"המטרה – לשלב את הארגון בכל עולמות הענן"

כך אמר אורי שפמן, מוביל שירותי ענן מנוהלים בקבוצת הטכנולוגיות הגלובליות של יבמ ישראל, בכנס הענן ההיברידי והקוברנטיס אתמול (ב') ● בדבריו פירט מה עוד נעשה בכדי שארגונים יוכלו לממש את התועלות מהענן בצורה המיטבית

אורי שפמן, מוביל שירותי ענן מנוהלים, קבוצת טכנולוגיות גלובליות, יבמ ישראל. צילום: ניב קנטור

"המסע לענן כבר אינו שאלה של 'האם', אלא 'מתי'. לכל ארגון נדרש לבנות מפת דרכים שתהיה מותאמת לו אישית, על מנת שהוא יוכל לממש את התועלות מהענן בצורה המיטבית", כך אמר אורי שפמן, מוביל שירותי ענן מנוהלים, קבוצת טכנולוגיות גלובליות, יבמ ישראל.

שפמן דיבר בכנס Hybrid Cloud & Kubernetes, בהפקת אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (ב') באולם אירועים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתעשייה ובהנחיית יהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

"המילה טכנולוגיה", אמר שפמן, "מורכבת מהמילים טכנו – אומנות, ולוגיה – תורה. משמע, תורת האומנות. כך גם יש להתייחס למימוש מערכות. כיום, בעולם של סביבת ענן היברידית וסביבה מרובת עננים, אנו משלבים גם את כלי רד האט, אותה רכשה יבמ, לטובת מימוש מיטבי של העננים עבור הלקוחות הארגוניים".

הצלחה ביכולת מימוש של ניהול תשתיות 

לדבריו, "קבוצת השירותים הטכנולוגיים הגלובליים של החברה מדורגת כמובילה בתחום יכולת מימוש של ניהול תשתיות. אנו מביאים את יכולות ההגירה שלנו ממערכות למערכות, מסביבות לסביבות – לעולם ענן". הוא הוסיף כי "ווטסון וכלי הבינה המלאכותית שלנו משלבים מערכות מבוססות ענן. לכל אלה אנו מוסיפים אמינות, יכולות טכניות והכרה של סביבת הלקוחות הארגוניים".

לדברי שפמן, "מודל שמסייע לבנקים לממש את החדשנות הפיננסית, כמו גם להציע שירותים מתקדמים ללקוחות, הוא הקונטיינרים כשירות – CaaS (ר"ת Container as a Service). הוא מאפשר להם לעשות זאת בשיתוף פעולה עם חברות הפינטק, באמצעות ממשק מהיר ופשוט איתן. בנק לאומי ביצע באחרונה פרויקט קוד פתוח במודל CaaS, בשיתוף יבמ. הפרויקט הביא לכך שבבנק מבצעים תהליכי פיתוח אדפטיביים ומהירים. בנק לאומי נמצא בעיצומו של תהליך מודרניזציה ובניית המערכות הדיגיטליות לדור הבא של עולם הבנקאות. כחלק מהתהליך, הבנק בחר לעבוד עם יבמ ישראל, כדי להקים סביבת ריצה מבוססת קוברנטיס בגישת סטנדרטים פתוחים, שמטרתה להנגיש את עולם פיתוח המערכות החדש, לשפר ולקצר זמני פיתוח ולאפשר לבנק מעגלי חדשנות מהירים".

מפת דרכים לענן 

שפמן ציין כי "כך, כל רבדי הפיתוח, הניוד, ההעברה של הקוד, התפעול והמענה לעומסים – מרוויחים מהמעבר לעולם הקונטיינרים. גם האינטראקציה עם חברות הפינטק הופכת ליותר פשוטה ומהירה, כי רובן כבר מפתחות בצורת קונטיינרים. ללאומי יש רבדים רבים של תשתיות – החל במיינפריים וכלה בתשתיות ענן פנימי וחיצוני. הפתרון של קונטיינרים כשירות, שמהווה סביבה נוספת המקושרת לעננים אלה ומאפשר ניידות של האפליקציה והתשתית כאחד, הוא אבן חשובה בדרך לעולם ה-Cloud Native. הבנק הרוויח גם מהחדשנות של יבמ בעולם התשתיות. יבמ מעבירה בעצמה את מרכיבי התשתית הקניינית שלה לקונטיינרים, וזה איפשר לבנק חדשנות מהירה יותר גם בעולמות התשתית הקלאסית, לצד החדשנות בעולמות הדיגיטל החדשים".

"יש לנו מפת דרכים לענן", אמר שפמן, "עם עבודה בסביבה היברידית, עם עבודה בסביבה מרובת עננים, עם יכולת לעבוד עם ספקי עננים שונים. אנו עוזרים לארגונים לחשוב איך בונים פתרון, ומה מעבירים לענן. כאשר הארגון בשל למעבר שכזה, עוברים לשלב הבנייה, ולאחריו, מיכון תהליכים וניהול ארכיטקטורה של סביבה מרובת עננים.

אנו בוחנים את מסע הענן של לקוח גנרי. מביטים מה יכול לעבוד בענן פרטי, ואז בוחנים מה ניתן להעביר לעולם הענן ההיברידי. אז אנו מממשים את האינטגרציה, החידוש ובונים ארכיטקטורות חדשות לעולם העננים. השלב הבא הוא שילוב קונטיינרים כשירות, תוכנה כשירות, תשתיות כשירות וככה יוצרים את הסביבה הנכונה ללקוח הארגוני".

"המטרה", סיכם שפמן, "היא להשתלב בכל עולמות הענן. יש להביא ערך כלכלי ללקוח, בהתבסס על טכנולוגיות חדשות. אנו עוזרים ללקוחות להטמיע עננים – תוך בתוך שבועות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים