המקום של מרוין: הזמנה לשקט מדברי

אילן פרידמן עשה "פאוזה" אחרי עשרים שנות קריירה בינלאומית בשיווק בהיי-טק ופתח "מקום מפלט" להיי-טקיסטים בלב ערד

13/09/2019 10:00
ההיי-טקיסט המטייל. צילום: ידיד לוי

המקום של מרוין (Marvin's Place) הוא אחד ממספר הולך וגדל של צימרים, יחידות אירוח ובתי מלון הנבנים בערד, אשר נהנית כיום מצמיחה תיירותית ומציעה לטיילנים ומחפשי שלווה מקום מפלט פסטורלי וייחודי הרחק משאון העיר הגדולה. תחת הסלוגן השיווקי ההולם "ערד – קחו אוויר", מציעה ערד למבקרים בה נוף יפהפה של מצוקים עוצמתיים וקניונים ואקלים יבש, הידוע בתכונות המרפא שלו. ערד, השוכנת בצפון הנגב, בקרבת ים המלח –  הספא הטבעי הגדול והנמוך ביותר בעולם, מציעה כיום גם כמה בתי קפה וברים, ובאופן כללי מקדמת את אורחיה בסבר פנים יפות ובאווירה טובה. אילן פרידמן, שהחליט לקחת פסק זמן מההיי-טק לצורך השלמת פרויקט בניית צימר משפחתי בעיירה, מספר על הרקע למהלך. "בראשית שנות השבעים עלו הוריי איתי ועם אחותי ארצה, ונחתו היישר מארה"ב בערד על מנת לקחת חלק בבניית העיירה הדרומית. אבי, מרוין, עבד כמורה לזואולוגיה בתיכון המקומי וזכה לאהדה רבה בקרב התלמידים. בשנים האחרונות סבל מאלצהיימר ולבסוף שוכן בבית אבות בבאר שבע. את חדר העבודה שלו, הממוקם בחלקו האחורי של הבית המשפחתי אל מול הוואדי, הפכנו לצימר ייחודי – 'המקום של מרוין'.

המקום של מרוין – מפלט פסטורלי וייחודי הרחק משאון העיר הגדולה. צילום: אילן פרידמן

"חדר העבודה הכיל שני חדרים ושירותים. בחדר אחד אחסן מרוין זוחלים וחיות מדבר קטנות, שעליהם היה מרצה בפורומים שונים. בחדר השני אחסן אינסוף ספרים ומגזינים ובילה שם שעות רבות בקריאה, באיור ובעבודות בעור. לאחר שעבר לבית האבות, הגינו אמי, אחותי ואני את רעיון הצימר המדברי, ומיד התחלתי להכין תוכניות בנייה, שיפוץ וגינון ואת ההיבטים העסקיים והשיווקיים של המקום".

הרבה נוף. צילום: אילן פרידמן

"המקום של מרוין" נבנה כצימר עבור יחיד או זוג ופונה לקהל שמעריך רמת גימור גבוהה, התייחסות לפרטים הקטנים ושירות ברמה בינלאומית, ותר אחר שקט ושלווה לסופשבוע רגוע. בחדר השינה מיטה זוגית יוקרתית עם מזרן איכותי. בצימר מסך טלוויזיה חכמה 43 אינץ' מבוססת אנדרואיד, עם נטפליקס, יוטיוב וספוטיפיי מובנים. במטבח – מקרר ומקפיא, כיריים גז, מיקרוגל משולב בתנור, מכונת נספרסו ומקציף חלב וכלי מטבח הנדרשים לצורך בישול עצמאי. אדמת החצר של הבית כוסתה בדק עץ ענק, שניתן לצפות ממנו בהרי המדבר המהפנטים, ובימים בהירים – גם בנוף מרהיב של ים המלח. בחצר, הנהנית מאוויר מדברי יבש, גם פינת גריל פחמים ל"על האש" המתבקש, שולחנות ונדנדה.

אילן פרידמן. צילום: אוסף אישי

אילן פרידמן החל את דרכו בעולם ההיי-טק בתחילת המילניום בארה"ב. לאחר שסיים שני תארים אקדמיים, הצטרף לארגון אשר בסיסו באטלנטה וייעודו קידום עסקים בין ישראל לארה"ב. לאחר שהות של יותר מעשור בניכר, שב ארצה והחל לעבוד עם חברות היי-טק, בהן איי.פי.גלרי וקום.אן.סנס, ובמקביל לייצג חברות אמריקניות בישראל. בתקופה זו ערך וניהל כנסים רבים בארץ ובחו"ל, פתח דלתות וחיבר בין חברות ישראליות לחברות אמריקניות, וייעץ למנכ"לים ישראלים בנושאי חדירה לשוק האמריקני. בהמשך הדרך עבד באידיאה ביו-מדיקל, יצרנית מערכות הדמיה בתחום המחקר הביולוגי, וניהל עבורה מכירות ושותפויות ברחבי העולם. בשנים שלאחר מכן עבד עם חברות הזנק בתחומים שונים – חברת SmarTap שפיתחה ברז חכם (IoT), וחברות נוספות שפיתחו תןכנה לניהול מערכות מידע רפואי, אריזות חכמות, מציאות רבודה ולבסוף הגנת סייבר למכשור רפואי (Cynerio). "גויסתי לכל אחת מהזדמנויות בגלל הניסיון שצברתי בפעילות בינלאומית בתחומי שיווק, פיתוח עסקים ומכירות, בזכות היותי אזרח אמריקני, שמכיר לעומק את התרבות והשפה, ותודות ליכולתי לבנות מערכות יחסים חזקות וארוכות טווח בתוך פעילות בינלאומית", הוא מספר.

"בימים אלו אני מחפש את האתגר הבא שלי בעולם השיווק הבינלאומי בהיי-טק, אבל אני ממליץ לכל אחד בתעשייה השוחקת לקחת פסק זמן ולהדרים לערד – גם אם רק ליום-יומיים", הוא מסכם בחיוך.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עודד

    נשמע מקום מדהים אשמח לפרטים נוספים

אירועים קרובים