הליגה נגד השמצה: 65% מהגיימרים ברשת בארה"ב חוו הטרדות חמורות

תוצאות מחקר חדש של הארגון היהודי הבינלאומי האמריקני, הנלחם בתופעות שנאה, גילו כי קבוצות מיעוטים היוו מקור להטרדה יותר מכל, וכי המשתמשים גם נחשפו לאידיאולוגיה קיצונית, כמו למשל לדיונים בנושא הכחשת שואה

הליגה נגד השמצה - ADL

65% מהגיימרים ברשת חוו הטרדות חמורות בזמן ששיחקו במשחקים ברשת. ההטרדות כללו איומים גופניים, מעקב והטרדות רציפות. 74% מבין אלו המשתתפים במשחקים מרובי-משתתפים ברשת חוו הטרדה כלשהי, כך לפי סקר חדש של "המרכז לטכנולוגיה וחברה" של הליגה נגד השמצה, ה-ADL (ר"ת Anti Defamation League), שפורסם ביום ה'.

מבין הגיימרים שחוו הטרדה, 53% דיווחו כי היוו מטרה על בסיס גזעם, דתם, יכולותיהם, מינם, זהותם המגדרית, נטייתם המינית, או מוצאם האתני. נתון מטריד מהממצאים הוא כי 29% מהגיימרים דיווחו כי מידע פרטי ואישי שלהם נחשף בפומבי בניגוד לרצונם.

הטרדה, שנאה, השמצות וגזענות - תופעה גוברת ברשת. אילוסטרציה: BigStock

הטרדה, שנאה, השמצות וגזענות – תופעה גוברת ברשת. אילוסטרציה: BigStock

"משחקי וידאו הם אמצעי בידור חשוב ומאוד פופולרי. כמעט שני שלישים מהבוגרים בארה"ב משחקים משחקים ברשת, ועדיין ישנה בעיה משמעותית במדיה הזו, של שנאה, הטרדות ואפליה", אמר המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט.

הוא הוסיף ואמר כי "אנחנו בליגה נגד השמצה רואים במשחקים מרובי שחקנים ברשת פלטפורמה חברתית, ואנחנו צריכים להיאבק בשנאה בפלטפורמה הזו, באותה רצינות שאנו נאבקים בה במדיה החברתית המסורתית – ועבורנו זה מתחיל במיפוי הבעיה, כפי שנעשה במחקר הזה".

הסקר גם מצא כי גיימרים ברשת נחשפו בנוסף לאידיאולוגיה קיצונית ולתעמולה מלאת שנאה. 23% מהמשיבים דיווחו כי נחשפו לדיונים על עליונות הגזע הלבן באמצעות משחקים ו-8% דיווחו כי נחשפו להתבטאויות אוהדות כלפי דאעש. 9% דיווחו כי נחשפו לדיונים בנושא הכחשת שואה ו-13% מהגיימרים נחשפו לתיאוריות קונספירציה על פיגועי ה-11 בספטמבר, בין יתר הנושאים. 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים