אורקל ישראל סייעה לתיכוניסטיות דתיות ללמוד את רזי המחשוב

החברה אירחה במשרדיה את משתתפות תכנית ממריאות, שמכשירה תלמידות תיכון מהמגזר הדתי לקראת שירות לאומי ועבודה בתחום הסייבר - ובהיי-טק באופן כללי

משתתפות התכנית עם מרינה מרנקוב מאורקל ישראל. צילום: יח"צ

אורקל ישראל אירחה באחרונה את משתתפות תכנית ממריאות להכשרת נערות מהציונות הדתית בתחום הסייבר. האירוח, שהתפרס על פני יומיים, היווה נקודת הפתיחה של המחזור השני של התכנית, שאליו התקבלו 60 תלמידות שעולות לכיתה י' – כפול ממספר הבנות במחזור הראשון, שהתקיים אשתקד.

במהלך היומיים עברו המשתתפות פעילויות היכרות, סדנאות בהבנת מחשב (כיווץ קבצים ו-CMD), למידת מושגים ברשתות תקשורת והתנסות בתוכנת Wireshark, ותרגלו את החומר בחדרי בריחה שהוקמו במשרדי אורקל ישראל.

הנערות נפגשו עם מרינה מרנקוב, ארכיטקטית ענן באורקל ישראל, שהעבירה להן הרצאת מבוא על עולמות הטכנולוגיה והסייבר. במהלך ההרצאה היא הסבירה לתלמידות על תפקידה, על אורקל ישראל באופן כללי ועל מושגי יסוד בסייבר כמו איום, התקפה ואבטחת מידע.

תכנית ממריאות פותחה ומופעלת על ידי המרכז לחינוך סייבר של קרן רש"י ומערך הסייבר במשרד ראש הממשלה, והיא מכשירה ומלווה את תלמידות התיכון המשתתפות בה לקראת קבלה לשירות לאומי בתפקידי סייבר וטכנולוגיה בכלל. במסגרת המיונים לתכנית עברו הנערות מבדקי ידע וראיון אישי.

לדברי אורי לואיס, מרכז התכנית, "מדובר בתלמידות בעלות יכולות יוצאות דופן ומוטיבציה גבוהה. ביומיים הללו חיזקנו אצלן בעיקר את תחושת המסוגלות, נתנו להן טעימה חיובית מעולם הטכנולוגיה והפגשנו אותן עם מודליות לחיקוי".

אסף סובול, מנהל פיתוח עסקי באורקל ישראל, אמר כי "כחברה שתומכת בגיוון תעסוקתי ובמתן שיוון הזדמנויות, שמחנו לתמוך ולהיות בית להזנקת מחזור נוסף של תכנית כמו ממריאות, שמקדמת נערות מוכשרות לקראת כניסה לשירות לאומי ולשוק העבודה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים