מחקר: הנהגים לא מרוצים ממערכות בטיחות אקטיביות ברכב

מחקר של J.D. Power שבדק את שביעות הרצון ממערכות הגנה אקטיביות המותקנות ברכבים חדשים מצא' כי קטגוריית הסיוע לנהיגה, ובעיקר התכונות של שמירה על אי חריגה מהנתיב ושמירה על נהיגה במרכז הנתיב – מעצבנות וטורדניות, עד כדי כך שחלקם נטרלו את התכונות ומרבים אינן מעוניינים בהi בכלי הרכב העתידיים שלהם

מערכות בטיחות אקטיביות לרכב מוטמעות כיום כמעט בכל רכב חדש במטרה לשפר את חוויית הנהיגה ובעיקר את הבטיחות, אבל נראה שהן עדיין לא מספקות את החוויה האופטימלית לנהגים, ולפי מחקר חדש אפילו מעצבנות עד כדי כך שנהגים רבים מנטרלים אותן.

מחקר שנערך על ידי J.D. Power בדק את שביעות הרצון של 20 אלף בעלי רכבים או כאלה ששכרו מכוניות מדגמי 2019. המחקר התמקד ב-38 טכנולוגיות בטיחות לרכב ואת שביעות הרצון של הנהגים במשך 90 הימים הראשונים לשימוש. הקטגוריות שנבדקו היו בידור וקישוריות, הגנה מפני התנגשויות, קלות ונוחות שימוש, סיוע לנהיגה, ניווט וחיבור לסמארטפון.

אי שביעות הרצון הגדולה ביותר נמצאה בנוגע לקטגוריית הסיוע לנהיגה, ובעיקר התכונות של שמירה על אי חריגה מן הנתיב, ושמירה על נהיגה במרכז הנתיב. בממוצע, 23% מן הנשאלים אמרו כי חשו שהתראות המערכת "מעצבנות או טורדניות" עד כדי כך, ש-61% מהם נטרלו את המערכת, ו-91% מן הנשאלים שמצאו כי התכונות הללו מטרידות ציינו, כי אינם מעוניינים באף אחת משתי הטכנולוגיות האלה במכונית הבאה שירכשו.

מערכות ההגנה האלה אמנם אינן זהות בקרב יצרניות רכב שונות, ובחלק מן המותגים אפילו מספקות חוויה משביעת רצון מבחינת המשתמשים, אבל מאחר שהן הופכות לסטנדרט בכל רכב חדש שיוצא היום לשוק, נראה שהמחקר צריך להדליק נורה אדומה אצל כמה חברות, שצריכות "לחשב מסלול מחדש".

בהתאם, שביעות הרצון הכללית ממערכות הבטיחות משתנה מאוד בין מותגי רכב. לפי המחקר, הביצועים הטובים ביותר היו של מותג קיה, בדגם Stinger, שקיבל 834 נקודות מתוך 1,000, כשהממוצע הכללי עומד על 781 נקודות, והנמוך ביותר – 709 נקודות.

שלא במפתיע, המחקר מצא גם, כי הנהגים אוהבים במיוחד את אפליקציות CarPlay של אפל, ו-Android Auto של גוגל. ל-69% מן הנשאלים יש אחת ממערכות אלה, ולדברי החוקרים יש בכך איום על מכירות עתידיות של מערכות ניווט מותקנות מראש של יצרניות הרכב.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צדוק

    כל מערכת בטיחות מצילה חיים רכב שאני קונה זה רכב עם 5 כוכבי ריסוק וציון 8 באביזרי בטיחות רכב היברידי הוא הדרך למנוע זיהום אויר וימשיך ברכבים חשמליים ואוטונומים הבריאות החיים ואיכות הסביבה זה עתיד העולם

אירועים קרובים