פרטנר ביצעה פרויקט וירטואליזציה וקונסולידציה לתשתית שרתי ה-HP שלה בהיקף מיליוני שקלים

הפרויקט נעשה על פלטפורמת vSphere של VMware ועל שרתי להב מתוצרת HP ● שותפותיה של פרטנר ביישום היו מלם-תים ו-HP ישראל ● גדי גילאון, סמנכ"ל מערכות המידע של פרטנר: "היציאה לפרויקט נועדה לייעל את ניצולת משאבי המיחשוב, לחסוך בחשמל ובשטח רצפה, להוריד עלויות תחזוקה ולייעל תהליכים של השקת פרויקטים חדשים"

מחלקת ה-IT בפרטנר, בשיתוף עם מלם-תים ו-HP ישראל, סיימה בימים אלה פרויקט קונסולידציה רחב של שרתים. הפרויקט כלל התקנה והטמעה של עשרות שרתי להבים של HP, ולצידם הטמעת תשתית vSphere 4 של VMware. היקפו הכספי של הפרויקט, שארך כחצי שנה, לא פורסם, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בחמישה עד שישה מיליון שקלים.

במסגרת הפרויקט, הגדירה פרטנר מאות שרתים המיועדים לקונסולידציה. שרתים אלו מבוססים על מערכות הפעלה שונות, דוגמת חלונות (Windows), רד-האט (RedHat), וסולאריס (Solaris) של סאן (Sun). מלם-תים ו-HP ישראל הגישו מסמך תכנון מפורט, הנחיות ליישום התכנון וליישום מערכת שליטה ובקרה של המערכות הוירטואליות, כמו גם הגישו מסמך בדיקות קבלה במעבר לסביבה מבצעית.

עם סיום הפרויקט, תחלנה מלם-תים ו-HP ישראל לספק שירותי תמיכה לשלוש שנים על החומרה והתוכנה. את עבודת ההסבה ביצע צוות מערכות המידע בפרטנר, בראשות בל קיטאי. ההגירה מהסביבה הפיזית לזו הווירטואלית שילבה גופים שונים בפרטנר, דוגמת צוות מערכות האחסון, התקשורת, אבטחת מידע והפרויקטים.

לדברי גדי גילאון, סמנכ"ל מערכות המידע של פרטנר, "היו לנו בפרויקט כמה מניעים: הרצון להיות בעלי תשתיות של יותר מספק אחד, לאחר שבעבר רוב השרתים שלנו היו של סאן. מעבר לכך, היציאה לפרויקט בפרטנר נועדה לייעל את ניצולת משאבי המיחשוב, לחסוך בחשמל ובשטח רצפה, להוריד עלויות תחזוקה ולייעל תהליכים של השקת פרויקטים חדשים".

עקיבא כרמל, ראש אגף תפעול ותשתיות בפרטנר, הוסיף: "אנחנו פועלים לחיסכון בעלויות ולשיפור תשתיות מתמיד. פרויקט קונסולידציה מייצר חיסכון ארוך טווח ומאפשר את שיפור השירות ללקוחות החברה, על ידי קיצור משמעותי במשך זמן ההשקה של פרויקטים חדשים בארגון".

אילן קוסטיקה, מנהל מגזר טלקום במלם-תים, אמר, כי "שמנו דגש מיוחד על צרכי הגידול של פרטנר תוך מעבר חלק לסביבה וירטואלית".

דני גבאי, מנהל הלקוח ב-HP ישראל: "העמדנו לרשות פרטנר את הידע והניסיון שלנו בפרויקטים דומים במגוון רחב של חברות וארגונים בארץ ובעולם. הפרויקט מאפשר לפרטנר להמשיך ולקדם יוזמות חשובות בתחומי פעילותה, וזאת ביעילות גדולה ובעלויות נמוכות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קובי

    חברים עם כל הפרגון שיש מדובר בפרויקט שבוצע כבר לפני שנתיים בחלק גדול מהחברות בישראל בלי כותרות ומאותן הסיבות בדיוק אין פה שום חדשנות מעבר למודעת פרסומת

אירועים קרובים