"אוף, עוד אחד עזב" – כך תצמצמו נטישת גולשים

טיפים חשובים שימנעו נטישת גולשים ויגרמו להם להישאר באתר שלהם

תכננתם, השקעתם, חלמתם, עיצבתם ובניתם, אבל מהר מאוד גיליתם שהאתר שלכם אינו ממלא את ייעודו ושהגולשים בורחים ממנו? ברוכים הבאים למועדון המפוקפק של אתרים בעלי שיעור נטישה גבוה. מדוע זה קורה, מה אתם עושים לא נכון, וחשוב מכך – איך תגרמו להם להישאר? הנה שלוש הסיבות העיקריות לנטישת גולשים – ופתרונות שבעזרתם תוכלו להימנע מכך.

עיצוב מיושן

הטעות: אתרי אינטרנט מהדור הישן מתמקדים בעיקר במסרים ובמלל, ופחות בעיצוב ובחוויית המשתמש באתר המזכיר לגולשים מסמך WORD.

הפתרון: מעצבים! כשגולשים נכנסים לאתר הם מצפים לעיצוב מסוים, לתמונות ש"מאירות" את המלל, לכפתורי הנעה לפעולה ברורים ולסימטריה בין החלקים השונים. לא די בכך שהאתר שלכם יציג מידע – עליו לספק גם חוויה לגולשים. לכן, הקפידו על מראה אחיד של צבעים, גופנים ודפים, התאימו את העיצוב לתוכן כדי לכוון את הגולשים למסר הרצוי והשקיעו במיוחד בדף בית מזמין.

גולשים שהולכים לאיבוד

הטעות: הגולשים מתקשים לאתר במהירות את התוכן שחיפשו ולכן מתייאשים ונוטשים.

הפתרון: מנגישים! הנגשה נכונה הופכת את החיפוש לאינטואיטיבי וברור. לכן, חשוב ליצור תהליך ניווט פשוט, הכולל גם "ניווט לאחור" מדפים פנימיים לדפים ראשיים. כמו כן, הסירו אלמנטים עיצוביים מיותרים שמכבידים על האתר, כמו פופ-אפים קופצניים, קובצי Flash וקבצים כבדים, שישפיעו על העלאת האתר.

תוכן לא מעודכן

הטעות: כשגולשים מבקרים באתר שלכם, הם מצפים לראות אתר מעודכן, מבצעים בתוקף ושפה לא מיושנת.

הפתרון: מחדשים! גם אם הנתונים באתר עדיין רלוונטיים, הקהל שלכם משתוקק לתוכן חדש ועדכני. צרו תוכן חדש, המשקף את הידע המקצועי שלכם, ושלבו ידע מקורי ולא מועתק מקולגות. ידע שהוא שלכם בלבד, כמו מאמרים ונתונים סטטיסטיים או תובנות חדשות וסיפורי מקרה מעניינים.

מדיניות העמימות

הטעות: אתרים רבים בוחרים לדבוק ב"מדיניות העמימות" ולהציג באתר מידע מאוד כללי, ערטילאי, כזה שלא באמת מסייע לגולשים להבין במה מדובר. לגולשים של היום אין סבלנות "לנחש" מה הם יכולים לקבל מכם – והם פשוט יעזבו ויעברו לאתר ידידותי יותר.

הפתרון: מגלים! אל תחששו להציע לגולשים שלכם את המידע שהם זקוקים לו, וכך אף לסגור את העסקה מהר יותר, כמו, למשל, מחירים ושקיפות של תהליך העבודה שלכם מול הלקוחות הפוטנציאליים.

מיקרו קופי

הטעות: אחרי התהליך הארוך של בניית אתר, עיצובו, כתיבת התוכן וכיו"ב, לפעמים לבעלי העסק "נגמר הכוח" לשים לב לפרטים הקטנים. הם מוותרים על אלמנטים קטנים אך חשובים, ועקב כך מרחיקים מהם את הגולשים.

הפתרון: מדקדקים! חשוב לתת את הדעת למסרים הקצרים המפוזרים באתר, כגון: כפתורי הנעה לפעולה – לפעמים שתי המילים המופיעות בכפתור יכולות להיות ה"דחיפה" האחרונה שהגולשים צריכים כדי לפעול; שורת ה"צור קשר" – כמו בחיים האמיתיים, ככל שההזמנה שלכם תהיה ממוקדת ומזמינה יותר, כך יעלו הסיכויים שהגולשים ישאירו פרטים; שפת הפנייה – ההשקעה במיקרו קופי מחייבת גם התייחסות לסוגיית ה"זכר-נקבה', או במילים אחרות: אם האתר מיועד לנשים, ובכפתור ההנעה לפעולה כתבתם "הצטרף עכשיו", קצת פספסתם את המטרה…
ומילה לסיום: האתר הוא הבית המקצועי שלכם, והגולשים הם האורחים. נסו להיכנס תמיד לנעליהם: להבין מה עלול להפריע להם ואילו מחוות או פעולות "ישמחו" אותם ויגרמו להם להרגיש בבית אצלכם באתר.

 

הכותב הוא מנהל חטיבת ה-Digital בקבוצת SQLink

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים