"ארגונים מבינים את יתרונות ה-DevOps – ופונים לפיתוח באמצעותו"
רפי מרגליות, מנכ"ל מיקרו פוקוס ישראל ומנהל תחום ה-DevOps בחברה העולמית, דיבר בכנס לקוחות על היתרונות שבשיטת הפיתוח ועל פעילות החברה הוותיקה
"ה-DevOps הוא אחד התחומים הצומחים ביותר בשנים האחרונות בעולם הטכנולוגיה. ארגונים מבינים יותר ויותר את היתרונות שבו, ופונים לפיתוח דרכו. השיטה מאפשרת פיתוח טוב יותר וקשר טוב יותר בין אנשי הפיתוח והביזנס", כך אמר רפי מרגליות, מנכ"ל מיקרו פוקוס ישראל ומנהל ה-DevOps בהנהלה העולמית של החברה.
באירוע לקוחות של החברה, שהתקיים אתמול (א') במשרדים שלה ביהוד (לשעבר משרדי HPE, שאותה עזבה לפני יותר משנה), ציין מרגליות כי ה-DevOps מהווה כרבע מהמחזור השנתי של החברה, ומכניס לה בכל שנה יותר ממיליארד דולר (הכנסות החברה ב-2018 עמדו על כ-4.57 מיליארד).
בדבריו באירוע הוא סקר את ההתפתחות של מיקרו פוקוס, שהחלה לפני כארבעה עשורים בבריטניה, כחברה שעסקה בקובול (שפת פיתוח פשוטה לעסקים) ומיינפריים. "קובול זה עסק שעדיין גדל. מיקרו פוקוס מכוונת ללקוחות אנטרפרייז מורכבים, כאלה שיש להם טכנולוגיות רבות, שחלקן מסורתיות יותר וצריכות לעבור מודרניזציה. אנחנו עוזרים להם מחד בהרצת הטכנולוגיות הקיימות, ומאידך באיך מייצרים חדשנות ונשארים תחרותיים ובטוחים", אמר מרגליות.
הוא ציין כי מיקרו פוקוס מעסיקה יותר מ-5,000 אנשי פיתוח ברחבי העולם, בהם 650 בישראל – רובם במרכז שלה ביהוד. החברה עוסקת בארבעה תחומים מרכזיים: DevOps לארגונים – מחלקה שמובלת מישראל, ומציעה גם בדיקות מובייל וניהול DevOps; ניהול IT היברידי; אבטחה, סיכון ומשילות; ואנליטיקה חיזויית – באמצעות ורטיקה, שבין המשתמשות במנוע החיזוי הזה נמצאות חברות ענק כמו אובר ופייסבוק.
בניגוד ללא מעט חברות, "מיקרו פוקוס היא חברה שמאמינה ברכישות, אם כי מבצעת גם השקעות אורגניות במו"פ שלה", אמר מרגליות.
תמיכת פרימיום
לימור לביא, מנהלת חידושי החוזים במיקרו פוקוס ישראל, הציגה את תכנית התמיכה לארגונים Premium Support. התכנית, שנבנתה על בסיס התמיכה הבסיסית שמיקרו פוקוס מציעה ללקוחותיה, כוללת מגוון רחב יותר של בעלי מקצוע שתומכים בקריאות של הלקוחות ופותרים את בעיותיהם. "אנחנו מציעים מהנדס בכיר שמטפל בקריאות השירות שנפתחות, איש טכני שמנהל את התומכים ומסייע ללקוחות להשתמש במוצר בצורה הכי אופטימלית, מהנדס תמיכה בפתרונות; ומהנדס תמיכה שנמצא אצל הלקוח. יש גם מנהל תמיכה בכיר לארגונים, שמנהל את כל מה שהלקוח צריך בהקשר זה, כדי שהשימוש שלו במוצר יהיה אופטימלי".
תכנית נוספת שלביא הציגה היא קרדיט גמיש. "אלה 'מטבעות' שניתן לרכוש לשנה, עם תפריט שממנו אפשר לבחור את השימוש בהם – לתמיכה, ללמידה או לייעוץ. לא חייבים לשלם על הכל מראש, אלא לפי הצורך ולפי התפריט שיינתן בעת הרכישה", הוסיפה. היא ציינה ש-"אפשר לרכוש את התכנית בעת חידוש הרישיון של המוצר או כשנוצר צורך לאורך הדרך". כמו כן, אמרה, "התכנית כוללת הדרכות על המוצרים שלנו, וכן עזרה בהטמעה ובשדרוגים".
devops כיום זה רק מושג אין כמעט אנשי DevOps להשגה, תנסו לגייס אחד כזה ותיווחחו.