קטן זה גדול

גטר טק שרדה את המיתון של 2009, בין השאר בשל מכירת מוצרים תחת המותג הפרטי אינובה ● ומה עוד בקנה? מחשב זעיר שגודלו אינו עולה על דף A4, וכשמו כן הוא: SlimPC, מחשב צנום ● נראה כי התחרות בשוק ה-IT הולכת ומחריפה

המיתון שפקד אותנו בשנה שעברה, גרם לחברות ולארגונים לרענן את דפוסי הפעילות שלהם, לשנות את המבנה הארגוני, לרבות צמצום בכוח אדם, ובמקביל לחפש אחר שווקים וקווי מוצרים חדשים.

גטר טק פועלת מאז 1982 בשוק המיכון המשרדי, ההדפסה והמיחשוב אישי. לדברי שי טנא, מנכ"ל גטר טק, שתי סיבות אפשרו לחברה לעבור את המיתון בשקט יחסי. האחת, התמהיל המגוון של מוצרי החברה, שפונה לשווקים שונים – פרטיים וארגוניים. הסיבה השנייה, מציין טנא, היתה בשל החיפוש אחר קווי מוצרים חדשים. חיפוש זה הביא את החברה להשקיע בפיתוח ועיצוב קו מוצרים עם מותג פרטי של החברה, אינובה (INNOVA).

"חיפשנו מוצרים חדשים כדי להרחיב את הפעילות שלנו", מסביר טנא, "רצינו להחדיר מוצרים חדשניים לשווקים רוויים". הרעיון קרם עור וגידים לפני כשנתיים, אז במשרדי גטר טק התייצב אבי וינברגר, מהנדס שעבד שנים רבות במוטורולה (Motorola), עם רעיון חדשני: פיתוח, עיצוב וייצור מחשב שולחני, כשהיתרון הבולט שלו, הוא מימדיו הזעירים במיוחד. וינברגר אמר, כי זהו המחשב הנייח הזעיר ביותר בעולם, עם יכולת ביצועים של כל מחשב רגיל. בגטר טק החליטו לאמץ את הרעיון והחלו בעבודות הפיתוח, העיצוב המיוחד ותיאום הייצור באחד המפעלים הגדולים בסין. ההשקעה לא היתה גדולה – עשרות אלפי דולרים.

התוצאה: מחשב זעיר, שגודלו אינו עולה על דף A4, וכשמו כן הוא – SlimPC (מחשב צנום). למביט בו ממבט ראשון, הוא מזכיר כונן מחשב חיצוני, או דיסק לאחסון מידע. אולם טנא מציין, כי מדובר במחשב לכל דבר, שאפשר לחברו מאחורי מסך המחשב או הטלוויזיה, ולהסתירו בקלות.

מעבר לעניין המיזעור, התפיסה הירוקה היא שעמדה בבסיס הפיתוח שלו – חיסכון בחשמל בהיקפים משמעותיים ביותר, שטח רצפה וגם שמירה על שקט. המחשב הזעיר נמצא כעת בפיילוט בקרב כמה ארגונים, והדיווחים של אנשי המכירות מעדים על אופטימיות.

כמה נתונים אודות המחשב הזעיר: צריכת החשמל שלו עומדת על 25 וואט בלבד, לעומת צריכת מחשב נייח רגיל, העומדת על בין 300 ל-500 וואט; עוביו כשני סנטימטרים. לא תמצאו במחשב זה מאוורר, בזכות השימוש בטכנולוגיית קירור שגורמת לזרימה טבעית של אוויר. בהיבט הביצועים, המחשב הוא בעל מעבד אטום של אינטל (Intel) ב-64 ביט במהירות 1.6 ג'יגה-הרץ.

גטר טק תשווק את המחשב לארגונים במחיר של פחות מאלפיים שקלים, תוך הדגשת היתרונות של חיסכון בחשמל ובמיזוג אוויר.

המחשב הנייח אינו המותג הפרטי היחיד. במהלך 2009 השיקה החברה כמה מוצרים נוספים תחת המותג אינובה: ממירים דיגיטליים לקליטת שידורים ללא צורך בכבלים או לוויין, מסכים ואביזרים אחרים.

המיקוד במותג הפרטי, לצד פעילויות אחרות, הולידו בגטר טק את התחזית האופטימית לגידול בהיקף של 25% במכירות השנה. החברה אמנם לא מפרסמת את חלקה בדו"חות הכספיים של כלל קבוצת גטר, אולם טנא מצהיר כי גם בשנת המיתון היא הייתה רווחית, וכי השנה הוא יגייס עוד כוח אדם.

תחום נוסף שהחברה נכנסת אליו בימים אלה, הוא שירותי IT – בעיקר השמת כוח אדם בחברות שונות. "הפעילות הזו התאפשרה", מציין טנא, "לאחר שרכשנו ב-2008 חברה קטנה בשם פי סי מודיעין. בעזרת הידע וכוח האדם שלה, נחזק את פעילותנו בתחומים כמו BI למשל".

טנא ציין, כי בתחום ההדפסה הארגונית, רשמה החברה בשנה שעברה גידול של 180% במכירות, בעיקר בקו מוצרי מדפסות הלייזר, מתוצרת לקסמרק (Lexmark). בכנס Health2010, שיתקיים ביום ד' השבוע, תחשוף גטר טק מחשב אישי למגזר הבריאות, מתוצרת פנסוניק (Panasonic), ששימש את המשלחת הישראלית בהאיטי. המחשב הזה מיועד לסייע לצוות הרפואי בבתי חולים למכן תהליכים שונים בטיפול במאושפזים, תהליכים שכיום מבוססים על ניירת והעברת מידע בעל פה בעת חילופי משמרות.

השורה התחתונה: תחום המותגים הפרטיים מוכר לנו בעיקר מעולם הקמעונאות. כניסתו גם לתחום ה-IT והמחשבים רק מחזקת את התחושה כי התחרות בשוק זה הולכת ומחריפה. רק מי שיהיה יצירתי וחדשני, יוכל להמשיך לשרוד ב-2010.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים