחה וכל מה שצריך בהיבטים הללו", הוא אמר.

בלי מהפכות

גרישה סוקולובסקי, סגן נשיא ומנהלXGlobe Hybrid בטלדור, טען, כי הבחירה בשירות הנכון קשה מאוד כיום. "יש כמות עצומה של מושגים ושירותים, לפחות ברמה התיאורטית, והבעיה היא מה מתאים לכל ארגון? היכן להשקיע את התקציב המצומצם שלי? ומה מניע את נושא הקוברנטיס והדוקים? זמן ההגעה לשוק הפך להיות מהיר מאוד בתחום הארגוני, כי אין ברירה: ללקוחות כבר נמאס מתהליכים שלוקחים זמן ממושך, מכיוון שסטארט-אפים מודרניים הופכים להיות תחרותיים מאוד, ויש יותר דרישה מה-IT", הוא אמר.

גרישה סוקולובסקי, סגן נשיא ומנהל XGlobe Hybrid, טלדור. צילום: ניב קנטור

לדבריו, עם זאת, אסור לעשות מהפכה. "צריך תהליך אבולוציוני. להתחיל עם מעין סטארט-אפ בתוך הארגון, ולבנות מה שצריך עם השירותים שצריך. אנחנו בונים איזושהי ארכיטקטורה שמבוססת על הדברים שקיימים אצל הלקוח, ובכל זאת עוזרים להקים את הדברים באופן מודרני יותר", אמר סוקולובסקי.

גל עופרי, מנהל טכני ראשי פיתוח עסקי, בזק בינלאומי, הציג את היכולות של Azure. "אני צריך לשלוט בכל רמות התשתית שלי, אז אני מכניס הכל תחת תהליך ניהול אחד אל תוך Azure, וזה עניין של דקות. אנחנו מדברים במיוחד על עולם הפיתוח, התאמה של אפליקציות, הכנסה של יכולות DevOps, ואנחנו יודעים לתמוך גם בענן היברידי, ולא פלא שיש גדילה יפה של Azure בארץ", הוא אמר.

גל עופרי, מנהל טכני ראשי פיתוח עסקי, בזק בינלאומי. צילום: ניב קנטור

הוא הוסיף, שזה מעבר לשרתים ולאפליקציות. "צריך גם לבדוק איזה סוג של אפליקציות, ויש לנו תשתיות שמאפשרות ללקוחות לבנות אפליקציות מודרניות להרצה במובייל ואתם מקבלים את זה מובנה במעבר ל-Azure", סיפר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים