הסטארט-אפ שמנבא סיכונים לארגון על סמך כלי בינה מלאכותית

שילדוקס מזהה את הסיכונים על בסיס ניתוח של המידע הרב שעובר בארגון - ומעבירה חיווי על כך לגורמים הרלוונטיים ● המשקיע הראשי בחברה הוא היזם הסדרתי מריוס נכט, שהשקיע בה באחרונה ארבעה מיליון דולר

גיא איזדורפר, ממייסדי שילדוקס. צילום פרטי

תחום הבינה המלאכותית, שהולך וצובר תאוצה בתחומים רבים של החיים, יכול להיות לעזר גם במציאת סיכונים שבפניהם עלולים ארגונים שמשתמשים בענן לעמוד – כך לפחות על פי הסטארט-אפ הישראלי שילדוקס, שפיתח פתרון ייחודי לתחום.

שילדוקס גייסה באחרונה ארבעה מיליון דולר מהמשקיע הסדרתי והיזם מריוס נכט, ממקימי צ'ק פוינט. זהו סבב הגיוס השני של החברה, שהוקמה לפני שנתיים ומעסיקה 45 איש במרכז הפיתוח שלה בתל אביב. בסבב הראשון גייסה שילדוקס כשישה מיליון דולר. בין המשקיעים בחברה נמצא גם מועדון המאה פלוס, שהוא מועדון של משקיעים פרטיים (אנג'לים) המנוהל על ידי יעקב נוי (נויברט). בעקבות ההשקעה הנוכחית של נכט, הוא הפך למשקיע המוביל בחברה.

מריוס נכט. צילום: קובי קנטור ז"ל

מריוס נכט. צילום: קובי קנטור ז"ל

המערכת של שילדוקס מסוגלת לנתח את המידע הרב העובר בתוך הארגון ולהתריע על סיכונים שעלולים להתרגש עליו, כולל סיכוני סייבר. לדברי גיא איידופר, ממייסדי החברה, "הצלחנו לפתור את האתגר המרכזי שעומד בפני כל ארגון: הבנה של מהו המידע העסקי שעליו הוא צריך להגן כאשר העבודה השוטפת מתנהלת בענן. כיום, שיתופים רבים נחסמים בגלל המודעות הגוברת להגנה על המידע והעבודה נפגעת".

איך זה עובד?
"המערכת מספקת לארגונים תובנות אוטונומיות (Shieldox Autonomous Insights) לגבי חשיפות וסיכונים למידע שלהם בענן. היא מראה לארגונים איזה מידע נמצא בסיכון ועל מה בדיוק צריך להגן, על ידי זה שהיא יודעת מהו המידע שמשותף, איפה הוא, מה התנועה שלו והאם הוא מהווה סיכון – כל זאת בעזרת אלגוריתם ייחודי, מבוסס בינה מלאכותית. שילדוקס היא היחידה שמסוגלת להבין מהו שיתוף מסוכן ומהו שיתוף תקין, מבלי לערב או להפריע למשתמשי הארגון. המערכת מתחילה לפעול מיד וללא התקנות, לא מפריעה לעבודה השוטפת ומספקת תוצאות מחוץ לקופסה".

לדבריו, המערכות הקיימות לא מבינות את התוכן של המידע, ולכן היכולת שלהן להתריע בפני מנהל אבטחת המידע או המנמ"ר מהם הסיכונים האמיתיים הינה מוגבלת. "למשל, אם המערכת מגלה שתעבורת הדואר של עובד שהוא בעל תפקיד בתחום מסוים כוללת מידע ששייך בדרך כלל לצד עסקי אחר של הארגון, היא נותנת חיווי על כך. היא גם יכולה לתת חיווי, למשל, למנהל כספים שרוצה לדעת מי נחשף למידע שהוא מעביר. במצב של היום זה בלתי אפשרי, בין היתר בגלל מערכות שיושבות בענן וכוללות כלים שמאפשרים שיתוף, והיכולת לשלוט עליהם כמעט בלתי אפשרית".

הוא ציין כי המערכת נמצאת כבר באוויר, וכעת מתנהלים מגעים לשיתופים עסקיים וטכנולוגיים. בין החברות שגילו עניין במערכת ניתן למנות את מיקרוסופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים