"העדפה מתקנת" באלגוריתם חיפוש האפליקציות ב-App Store של אפל

לאחר טענות שנשמעו נגד אפל על כך שהיא מקדמת בחנות ה-App Store את אפליקציות הבית שלה על חשבון אפליקציות מתחרות, הודיעה החברה כי ביצעה שיפור באלגוריתם החיפוש, תוך הגבלת האפליקציות שלה עצמה כדי לסייע למפתחים אחרים, ונראה שתוצאות החיפוש אכן מאוזנות יותר

App Store.

לא אחת נשמעו טענות נגד אפל, כי היא מקדמת בחנות ה-App Store את אפליקציות הבית שלה על חשבון אפליקציות מתחרות. כעת הודיעה החברה כי עדכנה את אלגוריתם החיפוש של האפליקציות, כך שהוא נותנת מעין "העדפה מתקנת" לאפליקציות של מפתחים אחרים על חשבון אפליקציות הבית שלה.

ייקרא איך שייקרא, השינוי בדירוג האפליקציות בחנות שלה מגיע בעקבות טענות של מפתחים שהחברה נתנה העדפה בדירוג לאפליקציות שלה, בעוד אפליקציות של מפתחים מתחרים – הכוללות שמות גדולים כמו נטפליקס ואחרות – נקברו בעומק תוצאות החיפוש.

אפל הציגה בתגובה כמה סיבות אפשריות לדירוג הגבוה של האפליקציות שלה על פני המתחרות, ובעיקרון טענה כי זה לא נעשה במכוון.

בחודש יולי האחרון עדכנה אפל את האלגוריתם, כמה חודשים לאחר שספוטיפיי הגישה נגדה תלונה רשמית, מה שגרם לתוצאות החיפוש להיראות מאוזנות יותר.

בהתאם להצהרה שמסרו שני סגני נשיא באפל, פיל שילר ואדי קיו, מדובר בשיפור ולא בטעות. "אנו שמחים להודות בטעות כאשר אנו עושים אותה, אבל כאן לא מדובר בטעות". בהתחשב בעובדה שאפל מתמודדת כעת מול חקירת הגבלים עסקיים של האיחוד האירופי, הגיוני כי הם אכן יהיו זהירים ביותר בדבריהם.

שילר וקיו טוענים כי האלגוריתם פעל כראוי, והוא "לא תוקן", אלא "שופר", והוחלט להגביל את אפליקציות הבית של החברה כדי לסייע למפתחים אחרים. "מהנדס בצוות החליט לשנות את האלגוריתם" ואת הגורמים שנלקחים בחשבון, הכוללים רשימה ארוכה של קריטריונים, בעת חישוב של דירוג תוצאות החיפוש. האלגוריתם בוחן 42 קריטריונים שונים, לדבריהם, כולל הרלוונטיות של אפליקציה לחיפוש מסוים, הדירוג שלה והפופולריות שלה, המבוססת על הורדות ועל הקלקות משתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים