האם אפל ממשיכה בפיתוח של משקפי מציאות רבודה?

לפי דיווח ב-MacRumors, מהדורת בדיקה פנימית של iOS 13 - מערכת ההפעלה הבאה שאפל תשיק בעבור מכשירי ה-iPhone שלה - חושפת שהתכנון והעבודה על משקפי AR צמודי ראש עדיין בעיצומם ואפשר שההשקה קרובה

המציאות הרבודה בדרך לאפל - באיחור מה. צילום אילוסטרציה: BigStock

הדיווחים וההערכות על כך שאפל עובדת על משקפי מציאות רבודה מגיעים לרשת בתדירות כזו או אחר במהלך יותר משנה. לאורך הזמן הזה גם נשמעו הערכות שאפל החליטה לבטל את הפרויקט, אבל לפי האתר MacRumors, מהדורת בדיקה פנימית של iOS 13 – מערכת ההפעלה הבאה שאפל תשיק בעבור מכשירי ה-iPhone שלה – חושפת שהתכנון והעבודה על משקפי מציאות רבודה צמודי ראש עדיין בעיצומם, והתוצאה אולי אף קרובה להשקה בשנה הבאה.

אחת ההוכחות, לטענת האתר, היא אפליקציה בשם STARTester, שלפי שמה משמשת לביצוע בדיקות, והיא מאפשר כניסה ויציאה למצב ערכת ראש, כשיש תיעוד לשני מצבי בדיקה: אחד בעת לבישת המשקפיים והשני בעת שמחזיקים בהם.

קובץ אחר שנמצא מכיל דיווח על מערכת שהיא מעטפת להרצת אפליקציות מציאות רבודה, כשבתיעוד הזה יש רמזים לכך שאפל מפתחת התקן בשם Garta, שהוא ככל הנראה שם של אחד ההתקנים שמפתחת הענקית מקופרטינו תחת פרויקט T288, שהוא זה שמרכז לפי הדיווחים את ניסיונות המציאות הרבודה והווירטואלית של החברה. יש גם התייחסויות למצבי הרצה שונים, וכן נקודות מבט.

משקפי מציאות מדומה שיפעלו איתו? ה-iPhone של אפל. צילום: BigStock

משקפי מציאות מדומה שיפעלו איתו? ה-iPhone של אפל. צילום: BigStock

כך או כך, המערכת, אם היא תגיע לשוק, לא תהיה עצמאית אלא, על פניו, תהיה מיועדת לשימוש הדוק מאוד עם מכשירי ה-iPhone.

מעניין לציין כי בחודש מרץ נחשף מחקר למשקיעים, שכתב האנליסט מינג-צ'י קואו, המומחה לענייני אפל, ושהשיג האתר 9to5Mac, ובו נטען שהחברה תהיה מסוגלת להתחיל בייצור המוני של משקפי המציאות הרבודה הראשונים שלה מתישהו בין הרבעון הרביעי של 2019 לבין הרבעון השני של 2020. גם קואו טען כי המשקפיים יצמדו ל-iPhone – הם יעבדו את המידע ויהיו אמונים על "העבודה הקשה", ואילו ה-iPhone ישלח את האימג'ים, שעוד לא ברור אם ינועו או יהיו קפואים, אל התצוגה שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים