חוקרי MIT פיתחו תוכנה מבוססת בינה מלאכותית ל… סריגה

סבתות, לתשומת לבכן: חוקרי CSAIL - מעבדת מדעי המחשב והבינה המלאכותית במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס - החליטו לתרום לפיתוח טכנולוגיית סריגה באמצעות מכונות, והכריזו על תוכנה חדשה שתאפשר לכל אחד להתאים אישית או לעצב לעצמו סריגים

סבתא סורגת? זהירות, בינה מלאכותית מאחורייך. צילום: BigStock

סריגה באמצעות מסרגות נתפשת כעניין מיושן, כזה שבו מתמקצעות רק סבתות. בנוסף, באמת שלא מדובר בעניין פשוט לביצוע וללמידה, ועיצוב הפריט הסרוג, כמו גם תכנונו למידות הדרושות, אפילו מסובך (וסבוך) עוד יותר. פיתוח חדש של קבוצת חוקרי CSAIL – מעבדת מדעי המחשב והבינה המלאכותית של MIT – מאפשר כעת ליצור את כל אלו בעזרת מחשב ובהתבסס על יכולות AI.

הפיתוחים הם שתי תוכנות בשם CADKnit ו-InverseKnit, שלמעשה עושים את הסריגה לקלה ולפעולה שכל אדם יכול להצליח בה. על פי דו"ח המעבדה שפורסם לגבי התוכנות, כל אחד יוכל להשתמש במערכת הממוחשבת שאלו מציעים בכדי ליצור עיצובים פרטניים מתבניות הניתנות להתאמה אישית. מי שמעוניין להיות יותר יצירתי יותר, יוכל ליצור דפוסי סריגה משלו ומאפס בעזרת המערכת. 

בכל מקרה כבר כעת ובקלות, המשתמש פשוט מכניס את פרטי העיצוב והממדים שהוא נדרש להם לתוכנה ואז המחשב שולח את כל המידע למכונת הסריגה, ש"מדפיסה" את הבגד באמצעות חוטי צמר בצבע ובעובי הנדרש.

מדובר על חלון הזדמנויות חדש, שנפתח במיוחד בעבור מי שחובבים סריגים וחידושים, אך שסריגה ידנית קשה מדי בעבורם. חוקרי האוניברסיטה בחנו את התוצאה והפיתוח על שני מתנדבים שמעולם לא נגעו במסרגה ואלו הצליחו לפי הדיווח לשכפל וליצור עיצובים משלהם, ביניהם כפפות וכובעי גרב, כפי שניתן לראות בסרטון קצר שהעלתה CSAIL לערוץ היוטיוב שלה.

מלבד למשתמשים פרטיים, הפיתוח עשוי לשמש בעתיד חברות ייצור גדולות יותר, שיצירת חפצים ובגדים סרוגים מצמר תהפוך בעבורם למהירה יותר, וגם ליותר יעילה משום התכנון המוקדם והחכם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מישהו

    אז מה נותן הAI פה? מה ההבדל בין זה לבין מדפסת תלת מימד או אפילו מדפסת רגילה? יש קובץ במחשב ויש מכונה שמפיקה אותו בפועל, אני לא רואה פה שום תכונה שמתאימה לAI

אירועים קרובים